Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met toetsenbord  (gelezen 1249 keer)

Problemen met toetsenbord
« Gepost op: 2019/07/20, 10:20:13 »
Na de laatste update van deze morgen werkt mijn toetsenbord omgekeerd.  Kleine letters zijn grote letters geworden en ik moet Caps Lock induwen om kleine letters te vormen. Paswoord ingeven moet ik doen met schermtoetsenbord. Ik ben dat echter niet gewend en dat geeft moeilijkheden.
Wie kan me helpen? Bepaalde leestekens zijn helemaal niet te vormen. Heropstart lost het niet op. Ik ben wel erg in paniek nu.

Norbert

Re: Problemen met toetsenbord
« Reactie #1 Gepost op: 2019/07/20, 11:57:59 »
Al gekeken bij je toetsenbordinstellingen?

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Problemen met toetsenbord
« Reactie #2 Gepost op: 2019/07/20, 13:49:31 »
Uh, ik durf het bijna niet te vragen, maar staat je CapsLock misschien gewoon aan?  :blank:
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Re: Problemen met toetsenbord
« Reactie #3 Gepost op: 2019/07/20, 15:33:14 »
Al gekeken bij je toetsenbordinstellingen?

Ik zie geen problemen in mijn toetsenbordinstelling.  Ondertussen is het probleem weg. Ik heb een reservekopie van een paar weken geleden terug geïnstalleerd. Wat ik ook zie is dat er bepaalde
iconen gewijzigd zijn geworden en ik heb ook moeite bij het opstarten. Het opstartscherm biedt zich niet spontaan meer aan. Nu moet ik, na eerst wat tekst gelezen te hebben (die ik overigens niet
geheel begrijp) op Ctrl-Alt-Delete drukken en dan naar "Geavanceerde Opties - Startup" gaan om de boel aan de gang te krijgen. Verschoning, maar ik ben te weinig ingewerkt in Ubuntu om alles te
snappen.

Norbert

Re: Problemen met toetsenbord
« Reactie #4 Gepost op: 2019/07/20, 15:36:33 »
Uh, ik durf het bijna niet te vragen, maar staat je CapsLock misschien gewoon aan?  :blank:

Neen, hoor! Maar ik heb een week geleden of zo hetzelfde probleem gehad met de update van de Belgian eid-Viewer. Ik heb dat gemeld aan de Federale Overheid en die hebben een fout gevonden in
hun software. Misschien komt het van dààr?

Norbert

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Problemen met toetsenbord
« Reactie #5 Gepost op: 2019/07/20, 16:09:42 »
Nou ja het had gekund :) Gelukkig doet hij het weer.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Re: Problemen met toetsenbord
« Reactie #6 Gepost op: 2019/07/21, 10:08:37 »
Nou ja het had gekund :) Gelukkig doet hij het weer.

Ja, maar toch!.. Er zijn heel wat dingen gewijzigd sinds de update van gisteren. Zeker al het het uitzicht van het bureaublad, de pictogrammen van mappen en de wijze waarop je die verandert. Een
typisch Windows-programma gelijk de nieuwslezer Agent werkt nu zonder Wine of Crossover onmiddellijk. In Firefox kan ik niet meer direct op het Internet zoeken in nieuwe tabbladen. Het is een
beetje teveel in één keer geworden, dingen waar ik niet op voorbereid was. Het heeft me gisteren haast een hele dag gekost om alles onder de knie te krijgen. Het letterprobleem is blijkbaar langza-
merhand vanzelf opgelost geweest. Waar ligt het op den duur allemaal aan, hé? Je kan toch geen hele dag bezig zijn met je pc te heropstarten? Ik heb gisteren in een grote crisis gezeten die me hele-
maal geen deugd heeft gedaan. Mijn haar is meer dan eens recht komen te staan!

Norbert
« Laatst bewerkt op: 2019/07/21, 12:30:14 door Strandkruier »

Offline a.j.

  • Lid
Re: Problemen met toetsenbord
« Reactie #7 Gepost op: 2019/07/21, 12:22:56 »
Beste strandkr,
Ik had gisteren hetzelfde,uitzetten/herstarten en alles weer oké.
Misschien geforceerd uitzetten?
Succes,vr.gr.a.j.

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Problemen met toetsenbord
« Reactie #8 Gepost op: 2019/07/21, 13:04:47 »
Ja, maar toch!.. Er zijn heel wat dingen gewijzigd sinds de update van gisteren. Zeker al het het uitzicht van het bureaublad, de pictogrammen van mappen en de wijze waarop je die verandert. Een
typisch Windows-programma gelijk de nieuwslezer Agent werkt nu zonder Wine of Crossover onmiddellijk. In Firefox kan ik niet meer direct op het Internet zoeken in nieuwe tabbladen. Het is een
beetje teveel in één keer geworden, dingen waar ik niet op voorbereid was. Het heeft me gisteren haast een hele dag gekost om alles onder de knie te krijgen. Het letterprobleem is blijkbaar langza-
merhand vanzelf opgelost geweest. Waar ligt het op den duur allemaal aan, hé? Je kan toch geen hele dag bezig zijn met je pc te heropstarten? Ik heb gisteren in een grote crisis gezeten die me hele-
maal geen deugd heeft gedaan. Mijn haar is meer dan eens recht komen te staan!

Norbert

Oh wat een hoop en vreemde zaken allemaal. En gek dat niemand anders erover klaagt.

Ik heb er geen ervaring mee, ben tevreden met 16.04 en kijk in 2020 wel eens hoe het er dan voor staat. Nou ja succes.

Mark
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Re: Problemen met toetsenbord
« Reactie #9 Gepost op: 2019/07/21, 14:01:53 »
Ja, maar toch!.. Er zijn heel wat dingen gewijzigd sinds de update van gisteren. Zeker al het het uitzicht van het bureaublad, de pictogrammen van mappen en de wijze waarop je die verandert. Een
typisch Windows-programma gelijk de nieuwslezer Agent werkt nu zonder Wine of Crossover onmiddellijk. In Firefox kan ik niet meer direct op het Internet zoeken in nieuwe tabbladen. Het is een
beetje teveel in één keer geworden, dingen waar ik niet op voorbereid was. Het heeft me gisteren haast een hele dag gekost om alles onder de knie te krijgen. Het letterprobleem is blijkbaar langza-
merhand vanzelf opgelost geweest. Waar ligt het op den duur allemaal aan, hé? Je kan toch geen hele dag bezig zijn met je pc te heropstarten? Ik heb gisteren in een grote crisis gezeten die me hele-
maal geen deugd heeft gedaan. Mijn haar is meer dan eens recht komen te staan!

Norbert

Oh wat een hoop en vreemde zaken allemaal. En gek dat niemand anders erover klaagt.

Ik heb er geen ervaring mee, ben tevreden met 16.04 en kijk in 2020 wel eens hoe het er dan voor staat. Nou ja succes.

Mark

Ik heb nu 16.04.6,  Mark. Woon jij in Nederland? Misschien moet al die miserie voor jou nog komen en heeft Canonical het eerst even op België uitgeprobeerd (ja, ik woon daar!)? Indien het zo is dan staat jou volgende week misschien nog wel iets te wachten! Als je ziet dat in de details van je volgende update het woord "Microsoft" verschijnt, wat hier ook het geval was, hou je dan maar vast aan
de nummers van de huizen, zou ik zo zeggen! Schakel misschien toch maar eerst je schermtoetsenbord standaard in bij de opstart. Dan moet je niet meer gaan zoeken hoe je correct kunt inloggen!

Norbert

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Problemen met toetsenbord
« Reactie #10 Gepost op: 2019/07/21, 23:24:09 »
Ik heb nu 16.04.6,  Mark. Woon jij in Nederland? Misschien moet al die miserie voor jou nog komen en heeft Canonical het eerst even op België uitgeprobeerd (ja, ik woon daar!)? Indien het zo is dan staat jou volgende week misschien nog wel iets te wachten! Als je ziet dat in de details van je volgende update het woord "Microsoft" verschijnt, wat hier ook het geval was, hou je dan maar vast aan
de nummers van de huizen, zou ik zo zeggen! Schakel misschien toch maar eerst je schermtoetsenbord standaard in bij de opstart. Dan moet je niet meer gaan zoeken hoe je correct kunt inloggen!

Norbert

Ja ik woon in NL. Oh jee, nou ik wacht gespannen af en houd mijn hart vast. Ik zal bij de volgende update eerst even kijken wat er allemaal staat te gebeuren. Bedankt voor de waarschuwing.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21