Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke Xubuntu past op een CD  (gelezen 496 keer)

Offline sjarel

  • Lid
Welke Xubuntu past op een CD
« Gepost op: 2014/06/03, 23:30:40 »
De nieuwste Xubuntu is al dvd.De pc kan enkel cd lezen.Draait nog wat verder met xp.
Vanuit die Xubuntu zou ik via internet naar de nieuwste Xubuntu kunnen gaan.
De mens is 80,kent enkel fax.Die pc zijn Google werkt pas na 30 min.De kleinkinderen en ik durven dat ding wel eens aanzetten(met veel geduld)
Ik heb ooit eens Ubuntu via internet geïnstalleerd.Om 24 hr beginnen tot -----9 hr 'smorgens.(zeer veel geduld)
Xubuntu 12.04 Lts

Re: Welke Xubuntu past op een CD
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/04, 00:02:01 »
Probeer deze eens https://help.ubuntu.com/community/Installation/MinimalCD en eventueel later pakketten bij installeren.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline sjarel

  • Lid
Re: Welke Xubuntu past op een CD
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/04, 08:59:43 »
Dank voor de link.Er staan nog van die pc's en monitoren waar ooit gezamelijk xp is op gezet.Staan er al jaren.
Ik probeer er zelf 1 te krygen.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline RikRik

  • Lid
Re: Welke Xubuntu past op een CD
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/04, 23:22:30 »
Ik gebruik nooit meer cd's of dvd's, met unetbootin kan je elke linux iso op een usb installeren

Re: Welke Xubuntu past op een CD
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/04, 23:43:16 »
Dat kan, echter oudere computers hebben niet altijd de mogelijkheid om van USB te booten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Welke Xubuntu past op een CD
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/05, 21:40:07 »
Dat kan, echter oudere computers hebben niet altijd de mogelijkheid om van USB te booten.
Weet ik natuurlijk ook wel, maar niet iedereen weet dat usb booten een optie van hun pc kan zijn. Ik kwam na een jaar gebruik  erachter dat het ook op mijn eigen pc kon. Dom? Nee, ik was gewoon gewend aan booten met een cd/dvd's   ;)

Offline coos

  • Lid
Groetjes Coos