Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Kan je handmatig oplossen] Geen Flash player meer ?  (gelezen 1583 keer)

[Kan je handmatig oplossen] Geen Flash player meer ?
« Gepost op: 2012/05/05, 10:33:26 »
Ik heb een update gehad gisteren voor een Flash player (ik denk de plugin) in Kubuntu 12.04/
Vandaag wou ik een filmpje spelen op Facebook, en ik krijg gewoon de melding dat een Flash player moet geïnstalleerd worden ???

Wat nu ?

Ik zie in het softwarecentrum dat de plugin installer er in staat maar verder geraak ik niet.
Is dit normaal ? Heb ik nooit voorgehad.

EDIT: lees de post van Marqeaux wat verder daar staat de plaats en de tip om een handmatige installatie te doen !! Werkt echt.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/05, 23:43:21 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen Flash player meer ?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/05, 11:08:17 »
Ik heb zojuist even de betreffende update binnengehaald voor Flash Player, op Xubuntu 12.04. En daarna even naar Youtube gefietst en in Firefox 'n filmpje afgespeeld. Ging probleemloos....

Offline petervs

  • Lid
Re: Geen Flash player meer ?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/05, 11:29:04 »
Ik zou het even herinstalleren in synaptic, waarschijnlijk werkt het daarna wel weer. (mijn ervaring in ieder geval)
Ubuntu MATE 16.04

Re: Geen Flash player meer ?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/05, 11:48:46 »
Helaas, heb via Muon pakketbeheer de plugin installer verwijderd en terug geïnstalleerd maar = no show.
Ook de restricted extra's verwijderd en ook dat hielp niets.
Vreemd genoeg als ik Gnash even test dat die het wel doet. Direct terug verwijderd.
Blijkbaar werkt die plugin installer van Adobe gewoon niet, dus ga ik even afwachten tot volgend week of zo en zien wat het geeft.

Weet iemand hoe je de Player manueel moet installeren. Ik lees in de readme iets over plugin map van Firefox maar die vind ik nergens.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline partsman

  • Lid
Re: Geen Flash player meer ?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/05, 11:50:34 »
in je adres balk :

about:plugins

of controleer , werk je plugins bij via :

http://www.mozilla.org/nl/plugincheck/

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Geen Flash player meer ?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/05, 14:52:37 »
Ik heb zojuist even de betreffende update binnengehaald voor Flash Player, op Xubuntu 12.04. En daarna even naar Youtube gefietst en in Firefox 'n filmpje afgespeeld. Ging probleemloos....

Idem dito in Ubuntu 10.04
Las op NU.nl dat er weer een flink lek was gevonden waar ook alweer flink misbruik van gemaakt werd.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Geen Flash player meer ?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/05, 15:58:07 »
Inderdaad door de update is de kwetsbaarheid verdwenen: flash doet het niet meer (in Firefox).
Had gelukkig nog een image-kopie van voor de update....

Re: Geen Flash player meer ?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/05, 16:01:14 »
Net ook de update gehad maar Flash lijkt nog te werken. Was wel even zoeken op YouTube voor ik een filmpje te pakken had dat niet als HTML5 werd geserveerd (dat noem ik positief :P)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Geen Flash player meer ?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/05, 21:54:57 »
Oude(re) video kaart ? nomore flash plugin in 10.10 en 12.04 Ubuntu, Lubuntu. Xubuntu (voorlopig ?)
Nog wel in Mint.
Voor de overige oude Buntu machines heb ik voorlopig maar genoegen genomen met Gnash.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Geen Flash player meer ?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/05, 22:01:32 »
Tja... ik had in een ander draadje ook al aangegeven dat de Flash-plugin problemen is gaan geven sinds april van dit jaar. Zie hier: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/flash-probleem-73477/

Inmiddels beginnen een heleboel mensen die Linux draaien problemen ermee te krijgen. Niet oké wat mij betreft....  >:(
« Laatst bewerkt op: 2012/05/06, 01:21:04 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Geen Flash player meer ?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/05, 22:12:44 »
Het is ook zo dat ik mijn probleem heb kunnen oplossen (dankzij Marqeaux) handmatig dus.

Heb echt alles geprobeerd wat mogelijk was om die zaak te kunnen oplossen, maar je kan beter gewoon handmatig downloaden en vervolgens in je systeem dat bestandje inplakken.

Ik ga niet OPGELOST zetten; omdat ik meen dat dat nog niet het geval is. Heb wel een melding gedaan van dit probleempje.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort