Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Apowersoft Gratis Schermrecorder  (gelezen 4819 keer)

Offline sjarel

  • Lid
Apowersoft Gratis Schermrecorder
« Gepost op: 2013/09/30, 10:21:18 »
Of iets dergelijks zoek ik ,zonder een  geflikker van een testversie.
Ik zou ca 50 video's van ca 14 min willen binnenpakken.Het is geen You Tube.
Mijn Dell D830 is maar een zwak ding.Toch ik draai Wondershare Video Editor foutloos en  ik heb meerdere outputs (.mp4,.avi,You Tube;enz).
Misschien een oude pc zoeken om er (X)Ubuntu op te installeren.Hoe sterk zou hij moeten zijn?
Ik wil mijn W7 niet stukmaken.Heb er veel moeite voor moeten doen.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: Apowersoft Gratis Schermrecorder
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/19, 00:47:38 »
Waarom zo'n moeite met een schermrecorder? Kijk als je zaken uit wil leggen in een filmpje heb je de uitstekende desktoprecorder van Ubuntu.

Hier een link: https://apps.ubuntu.com/cat/applications/oneiric/gtk-recordmydesktop/
Hij is er ook voor de laatste versie in je Softwarecentrum te vinden. Ik vond nog een andere, Istanbul, deze neemt ook meteen je geluid op, als je er een sprookje bij wil vertellen:
https://apps.ubuntu.com/cat/applications/istanbul/

Om video's van Youtube op te nemen, kan je dat met VLC doen of een plugin van Chrome/Firefox of Opera. In het laatste geval kan de videostream worden geexporteerd naar je harde schijf in een door jou te kiezen map met een door jou te kiezen naam...

« Laatst bewerkt op: 2013/10/19, 14:00:28 door bijd3hand »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Apowersoft Gratis Schermrecorder
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/19, 10:22:42 »
Ook gtk-recordmydesktop neemt geluid op. Dat zou anders een nogal serieuze limitatie zijn voor screencasts, als je verplicht werd geluid er achteraf bij te voegen.

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: Apowersoft Gratis Schermrecorder
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/19, 13:59:08 »
Ook gtk-recordmydesktop neemt geluid op. Dat zou anders een nogal serieuze limitatie zijn voor screencasts, als je verplicht werd geluid er achteraf bij te voegen.
Ohja? Ik had op YouTube gezien, dat iemand er Audacity bij gebruikte om zijn spraak op te nemen. Omdat het hem niet met recordmydesktop lukte. Misschien dat het pas in de laatste versies is toegevoegd?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Apowersoft Gratis Schermrecorder
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/19, 18:19:58 »
De functie is er al lang, maar werkte misschien niet altijd goed op iedere software.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Apowersoft Gratis Schermrecorder
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/19, 23:18:32 »
Voor het downloaden van Youtube video's gebruik ik al tijden youtube-dl. Het scriptje laat je zelfs nog kiezen in welke kwaliteit je hem wilt ophalen. Handig als je het op je telefoon of tablet wilt afspelen en het apparaat redt het niet op 720p e.d.. Het downloaden gaat verder ook nog lekker snel!

Het zit in de repo's. Er was een tijd geleden een probleem mee en toen heb ik hem maar van Internet gehaald. Het is een programma voor de terminal. Dan wel eentje van het soort heerlijke no-nonsense.

Succes!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
« Laatst bewerkt op: 2013/10/22, 09:56:07 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: Apowersoft Gratis Schermrecorder
« Reactie #6 Gepost op: 2013/10/22, 00:00:57 »
Wel, sjarel, kan je iets met de antwoorden?

Offline sjarel

  • Lid
Re: Apowersoft Gratis Schermrecorder
« Reactie #7 Gepost op: 2013/10/22, 23:23:08 »
Sinds zondag kan ik maar 3 min max opnemen.Dus toch een trial versie.Maar ja.
Soms moest ik van browser wisselen omdat de recorder vastsloeg.Een paar haperingen zag ik tijdens het recorden.Deze waren niet te zien bij de opnames,dus de recorder pakt voorrang.Met de functietoetsen bedien je de screenrecorder,handig.
Moest ik nu echt 1 aankopen dan wordt het die van ,Wondershare; Wondershare DemoCreator-Screen Recorder.
Ik heb ooit eens GOM gehad,hoge resolutie zoals HQ.Weeral een trial met als output een eigen bestandsindeling.
In totaal heb ik samen zo'n 60 video editors en recorders geïnstalleerd gehad.Toen was de W7 stuk.
Ik heb nu een gekochte Wondershare Video Editor. Een goed programma.
Dus ik  ben weer bij af.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: Apowersoft Gratis Schermrecorder
« Reactie #8 Gepost op: 2013/10/26, 23:45:03 »
Sinds zondag kan ik maar 3 min max opnemen.Dus toch een trial versie.Maar ja.
Soms moest ik van browser wisselen omdat de recorder vastsloeg.Een paar haperingen zag ik tijdens het recorden.Deze waren niet te zien bij de opnames,dus de recorder pakt voorrang.Met de functietoetsen bedien je de screenrecorder,handig.
Moest ik nu echt 1 aankopen dan wordt het die van ,Wondershare; Wondershare DemoCreator-Screen Recorder.
Ik heb ooit eens GOM gehad,hoge resolutie zoals HQ.Weeral een trial met als output een eigen bestandsindeling.
In totaal heb ik samen zo'n 60 video editors en recorders geïnstalleerd gehad.Toen was de W7 stuk.
Ik heb nu een gekochte Wondershare Video Editor. Een goed programma.
Dus ik  ben weer bij af.
Volgens mij zit je een beetje in je eigen wereld. Er is geen touw aan vast te knopen, met name weet ik nog steeds niet wat je aan het opnemen bent.
En ik denk dat een Windows forum als ze je begrijpen, dan ook beter kan helpen gezien je W7 opmerkingen.

Succes

Offline sjarel

  • Lid
Re: Apowersoft Gratis Schermrecorder
« Reactie #9 Gepost op: 2013/10/28, 22:44:10 »
W7 heb ik nodig voor mijn lessen.
Xubuntu heb ik bij mijn vriend geïnstalleerd.Wat multimedia en Abiword.Hij heeft toch geen internet.Draait voorlopig nog goed.
Maar wil je wat bewerken,foto,film dan is dit goed voor dat en een ander prog weer goed voor dat.Ik heb Office10pro daarvoor,trouwens moet ik dat leren.Als je dat leert dan kun je rest ook.
Ik ga de link eens geven wat ik met screenrecorder opneem. http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/auto-mobil-videos.html
Xubuntu 12.04 Lts

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: Apowersoft Gratis Schermrecorder
« Reactie #10 Gepost op: 2013/10/29, 01:01:05 »
W7 heb ik nodig voor mijn lessen.
Xubuntu heb ik bij mijn vriend geïnstalleerd.Wat multimedia en Abiword.Hij heeft toch geen internet.Draait voorlopig nog goed.
Maar wil je wat bewerken,foto,film dan is dit goed voor dat en een ander prog weer goed voor dat.Ik heb Office10pro daarvoor,trouwens moet ik dat leren.Als je dat leert dan kun je rest ook.
Ik ga de link eens geven wat ik met screenrecorder opneem. http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/auto-mobil-videos.html
Sorry, maar zowel voor Windows als Ubuntu heb je hiervoor geen screenrecorder nodig.

Dat doe je met een plugin in je browser, die de Flash video bestanden (.flv) download en op je harde schijf opslaat. Het kan soms ook met een apart programmaatje. De echte nerds kunnen het zelfs met VLC (maar dan moet je een (of meerdere?) commando's ingeven in de command line, dus dat is erg lastig).

Zoek in Google "Flash Video Download plugin" , en je krijgt een hoop hits, als je je browsernaam (Chrome, Firefox etc) in de zoekvraag vermeld krijg je nog specifiekere hits.

Succes!