Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gezocht: werkend simpel kaartleessysteem voor "eenheden". Dus bij en afschrijven  (gelezen 514 keer)

Hallo,
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik ben op zoek naar een eenvoudig systeem, waarbij gebruik wordt gemaakt van kaarten als de chipknip of iets vergelijkbaars (dus een chip, magneetstrip of...?).
Het "enige" waarvoor het wordt gebruikt, zoals het er nu uitziet, maar alle extra mogelijkheden zijn meegenomen, is het bijhouden van een aantal punten (het saldo), indien mogelijk tot 2 decimalen achter de komma. Bij te houden per kaart en centraal. Er moet dus een netwerk achter hangen, via Internet lijkt me, wel beveiligd.
Beveiliging zo goed als mogelijk, er dient ook een goede beveiliging op de kaart te zitten, zoals een pincode oid. Met eventueel de mogelijkheid die te resetten door een "moedercode". Zoals bij GSM PIN en PUK.
Het is dus de bedoeling dat er een server draait die een aantal lezers aan zich bindt, online. Via die lezers zou het aantal totaalpunten op alle gebruikte kaarten tezamen moeten worden bijgehouden. Er mogen door de gebruikers GEEN punten bij worden gecreëerd. Dat moet slechts door één persoon kunnen worden gereguleerd en via de lezers op de kaart worden gezet. Onderlinge uitwisselbaarheid van het saldo 1 op 1 (met en eenvoudiger niet online lezer) zou ook mooi zijn.
Zie het als ons girale geldverkeer, maar dan veel eenvoudiger.

Wie o wie.
En als het er niet is, is het dan te maken....?
Mvg
Izi  
« Laatst bewerkt op: 2011/01/03, 21:00:04 door izingqondo »
All Wless (Longshine router en AP's) PC1 10.04/64; ASRockN68; Dual AMD 64 Athlon(tm) II X2 240; RAM:2048DDR2; ATADiskWD320Gb; Nvidia GeForce 7025 / nForce 630a; Acer 19'' V193HQ - PC2: 10.04/32; Winfast MCP61M2MA vFAB1.0; BIOS Phoenix LTD v6.00 PG; AMD Athl. 64, 3500+; 2GbRAM; 320GbHDD Seagate ATA; RV535; Radeon X1650 Series - PC3 10.04/64 ASUS RS880; AMD Phenom II X4 3,2 Ghz; SDD OCZ-VERTEX2 +HDD