Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Uit de hand lopende en/of al uit de hand gelopen topics verwijderen/opruimen?

Ja
44 (48.4%)
Nee
47 (51.6%)

Totaal aantal stemmen: 83

Poll gesloten: 2009/03/29, 19:14:43

Auteur Topic: Uw mening gevraagd  (gelezen 20495 keer)

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #100 Gepost op: 2009/03/28, 12:47:14 »
@Jan Stedehouder: de poll 50-50? Het is anders duidelijk 45-43, dus een meerderheid die nee heeft gestemd.
Helaas, zo eenvoudig is het niet. Ik heb het een en ander aan statistiek gehad, en ik hoef er geen berekeningen op los te laten om zo al een aantal kanttekeningen hierbij te plaatsen. Ten eerste is het aantal respondenten te klein om representatief te zijn voor de populatie van forumleden. Daarnaast is verschil in aantal stemmen vóór en tegen te klein om te kunnen spreken van een significant verschil. M.a.w. dit verschil kan beter aan toeval worden toegeschreven dan dat het de wens van de forumleden weergeeft. Buiten dat het verschil niet significant is, is het natuurlijk ook niet groot. Er is dus geen duidelijke voorkeur voor het één of het ander.

edit: Ik denk dus dat de enige conclusie die uit deze poll getrokken mag worden is dat het onduidelijk is wat de forumleden willen.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/28, 12:52:41 door tommie74 »

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #101 Gepost op: 2009/03/28, 13:14:20 »
Tommie74 heeft het helemaal juist... Deze poll is vrij nutteloos. Behalve het feit dat statistisch gezien de resultaten van deze poll niet representatief zijn (te kleine steekproef, verschil niet significant) is de vraag ook niet duidelijk geweest.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #102 Gepost op: 2009/03/28, 15:20:43 »

edit: Ik denk dus dat de enige conclusie die uit deze poll getrokken mag worden is dat het onduidelijk is wat de forumleden willen.

Het gaat niet om wat ze willen, het gaat om wat goed is.

Wat wil mijn hond graag eten? Rookworst.

Wat is goed voor mijn hond? Een gevarieerd menu!! Ik heb het zelfs hem kunnen uitleggen en zelfs hij begrijpt het en accepteert het. Is goed argumenteren zo moeilijk?

DarkEra

  • Gast
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #103 Gepost op: 2009/03/28, 15:50:39 »
Het helemaal weghalen van de betreffende discussielijn, hoe onsmakelijk ook, vind ik wel jammer. Deze poll laat een 50-50 verdeling zien als het gaat om het inzetten van die maatregel.

Persoonlijk had ik er dan de voorkeur aangegeven de discussie af te splitsen van dit draadje. Dat was ook een duidelijke maatregel geweest, maar minder vergaand dan volledige verwijdering.

Het is bij deze in overleg terug gezet, wel gesplits van deze poll zoals je zelf voorstelde. Ook is de titel aangepast.

http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/re-uw-mening-gevraagd/

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #104 Gepost op: 2009/03/28, 16:34:14 »
Het helemaal weghalen van de betreffende discussielijn, hoe onsmakelijk ook, vind ik wel jammer. Deze poll laat een 50-50 verdeling zien als het gaat om het inzetten van die maatregel.

Persoonlijk had ik er dan de voorkeur aangegeven de discussie af te splitsen van dit draadje. Dat was ook een duidelijke maatregel geweest, maar minder vergaand dan volledige verwijdering.

Het is bij deze in overleg terug gezet, wel gesplits van deze poll zoals je zelf voorstelde. Ook is de titel aangepast.

http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/re-uw-mening-gevraagd/

Bedankt. Ik weet hoe vervelend dit soort draadjes zijn, maar de goede kant is dat meerdere leden van de gemeenschap zich in die discussie duidelijk achter je scharen. Zo tonen we aan dat we met zijn allen heel ver boven zulke onzin staan.

Offline siegi

  • Lid
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #105 Gepost op: 2009/03/28, 16:57:32 »
@Jan Stedehouder: de poll 50-50? Het is anders duidelijk 45-43, dus een meerderheid die nee heeft gestemd.
Ik weet wat jan bedoeld. Procentueel gezien zijn de meningen verspreid.