Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu resticted extra  (gelezen 1021 keer)

Offline slayer677

  • Lid
ubuntu resticted extra
« Gepost op: 2013/01/02, 17:05:11 »
beste
op de website van pjotr staat uitgelegd om java te instaleren
maar deze word toch via ubuntu resticted extra binnen gehaald of heb ik dat verkeerd op?

groeten

Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/02, 17:37:14 »
In de meeste gevallen is het onverstandig en onhandig om Oracle's Java binnen te halen. Je bent afhankelijk van individuen die scripts en updates samenstellen. Daarnaast integreert OpenJDK beter met Ubuntu, onderhoudt Canonical de zeer belangrijke veiligheidsupdates en voldoet het in de meeste gevallen prima, daar het de reference implementation is.
OpenJDK is te vinden in het Softwarecentrum.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/02, 19:25:34 door Cumulus007 »

Offline slayer677

  • Lid
Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/02, 18:36:53 »
en als ik tijdens de installatie software van derden aanvink heb ik deze dan ook al geinstaleerd of moet ik deze installeren door ubuntu resticted extra?

Offline Tom

  • Lid
Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/02, 18:50:24 »
ubuntu restrict extra
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline slayer677

  • Lid
Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/02, 19:22:04 »
OpenJDK moet worden binnengehaald via software centum en niet via ubuntu resticted extra
volgens de website van pjotr

Offline Dave

  • Lid
Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/02, 21:23:08 »
ja en is dat bepalend ofzo?
Kunt ook naar java .com om te downloaden en/of testen.
Of je krijgt eens een melding in beeld van ontbrekende plugin en aanklikken.

Offline xenbian

  • Lid
    • Business Linked
Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/02, 23:42:57 »
Ik kan me voorstellen dat je de jdk van oracle zou willen installeren je moet dan een een aantal directory aanmaken en een symbolische link patchen naar de  java, javac en javaws service runtime, op youtube geeft deze kerel goede uitleg, houd rekening met je eigen bestands-structuur /namen als je hem na gaat doen http://www.youtube.com/watch?v=Q3aoZaztcnc, hij is niet boeiend maar als je het filmpje een paar keer op pauze zet gaat het wel lukken denk.  Via de terminal is de beste manier om het stabiel te krijgen!
« Laatst bewerkt op: 2013/01/02, 23:49:19 door xenbian »

Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/02, 23:55:43 »
ja en is dat bepalend ofzo?
Kunt ook naar java .com om te downloaden en/of testen.
Of je krijgt eens een melding in beeld van ontbrekende plugin en aanklikken.

Beide manieren doen iets heel anders, op java.com vind je Oracle Java, als je de plug-in via dat systeem installeert krijg je OpenJDK.

Offline xenbian

  • Lid
    • Business Linked
Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/03, 09:32:31 »
Hoe bedoel je is dat bepalend? Het is de enige manier om het stabiel te krijgen als plugin /standaard in firefox. Ik heb het vaak getest en het werkt als een zonnetje!

Offline xenbian

  • Lid
    • Business Linked
Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/03, 09:34:43 »
dus ja als je het via de interface installeerd gaat het niet werken door 3 bestandjes: de java, javac en javaws scripts die moet je dus patchen zoals in de video. Het heeft niets met restricted extra's te maken. Dat is 3rd party software die in sommige gevallen niet gratis is. Het is van canonical of andere club. Er zijn 2 stromingen open source en free software foundation ik zou me daar een beetje in gaan verdiepen zodat je weet wat je gebruikt als je iets gebruikt. Eigenlijk gebruiken wij GNU/Linux een samenvoeging van 2 verschillende projecten begin jaren 90. Kijk deze youtube film van de oprichter van de free software foundation Richard Stallman http://www.youtube.com/watch?v=SNBMdDaYhZA en lees daarna je gebruikersvoorwaarden nog maar een keer door. 
« Laatst bewerkt op: 2013/01/03, 11:04:14 door xenbian »

Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/03, 11:11:13 »
dus ja als je het via de interface installeerd gaat het niet werken door 3 bestandjes: de java, javac en javaws scripts die moet je dus patchen zoals in de video. Het heeft niets met restricted extra's te maken. Dat is 3rd party software die in sommige gevallen niet gratis is. Het is van canonical of andere club. Er zijn 2 stromingen open source en free software foundation ik zou me daar een beetje in gaan verdiepen zodat je weet wat je gebruikt als je iets gebruikt. Eigenlijk gebruiken wij GNU/Linux een samenvoeging van 2 verschillende projecten begin jaren 90. Kijk deze youtube film van de oprichter van de free software foundation Richard Stallman http://www.youtube.com/watch?v=SNBMdDaYhZA en lees daarna je gebruikersvoorwaarden nog maar een keer door. 

Je maakt het nu wel erg ingewikkeld voor de TS...

Offline Dave

  • Lid
Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #11 Gepost op: 2013/01/03, 11:18:44 »
voor mij ook  =D
meer als een plugin voor webcontent ben je niet nodig toch?
en welke maakt niet zoveel uit, elke 3 maanden wordt er weer een andere aanbevolen wegens een theoretisch lek.

Offline slayer677

  • Lid
Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #12 Gepost op: 2013/01/03, 14:05:46 »
ik heb nu gewoon via software centrum  Icedtea Java-plug-in.
met openJDK die meekomt denk ik

is dat voldoende?

Re: ubuntu resticted extra
« Reactie #13 Gepost op: 2013/01/03, 15:04:52 »
Als jouw sites en programma's ermee werken, dan is het voldoende ja.