Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Ubuntu verwijderen  (gelezen 14294 keer)

Moya

  • Gast
Linux Ubuntu verwijderen
« Gepost op: 2007/12/25, 19:04:02 »
Ik heb nu een dualboot systeem, Windows Vista Ultimate en Linux Ubuntu Gusty o.i.d. En nu wil Linux Ubuntu verwijderen. Alleen ik weet niet echt hoe dit moet. Ik had het het wel geprobeerd, ik gooide alle linux partities eraf, maar toen kreeg ik de Grub error. En nu heb ik hem weer dus teruggezet. Hoe verwijder ik Linux Ubuntu zonder dat ik de Grub error krijg en dat Windows Vista gewoon automatisch opstart ?

B.v.d Moya.

Linux Ubuntu verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/25, 19:10:28 »
Ten eerste: waarom zou je je Ubuntu eraf willen?
Ten tweede: je moet het MBR herstellen via Vista, dan pas kan je Ubuntu verwijderen. ik dacht iets zoals fixmbr in de shell typen...
- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Eider

  • Gast
Linux Ubuntu verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/25, 19:51:34 »
Je kunt de boot overschrijven via een opstartdiskette van windows
Je moet dan intypen:
fdisk /mbr

Moya

  • Gast
Linux Ubuntu verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/25, 19:57:07 »
Citaat van: SeySayux
Ten eerste: waarom zou je je Ubuntu eraf willen?
Ten tweede: je moet het MBR herstellen via Vista, dan pas kan je Ubuntu verwijderen. ik dacht iets zoals fixmbr in de shell typen...
- SeySayux
Netwerk problemen, en visuele effecten doen het niet etc ...

En ik heb geen diskettestation ...

Moya

  • Gast
Linux Ubuntu verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/25, 20:40:35 »
Citaat van: arie
Citaat van: Moya
Citaat van: SeySayux
Ten eerste: waarom zou je je Ubuntu eraf willen?
Ten tweede: je moet het MBR herstellen via Vista, dan pas kan je Ubuntu verwijderen. ik dacht iets zoals fixmbr in de shell typen...
- SeySayux
Netwerk problemen, en visuele effecten doen het niet etc ...

En ik heb geen diskettestation ...
ik weet niet hoe het met vista zit, maar xp heeft een herstel mogelijkheid op de cd staan. dan kan je vanaf je cd dat commando fixmbr ofzo geven, er zitten wat verschillen  in dat commando tussen de verschillende win versies
Bij Windows Vista CD is er de mogelijkheid Command Prompt op te starten en nog iets met herstellen, dat heb ik allemaal geprobeert maar te vergeefs.

Iemand nog suggesties ?

ubuntuer

  • Gast
Linux Ubuntu verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/25, 21:33:52 »

Linux Ubuntu verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/25, 21:57:02 »
Citaat van: ubuntuer
@Moya

Misschien deze pagina.
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/overig/grubverwijdering/

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/19567 (#7)!!!!!
in de eerste link staat het verkeerd en in de tweede link in post nummer 7 word er teveel gedaan...kijk naar mijn reply in de 2de link (post nummer 5):

vista word zo hersteld:

Bootrec.exe /FixMbr
[enter]
Bootrec.exe /FixBoot
[enter]


dus: met de vista dvd opstarten, dan taal en keyboard instellingen kiezen, dan uw vista installatie uit de lijst kiezen en klikken op de command prompt (niet automatisch zoeken en herstellen)...in die command prompt typt ge dus het bovenstaande...