Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Mag dit wel?  (gelezen 1649 keer)

[Opgelost] Mag dit wel?
« Gepost op: 2014/04/13, 21:32:15 »
Toevallig zag ik via de Facebook-pagina van Ubuntu-NL (waar ik als Webteam-lid één van de beheerders van ben) dat iemand een nieuw blog is gestart over Ubuntu. Erg leuk ziet het eruit enzo, maar mag het wel? Want de domeinnaam bevat het woord "ubuntu" en ook nog eens "nl". Volgens mij mag je "Ubuntu" niet zomaar gebruiken en met "nl" erbij, zou dat geen verwarring scheppen? Het Twitter-account heeft ook die naam maar daar staat tenminste nog bij dat het om een blog gaat, dus ik denk niet dat dat met ons Twitter-account verwarring zal brengen.

Het gaat om dit blog: http://www.ubuntunl.tk/
« Laatst bewerkt op: 2014/04/14, 20:18:20 door Vistaus »

Re: Mag dit wel?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/14, 09:16:32 »
Tja lekker dubieus zo iemand die even denkt zo een site op te zetten.

Zitten we niet op te wachten lijkt mij. Zeker als meneer straks lekker ongenuanceerd gaat lopen blaten.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mag dit wel?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/14, 09:52:34 »
Mag inderdaad niet, dunkt me. Maar het is ongetwijfeld goed bedoeld, dus geen reden om de maker hard aan te vallen, lijkt me. Het is een sympathiek initiatief waarover van tevoren niet helemaal goed is nagedacht.  :)

Heeft iemand de maker al eens aangesproken?

Re: Mag dit wel?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/14, 11:31:14 »
Op zich wel een leuk idee.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Mag dit wel?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/14, 11:32:44 »
Is er sprake van niet-commercieel “Fair Use” gebruik en daarom toegestaan? Zelfs toe te juichen:  hoe meer reclame voor Ubuntu hoe beter?
De maker van de site doet er misschien goed aan te vermelden geen band te hebben met Canonical noch de lokale Ubuntu-NL om verwarring te voorkomen (disclaimer).
Ik denk ook aan www.fixubuntu.com, die ook de naam “ubuntu” gebruikt en niets te maken heeft met Canonical.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Mag dit wel?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/14, 12:05:24 »
Mag inderdaad niet, dunkt me. Maar het is ongetwijfeld goed bedoeld, dus geen reden om de maker hard aan te vallen, lijkt me. Het is een sympathiek initiatief waarover van tevoren niet helemaal goed is nagedacht.  :)

Oh, sorry als ik dat misschien niet helemaal liet blijken. Natuurlijk denk ik daar ook zo over. Ik was alleen benieuwd of ie die domeinnaam wel zou mogen gebruiken want ik wist niet helemaal hoe de steel in de vork zat.

Het is toch simpel om even een maitlje te sturen via het contactformulier naar deze blogger? Geen idee wie het is, maar in plaats van hier te oordelen over deze persoon (zoals vincent dat doet, want waarom gelijk zo'n oordeel over iemand?) had er allang een mailtje gestuurd kunnen worden.

Ja, dat had ik kunnen doen, maar ik wist niet helemaal hoe het zat. Ik kan natuurlijk moeilijk aan komen zetten met een mailtje dat ik *denk* dat het niet mag. Daarom vroeg ik het hier maar even voor de zekerheid :)

De maker van de site doet er misschien goed aan te vermelden geen band te hebben met Canonical noch de lokale Ubuntu-NL om verwarring te voorkomen (disclaimer).

Dat lijkt me een prima idee :)

Re: Mag dit wel?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/14, 16:03:37 »
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie commentaar op mijn blog. Ik zal op mijn leeftijd van 13 jaar nog wel eens een foutje maken  ;) , maar ik ben blij dat jullie mij daar op wijzen; kan er alleen maar van leren  :). Het was niet mijn bedoeling verwarring te stichten. Ik vind Ubuntu een prachtig en hoop mijn enthousiasme met anderen te delen. Ik zal de naam wijzigen naar 'DeUbuntuBlog'. Ik hoop dat dat beter is  :) .

Mvg,

Sander.
Mijn persoonlijke blog: http://www.deubuntublog.nl/ De Ubuntu Blog
Think like Linux does...

Desktop PC met Ubuntu 15.10, BQ Aquaris E4.5 Ubuntu Edition

Re: Mag dit wel?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/04/14, 18:54:46 »
13 jaar ? Dan heb je echt je best gedaan.

Een foutje maken we allemaal, misschien is het beter om eerst even (via dit forum b.v.) te peilen of iets mag of niet mag. Het voorkomt veel ellende, en het houdt je enthousiasme hoog.

Hopelijk nog wat leuks op dat blog .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Mag dit wel?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/04/14, 20:17:43 »
13 jaar ? Dan heb je echt je best gedaan.

Een foutje maken we allemaal, misschien is het beter om eerst even (via dit forum b.v.) te peilen of iets mag of niet mag. Het voorkomt veel ellende, en het houdt je enthousiasme hoog.

Hopelijk nog wat leuks op dat blog .

Precies, hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!

P.S.: nu dit is opgelost, Sander, zal ik je blog zeker volgen en je ook gaan volgen op Twitter :)

Re: [Opgelost] Mag dit wel?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/04/15, 14:24:00 »
Hallo allemaal,

Bedank voor de positieve reacties! Ik heb de naam aangepast en hier is de nieuwe link: http://www.deubuntublog.tk/.
De twitterpagina is verwijderd om verwarring te voorkomen. Ik zal binnenkort een nieuwe pagina aanmaken met de nieuwe naam.
Als er nog ergens op de blog Ubuntu-NL staat hoor ik dat graag zodat ik het kan veranderen ;)!

Mvg,

Sander
Mijn persoonlijke blog: http://www.deubuntublog.nl/ De Ubuntu Blog
Think like Linux does...

Desktop PC met Ubuntu 15.10, BQ Aquaris E4.5 Ubuntu Edition

Re: [Opgelost] Mag dit wel?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/04/15, 20:35:45 »
Hallo allemaal,

Bedank voor de positieve reacties! Ik heb de naam aangepast en hier is de nieuwe link: http://www.deubuntublog.tk/.
De twitterpagina is verwijderd om verwarring te voorkomen. Ik zal binnenkort een nieuwe pagina aanmaken met de nieuwe naam.
Als er nog ergens op de blog Ubuntu-NL staat hoor ik dat graag zodat ik het kan veranderen ;)!

Mvg,

Sander

Leuk dat je het hebt veranderd! Ik zal je ook toevoegen aan de Nieuws-pagina op onze website, daar staan meer links naar nieuws-pagina's en blogs uit de community. Je kunt je daarnaast ook aanmelden voor Ubuntu-NL Planet, dan kunnen mensen die daar op geabonneerd zijn ook je blogposts automatisch krijgen.
Ik weet even niet zo gauw hoe je je daarvoor aanmeldt, ik denk dat je forumlid Johan van Dijk even een PM moet sturen.

Re: [Opgelost] Mag dit wel?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/10/29, 16:50:33 »
De site is officieel over gegaan op http://www.deubuntublog.nl/.
Er kunnen nog fouten in de site zitten aangezien ik alles in code moet schrijven wat op de oude site niet het geval was  :).
Hopelijk kan iedereen snel zijn weg vinden op de nieuwe site!

Groetjes,

Sander
Mijn persoonlijke blog: http://www.deubuntublog.nl/ De Ubuntu Blog
Think like Linux does...

Desktop PC met Ubuntu 15.10, BQ Aquaris E4.5 Ubuntu Edition

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Opgelost] Mag dit wel?
« Reactie #12 Gepost op: 2014/10/29, 19:27:46 »
Ziet er goed uit. Proficiat!   :)

Re: [Opgelost] Mag dit wel?
« Reactie #13 Gepost op: 2014/10/29, 21:04:48 »
Ziet er idd geweldig uit  8-)

BTW van mij had je gewoon de oude naam mogen houden .. maja....
Ik hoop dat Linux-Ubuntu je nog heel veel goeds mag geven in je leven  ;)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D