Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: externe harde schijf leegmaken  (gelezen 5273 keer)

externe harde schijf leegmaken
« Gepost op: 2007/10/30, 04:06:12 »
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf (ntfs), en als ik daar files naar de prullenbak verplaats, verschijnen ze niet in de prullenbak. Ook de hoeveelheid vrije Gb wordt niet groter als ik deze files wis. Met andere woorden, mijn externe harde schijf loopt langzaam vol, terwijl er voor het oog geen files op staan...


grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

BroodjeUbuntu

  • Gast
externe harde schijf leegmaken
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/30, 09:04:22 »
De bestanden staan volgens mij op die schijf in .jouwnaam  met ctrl +h kun je de verborgen mappen op die schijf zien.

Taygeto

  • Gast
externe harde schijf leegmaken
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/30, 09:11:15 »
Mss eens de verborgen mappen en bestanden weergeven (ctrl-h in nautilus) en zien of er geen mappen tevoorschijn komen die er niet zouden mogen zijn? Mss is de .Trash map er wel, maar is er een of ander probleem mee waardoor je ze niet ziet in de prullenbak?

edit: Je was me voor Ninosquak ;)

externe harde schijf leegmaken
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/30, 09:28:06 »
Inderdaad, bestanden die je "verwijdert" komen in de map .Trash-username terecht.
Als je ze uit deze map verwijdert zijn ze wél weg (je kon ook meteen shift+delete doen).

Open dus gewoon die schijf en druk Ctrl+H in, dan zie je alle hidden mappen/bestanden, deze hebben een punt voor hun naam. Open .trash-username en maak ze leeg.