Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TV-out van radeon 8500 werkt niet in ubuntu  (gelezen 589 keer)

Bramsky

  • Gast
TV-out van radeon 8500 werkt niet in ubuntu
« Gepost op: 2008/05/27, 16:43:02 »
Ik heb al wat rond gegoogled en ben er al lang achter dat ik niet de enige ben die problemen heeft met radeon videokaarten en linux. Helaas ontbreekt het aan walkthroughs die bij mij werken.

Ik heb van ati.com ati-driver-installer-8.28.8.run gedownload en probeer die te installeren maar dat mislukt steeds

bram@bram-desktop:~$ sh ./ati-driver-installer-8.28.8.run
Creating directory fglrx-install
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing ATI Proprietary Linux Driver-8.28.8.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
-e ==================================================
-e  ATI Technologies Linux Driver Installer/Packager
-e ==================================================
Detected configuration:
Architecture: i686 (32-bit)
X Server: unable to detect
Removing temporary directory: fglrx-install

Als ik bij systeem beheer hardware drivers kijk staat er ook helemaal niks.

Eigenlijk heb ikgeen idee of mijn 3d kaart fatsoenlijk werkt (gebruik voornamelijk internet en office enzo) en wil hem met name werkend voor de tv-out.

Heeft iemand ideen of kent iemand een goede walktrhough die ik wellicht niet gevonden heb?

alvast bedankt