Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VLC geen audio  (gelezen 4309 keer)

Offline jolo

  • Lid
Re: VLC geen audio
« Reactie #25 Gepost op: 2016/06/08, 21:36:06 »
Geluid via HDMI lijkt me een ander probleem. Kan je wellicht HDMI geluid instellen als default via pavucontrol? Of probeer het via deze hyperlink https://help.ubuntu.com/community/SoundTroubleshootingGuide#Ad_.28Switch_default_sound_card.29
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: VLC geen audio
« Reactie #26 Gepost op: 2016/06/09, 20:10:54 »
Via pavucontrol instellen als default lukt niet. Ik kies voor HDMI Output (oid) maar na een reboot staat Analog Stereo Output (oid) steeds weer ingesteld.

De hyperlink is me helaas iets te technisch :o. Wat daar precies bedoeld wordt, gaat mijn pet helaas te boven...

(Ik zal overigens een aparte thread maken voor wat betreft het beeldscherm probleem aangezien dit in deze off-topic is)
Een boek doet het altijd...

Re: VLC geen audio
« Reactie #27 Gepost op: 2016/06/11, 15:19:25 »
Na het nodige geexperimenteer ben ik tot de volgende conclusie gekomen .

Wanneer ik als EERSTE mijn laptop opstart en als TWEEDE mijn tv aanzet, dan zijn de door mij gemaakte instellingen verdwenen. Andersom - eerst de tv aan en daarna de laptop - zorgt ervoor dat de instellingen behouden blijven!
Het lijkt erop dat in het laatste geval de laptop via de HDMI kabel een 'seintje' van de tv binnenkrijgt oid, waardoor Xubuntu 16.04 'weet' dat het  niets aan de gebruikersinstellingen moet veranderen (?).

Dit laat onverlet dat het m.i. toch niet zou moeten uitmaken welk apparaat je als eerste aanzet/opstart. Bovenstaande kan wellicht betiteld worden als een workaround. Blijft de vraag : weet iemand hoe de gebruikersinstellingen gehandhaafd kunnen blijven, ongeacht de volgorde van aanzetten/opstarten van apparaten? Moet daarvoor 'iets' in een configuratiebestand worden gewijzigd/toegevoegd? 

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Een boek doet het altijd...

Re: VLC geen audio
« Reactie #28 Gepost op: 2016/06/11, 18:03:39 »
zie onderstaande thread voor het vervolg :

https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=97104.new#new

Deze thread markeer ik als opgelost.



Een boek doet het altijd...