Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Crashes  (gelezen 1030 keer)

matahari

  • Gast
Crashes
« Gepost op: 2006/07/29, 13:57:45 »
VNC -> ik accept die connection -> laad scherm bij die persoon -> crash.

Heb ook crashed gehad met andere progjes o.a kaffeine en amaroK.

Hoe los ik dit op ?


Nog iets anders, hoe stel ik mijn nvidia kaart goed in zodat ik dvdtjes kan kijken op mijn tv ? Heb nv driver en een progje: nvidia tv out, maar krijg niks te zien op mijn tv. Pc scherm wordt wel zwart.


Alvast bedankt.

socratux

  • Gast
Crashes
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/29, 14:08:39 »
kun je iets gedetaileerder zijn: hoe heb je de vnc-server gestart en hoe je client..
Hoe zijn verder je instellingen mbt VNC, mag bijv. X wel ge-exporteerd worden.
Wat als je met ssh inlogt op de pc 2 en dan xclock runt, doet deze het dan wel op pc 1?

Bedoel je met exporteren van de apps naar een andere pc of gewoon op de machine zelf, dan is er wel wat meer aan de hand, krijg je geen bug-report bij de crashes?


bij nvidia tv-out moet je letten op wat voor type ingesteld staat.. je kan hem het beste hard op composite of S-video zetten.. Je kan namelijk ook scan gebruiken en bij mij deed hij het dan ook niet.

matahari

  • Gast
Crashes
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/29, 14:28:23 »
Citaat van: socratux
kun je iets gedetaileerder zijn: hoe heb je de vnc-server gestart en hoe je client..
Hoe zijn verder je instellingen mbt VNC, mag bijv. X wel ge-exporteerd worden.
Wat als je met ssh inlogt op de pc 2 en dan xclock runt, doet deze het dan wel op pc 1?

Bedoel je met exporteren van de apps naar een andere pc of gewoon op de machine zelf, dan is er wel wat meer aan de hand, krijg je geen bug-report bij de crashes?


bij nvidia tv-out moet je letten op wat voor type ingesteld staat.. je kan hem het beste hard op composite of S-video zetten.. Je kan namelijk ook scan gebruiken en bij mij deed hij het dan ook niet.
Ik heb idd aanstaan dat X ge-exporteerd mag worden, verder heb ik alles gezet zoals in de guide stond (gebruik krfb).
Ikzelf log niet in met ssh, een vriend van me wou even kijken.. maar dat werkt gewoon.


Heb het over de apps op mijn eige pc, als ik bv. muziekje opzet o.i.d.
Dan krijg ik crash meldingen met bug report (zelfde geldt voor VNC).

Sorry, maar ben nieuw bij linux, probeer zo duidelijk mogelijk te zijn alleen soms snap ik niet wat mensen bedoelen hehe.


Bedankt.

socratux

  • Gast
Crashes
« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/31, 13:06:03 »
Doen de crashes zich al vanaf het begin voor? OF is dit voorgekomen na misschien wat geconfigureer?

Ik hoop dat dit duidelijk is :)

wat je nog kan doen in konsole/terminal (start/run: konsole):

sudo vi /etc/apt/sources.list

(dit betekent zoiets als: edit /etc/apt/sources.list met de editor vi onder superuser rechten, wanneer je 'vi' niet kent gebruik dan 'gedit' in de plaats)

in deze file staan de sites waar pakketten vanaf gedownload worden bij een update/upgrade

je kan de sites met een # ervoor uncommenten door de # weg te halen, dan wordt die ook beschikbaar

dan,

sudo apt-get update

(haalt nieuwe updates op voor de beschikbare pakketten, dit commando kijkt naar de hierboven genoemde sources.list)

sudo apt-get upgrade -u

(dit alleen wanneer update helemaal goed gaat, deze voert de upgrade van de opgehaalde pakketten uit)

hopelijk gaat het nu wat beter..

anders zou ik de bugreports nog even bekijken wat er in staat en opsturen naar de desbetreffende partij.


Kun je al een filmpje kijken op je tv? :)

matahari

  • Gast
Crashes
« Reactie #4 Gepost op: 2006/07/31, 13:15:46 »
Citaat van: socratux
Doen de crashes zich al vanaf het begin voor? OF is dit voorgekomen na misschien wat geconfigureer?

Ik hoop dat dit duidelijk is :)

wat je nog kan doen in konsole/terminal (start/run: konsole):

sudo vi /etc/apt/sources.list

(dit betekent zoiets als: edit /etc/apt/sources.list met de editor vi onder superuser rechten, wanneer je 'vi' niet kent gebruik dan 'gedit' in de plaats)

in deze file staan de sites waar pakketten vanaf gedownload worden bij een update/upgrade

je kan de sites met een # ervoor uncommenten door de # weg te halen, dan wordt die ook beschikbaar

dan,

sudo apt-get update

(haalt nieuwe updates op voor de beschikbare pakketten, dit commando kijkt naar de hierboven genoemde sources.list)

sudo apt-get upgrade -u

(dit alleen wanneer update helemaal goed gaat, deze voert de upgrade van de opgehaalde pakketten uit)

hopelijk gaat het nu wat beter..

anders zou ik de bugreports nog even bekijken wat er in staat en opsturen naar de desbetreffende partij.


Kun je al een filmpje kijken op je tv? :)
Nee, nog steeds niet :P I wish hehe.
Moet je anders maar eens bij mijn andere topic kijken -> grub probleem ofzo.
Kom niet eens meer in mijn ubuntu systeem lol.

socratux

  • Gast
Crashes
« Reactie #5 Gepost op: 2006/07/31, 13:40:28 »
lol, had daar net ook op gereageerd....

ik zou zou gewoon vers beginnen, want na een aantal misconfiguraties kost het veel uitzoekwerk alles weer netjes te krijgen, tenzij je dit als een uitdaging ziet ;)

t is wel heel leerzaam: grote stappen kennisvergaring

matahari

  • Gast
Crashes
« Reactie #6 Gepost op: 2006/07/31, 14:01:41 »
Citaat van: socratux
lol, had daar net ook op gereageerd....

ik zou zou gewoon vers beginnen, want na een aantal misconfiguraties kost het veel uitzoekwerk alles weer netjes te krijgen, tenzij je dit als een uitdaging ziet ;)

t is wel heel leerzaam: grote stappen kennisvergaring
Dat wel, maar op het moment heb ik niet zo heel veel tijd om alles te gaan uitzoeken :( (te druk irl).
Begin ik nu vers dan weet ik niet of ik nog weet hoe het allemaal zit met ssh, VNC, twin view configureren etc.
Er zijn gewoon bepaalde dingen die ik belangrijk vindt om werkende te hebben asap, rest zoek ik wel uit.. bv. dat ik dvdtje kan kijken op mijn tv. Maarja, linux kost veel tijd om te leren, i know.. is ook zeker een uitdaging, alleen niet voor mij op dit moment :D