Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: afsluiten  (gelezen 1034 keer)

Duif52

  • Gast
afsluiten
« Gepost op: 2006/11/11, 16:31:35 »
Beste mensen,

Als echte beginner heb ik het voor elkaar gekregen 6.10 te installeren en zelfs met een draadloos netwerk werkend te krijgen.

Maar nu doet zich het volgende probleem  voor, nl:  als ik de computer wil afsluiten dan blijft de pc na het verdwijnen van het UBUNTU logo en een aantal tekstregels, met een
ouderwetse DOS cursus knipperen en moet ik de PC met de aan/uit knop uitzetten.

Kan dit ook anders?!(In de vorige versie ging dat goed)

Alvast bedank voor de/jullie reacties.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
afsluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/11, 21:35:33 »
Zoek eens op dit forum: het probleem is al eerder gemeld en besproken.

Biedt dat geen soelaas, overweeg dan eens om versie 6.06 (Dapper Drake) te installeren. 6.10 (Edgy Eft) is deels experimenteel en nogal wankel; 6.06 is de dieselversie: betrouwbaar, beproefd en uitgetest. Beter geschikt voor beginners.

Groet, Pjotr.

budster

  • Gast
afsluiten
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/11, 21:43:18 »
Werkt 'shutdown now -h' in de terminal wel goed? Als dat zo is dan kan je het schript in /etc/acpi/powerbtn.sh vervangen door: shutdown now -h.

Wel even backup maken van je orginele script.

Als het niet werkt moet je even in je systemlog kijken, misschien wacht hij nog ergens op, een schijf unmounten die hij niet heeft of zoiets.

Duif52

  • Gast
afsluiten
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/11, 22:46:57 »
Bedankt, ik ga zoeken en proberen middels de terminal te werken, gelukkig ben ik nog uit her DOS tijdperk. Er zit overigens wel een 2e harde schijf in de PC waarop Windows XP (in case off....)

Bedankt tot zover

Offline Dave

  • Lid
afsluiten
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/11, 22:58:47 »
Citaat
deels experimenteel en nogal wankel
die kreten hebben me nog even tegen gehouden maar aangezien ik toch een schone installatie wilde de stap genomen.

was ik met dapper al heel tevreden en steeds meer overtuigd dat het blijvend werd ipv weer terug vallen op vertrouwde windows na een week zoals met andere distroos, met 6.10 gaat het helemaal van een lijen dakje sinds installatie.
multimedia is helemaal een grote stap verder.
Binnenkort gaat de dualboot er voorgoed af als het zo blijft.

budster

  • Gast
afsluiten
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/11, 23:03:19 »
Edgy Eft is inmiddels stable... er zit hooguit hier en daar nog een scherp randje.

Gast

  • Gast
afsluiten
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/13, 20:19:49 »
Nou stable?

Nu vanavond, na een tijd geen last te hebben gehad van het afsluiteuvel, wil Edgy dus nu niet afsluiten.
De button niet en ook niet via Systeem - afsluiten, maar ook het terminalvenster opent niet waardoor je geen commando's meer kan geven.
Gelukkig zit ik op mijn laptop, dus trek ik zo de batterij er maar weer uit.
Zijn er trouwens nog andere/betere opties om af te sluiten als bovenstaande opties niet meer werken?

Rob

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
afsluiten
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/13, 20:29:27 »
Multimedia en hardware ondersteuning voor 3D kaarten wordt nog veel eenvoudiger/beter in Feisty Fawn als de huidige specificaties aanhouden :) !
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)