Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tool om een website binnen te halen  (gelezen 2058 keer)

tool om een website binnen te halen
« Gepost op: 2014/11/26, 15:31:33 »
Ergens op het forum heeft recent een item gestaan waarin een programma werd genoemd waarmee je in 1 keer een hele website kon binnenhalen.
Ik kan het topic waarin dat stond niet meer vinden en ook de algemene zoekfunctie komt niet met het juiste alternatief.
Wie weet nog waar hierover werd gesproken?
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Re: tool om een website binnen te halen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/26, 15:35:19 »
http://www.httrack.com/
(maar het is al weer jaren geleden dat ik die heb gebruikt)

Andere opties:
https://startpage.com/do/search?q=website+offline+copy&lui=nederlands&l=nederlands

Update:
Verrek; WebHTTrack zit zelfs in de standaard softwarebronnen van Mint/Ubuntu!
http://packages.ubuntu.com/search?keywords=webhttrack
« Laatst bewerkt op: 2014/11/26, 15:41:39 door VuurVosje »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: tool om een website binnen te halen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/26, 15:38:07 »
wget misschien?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: tool om een website binnen te halen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/26, 15:51:29 »
@VuurVosje:
Bedankt heb webhttrack inmiddels geïnstalleerd en zal kijken of het inderdaad doet wat ik hoop.
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Re: tool om een website binnen te halen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/26, 16:30:04 »
Verrek; WebHTTrack zit zelfs in de standaard softwarebronnen van Mint/Ubuntu!
Werkt niet op Xubuntu 14.04. Als ik een van mijn Wordpress-sites (op wordpress.com) naar mijn pc kopieer, bevat het lokale mapje 'websites' slechts 30KB, ipv. veel meer omdat ik veel met foto's werk. 

EDIT. Maar Justs 'wget' werkt hier als een trein, ik wist niet dat dit kon!
wget -r www.site.com
Die -r is van recursief. Buitengewoon handig om een lokale backup te maken!

In het modemtijdperk met 28k8 en connectiekosten per uur had ik wel een dergelijk programmaatje om koppen op nieuwssites te snellen. Windows toen nog...
« Laatst bewerkt op: 2014/11/26, 16:58:40 door Paul Matthijsse »

Offline Henkp

  • Lid
Re: tool om een website binnen te halen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/26, 17:08:55 »
Verrek; WebHTTrack zit zelfs in de standaard softwarebronnen van Mint/Ubuntu!
Werkt niet op Xubuntu 14.04. Als ik een van mijn Wordpress-sites (op wordpress.com) naar mijn pc kopieer, bevat het lokale mapje 'websites' slechts 30KB, ipv. veel meer omdat ik veel met foto's werk. 

EDIT. Maar Justs 'wget' werkt hier als een trein, ik wist niet dat dit kon!
wget -r www.site.com
Die -r is van recursief. Buitengewoon handig om een lokale backup te maken!

In het modemtijdperk met 28k8 en connectiekosten per uur had ik wel een dergelijk programmaatje om koppen op nieuwssites te snellen. Windows toen nog...

Ik ben er nu ook mee bezig vanaf een wordpress.org Weblog tot nu toe gaat alles goed zo te zien,
Maar heb je ook Google chroom geïnstalleerd staan?, ik dus wel en terwijl ik FF open had staan sprong die tegelijk naar de Google Chroom browser.
Misschien heeft dat invloed er op!

Re: tool om een website binnen te halen
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/26, 21:25:29 »
Nee geen Google Chrome hier. Wget is voor mij ruim voldoende. Bovendien heb ik (natuurlijk) al een auto-backup van mijn sites via rsync, ik maak die sites eerst lokaal op m'n pc.

Offline Henkp

  • Lid
Re: tool om een website binnen te halen
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/26, 22:24:36 »
Nee geen Google Chrome hier. Wget is voor mij ruim voldoende. Bovendien heb ik (natuurlijk) al een auto-backup van mijn sites via rsync, ik maak die sites eerst lokaal op m'n pc.

Ik gebruik standaard Firefox, maar voor nood zoals video's bekijken bij VTM die niet werken met FF gebruik ik nood gedwongen Google Chrome het zelfde met MHT files die werken ook niet met FF.

En dat vind ik een grote tekortkoming bij Firefox!

Re: tool om een website binnen te halen
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/26, 22:33:08 »
Nooit gehoord van mht maar ja dat is omdat ik geen windows gebruik misschien.

Van Techtarget.com:

"MHT files open in Internet Explorer or, with an add-on, in Firefox and some other browsers. MHTML  Converter is one program that converts MHTML files to regular HTML.

Because MHT files can be infected, they should always be scanned before opening.
Happy MS! ;-)


Offline EZ-man

  • Lid
Re: tool om een website binnen te halen
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/26, 22:44:19 »
Because MHT files can be infected, they should always be scanned before opening.
Happy MS! ;-)
@Paul Matthijsse : is geen ms feature. Gebruik het zelf  met Opera. (zie onderstaande)
Ja, als je het van andere krijgt moet je dergelijke files scannen.

http://www.file-extensions.org/mht-file-extension
The MHT file extension is used for files written in the MHTML, short for MIME HTML, a web page archive format used to bind resources which are typically represented by external links (such as images, Flash animations, Java applets, audio files) together with HTML code into a single file. The first of the file is normally encoded HTML, subsequent parts are additional resources identified by their original URLs and encoded in base64. This format is sometimes referred to as MHT, after the suffix .mht given to such files by default when created by Microsoft Word, Internet Explorer, Opera or Firefox.

« Laatst bewerkt op: 2014/11/26, 22:46:53 door EZ-man »

Re: tool om een website binnen te halen
« Reactie #10 Gepost op: 2014/11/26, 22:59:46 »
De Firefox-extensie (Mozilla Archive Format, maf!) werkt maar mondjesmaat hier...

Re: tool om een website binnen te halen
« Reactie #11 Gepost op: 2014/11/27, 15:30:11 »
Als je een handleiding zoekt, één van onze gemeenschapsleden heeft een handleiding met screenshots op zijn blog geschreven over het downloaden van websites in Ubuntu: http://www.deubuntublog.nl/websites-downloaden.html