Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Regnum Online problemen  (gelezen 2133 keer)

Offline Kars

  • Lid
[Opgelost]Regnum Online problemen
« Gepost op: 2010/04/12, 16:05:38 »
Hey allemaal,

Ik heb nu Ubuntu (GNOME) gisteren op me laptop geinstalleerd en ik moet zeggen het bevalt me prima^^ Nu omdat ik op Linux over ben gestapt doordat ik veelal wat oudere pc's heb en dat echt totaal niet lekker werkt met windows, was ik opzoek naar leuke games om me tijd te vullen. Nu heb ik Regnum Online geinstalleerd op me laptop, aangezien op mijn oude pc's werd aangegeven dat de videokaart te oud was. Nu krijg ik de volgende melding op me laptop:

Unsupported video card!

There are three possible causes for this error:
1. Your video card is too old
2. You haven't installed the latest available drivers
3. You haven't installed the latest DirectX versions

Nu lijkt het mij erg sterk dat de videokaart van mijn laptop te oud is, daar mijn laptop nog maar 2 jaar oud is en toen ik hem kocht er toch wel een redelijke videokaart in zat. Dus dan zou het aan 1 van de laatste 2 opties moeten liggen. Maar hoe kan ik de meest recente drivers installeren of DirectX? Persoonlijk denk ik dat het aan de DirectX moet liggen, echter heb ik (nog) niet zo heel veel verstand van Linux. Weet iemand misschien hoe ik dit kan aanpakken?

Groeten,
Kars

P.S. Dit bericht staat ook in een ander deel van dit forum, maar mij werd aangeraden hier er over te beginnen. Tot nu toe nog geen bruikbare reacties gehad in het andere gedeelte.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/12, 22:42:49 door Kars »

Re: Regnum Online problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/12, 20:09:18 »
Open eens een terminal venster(onder Hulpmiddelen)en type lspci  kan je de uitkomst hier plaatsen of alleen het stukje van je video kaart. Bij een videokaart hoor je een driver te installeren. En die kan je pas installeren als je weet welke kaart je hebt.
DirectX zit niet in Ubuntu, dit is echt alleen voor Windows. Wel kan je het programma Wine installeren waarmee je diverse Windows programma's installeren. Ook heb je een betaald programma, CEDEGA dit is een iets uitgebreidere versie van Wine. Je kan ook nog Virtualbox installeren waarin je Windows kan draaien, verwacht alleen niet dat je de grafische hoogstandjes hebt bij spelletjes.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Kars

  • Lid
Re: Regnum Online problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/12, 21:16:08 »
Ik kreeg hetvolgende als resultaat, ik zag veel Nvidea staan, dus heb alles maar gekopieerd ;)

00:00.0 RAM memory: nVidia Corporation MCP67 Memory Controller (rev a2)
00:01.0 ISA bridge: nVidia Corporation MCP67 ISA Bridge (rev a2)
00:01.1 SMBus: nVidia Corporation MCP67 SMBus (rev a2)
00:01.3 Co-processor: nVidia Corporation MCP67 Co-processor (rev a2)
00:02.0 USB Controller: nVidia Corporation MCP67 OHCI USB 1.1 Controller (rev a2)
00:02.1 USB Controller: nVidia Corporation MCP67 EHCI USB 2.0 Controller (rev a2)
00:04.0 USB Controller: nVidia Corporation MCP67 OHCI USB 1.1 Controller (rev a2)
00:04.1 USB Controller: nVidia Corporation MCP67 EHCI USB 2.0 Controller (rev a2)
00:06.0 IDE interface: nVidia Corporation MCP67 IDE Controller (rev a1)
00:07.0 Audio device: nVidia Corporation MCP67 High Definition Audio (rev a1)
00:08.0 PCI bridge: nVidia Corporation MCP67 PCI Bridge (rev a2)
00:09.0 IDE interface: nVidia Corporation MCP67 AHCI Controller (rev a2)
00:0a.0 Ethernet controller: nVidia Corporation MCP67 Ethernet (rev a2)
00:0b.0 PCI bridge: nVidia Corporation MCP67 PCI Express Bridge (rev a2)
00:0c.0 PCI bridge: nVidia Corporation MCP67 PCI Express Bridge (rev a2)
00:0d.0 PCI bridge: nVidia Corporation MCP67 PCI Express Bridge (rev a2)
00:12.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation C67 [GeForce 7000M / nForce 610M] (rev a2)
00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] HyperTransport Technology Configuration
00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Address Map
00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] DRAM Controller
00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Miscellaneous Control

Re: Regnum Online problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/12, 21:33:56 »
00:12.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation C67 [GeForce 7000M / nForce 610M] (rev a2) dit is je kaart, daarvoor heb je de Nvidia driver nodig.
Kijk eerst eens onder Systeem>Beheer> Hardware Drivers> Je wachtwoord moet je invullen, staan hier drivers genoemd?  Dan staat er bij een recommended, deze selecteren en activeren. Hierna de computer herstarten. Staat er niets? Dan zoek ik de juiste driver op.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Kars

  • Lid
Re: Regnum Online problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/12, 22:04:15 »
Ah bedankt! nu werkt het wel ;) Ik had de nieuwe drives een tijd geleden ook geïnstalleerd op een oude computer, waar ik Linux Zorin op draaide, echter kon ik nadat ik het had geinstalleerd Linux Zorin weer opnieuw installeren aangezien de driver er niet goed mee werkte. Kan dat liggen aan Linx Zorin of aan de oudheid van de pc?
In ieder geval het werkt nu wel op me laptop, waarvoor mijn dank ;)

Re: Regnum Online problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/12, 22:39:54 »
Tja, soms werkt nieuwere hardware niet goed samen met de ouder of inderdaad de Linux smaak waar je mee werkt. Bijv. Mijn Tv kaart kreeg ik toentertijd niet aan de gang met Suse, op Ubuntu ging het in een keer goed.
Maar in ieder geval goed dat het werkt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Kars

  • Lid
Re: Regnum Online problemen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/12, 22:42:28 »
Ok, dan ga ik het vandeweek ook een keer op mijn oude pc proberen, kijken of het wel onder Ubuntu werkt, een back up cd heb ik al gemaakt, dus voor verlies van bestanden hoef ik niet bang te zijn^^

Re: [Opgelost]Regnum Online problemen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/12, 22:47:04 »
Het is toch wel een PCI kaart? Bij een PCI-E kaart zal je een stukje af moeten zagen. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Kars

  • Lid
Re: [Opgelost]Regnum Online problemen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/12, 23:53:32 »
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat dat is :P zal ik maar dan ook ff lspci uitvoeren met de oude pc? :P

Re: [Opgelost]Regnum Online problemen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/13, 00:08:54 »
Nee dat hoeft niet. Het slot waar de grafische kaart in komt, is ooit begonnen als  ISA, later PCI, daarna AGP en toen de PCI-E. De grafische kaarten voor de voornoemde type sleuven zijn niet uitwisselbaar.
Zoek maar eens op het internet. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline DroKZ

  • Lid
Re: [Opgelost]Regnum Online problemen
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/29, 15:05:03 »
Sorry voor het verpesten van je topic.
Vroeg me af in welke realm je speelt en op welke server :)