Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 1404 start niet goed op na installatie  (gelezen 524 keer)

Ubuntu 1404 start niet goed op na installatie
« Gepost op: 2015/06/12, 10:07:43 »
Ik heb ubuntu 1404 naast Windows 7 geïnstalleerd op een Toshiba laptop, na jaren hierop met plezier op 1204 naast windows7 gedraaid te hebben.
Bij het opstarten van het nieuwe 1404 kom ik in "de bekende desktop-omgeving", waarin verder wordt gegaan met installatie-stappen. Deze stappen wordt onderbroken omdat er geen of te weinig geheugen op de schijf zou zijn(?) (Er is ca 200Gb ter beschikking) Na/met deze foutmelding kom ik niet verder.
Via esc bij het opstarten kan ik wel in een demo-modus komen, waarin ik stapsgewijs door de installatie kan. Hierin maakt Ubuntu partities e.d. aan. Dit strand steeds op geen/te-weinig plek(?). Hetzelfde gebeurd als ik dit 'handmatig probeer'.
Iemand een idee?


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 1404 start niet goed op na installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/12, 10:25:31 »
Post hier eens een schermafdruk van GParted, vanuit de uitprobeersessie van de DVD. Posten kan o.a. met behulp van www.postimage.org

Re: Ubuntu 1404 start niet goed op na installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/13, 14:27:51 »
Ik heb het niet geïnstalleerd vanaf een dvd. Ik heb in windows 7 Ubuntu 14.04.02 LTS gedownload; http://www.ubuntu.com/download/desktop
Zou dit de oorzaak zijn? Zou ik dan een 'data-dvd' oid van deze download in windows 7 moeten maken?
En Gparted? Wat is dat? Iets anders dan een screenshot?
(Ik dacht overigens een email van een reactie te krijgen, maar dit kwam blijkbaar niet door & niet in spam)
De installatie na download heb ik geprobeerd via de demo modus via esc binnen enkele seconden na opstart