Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rhythmbox: volgorde tabbladen wijzigen?  (gelezen 550 keer)

Offline Nassara

  • Lid
Rhythmbox: volgorde tabbladen wijzigen?
« Gepost op: 2012/07/06, 21:49:39 »
Hoi,

Kan je in Rhytmbox ook de volgorde van de tabbladen (nummer - titel - genre - artiest - album - locatie - ...) wijzigen? Is er een tab om enkel het type muziekfile te tonen (ik bedoel: mp3 - ogg - wav - ...)?

Bedankt!

Bart

Offline Nassara

  • Lid
Re: Rhythmbox: volgorde tabbladen wijzigen?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/13, 17:55:02 »
Niemand?

Offline wowo

  • Lid
Re: Rhythmbox: volgorde tabbladen wijzigen?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/13, 19:32:36 »
Ik zie in Rhythmbox ook geen mogelijkheid om dit aan te passen.
Rhythmbox heeft eigenlijk maar erg weinig configuratie mogelijkheden.
Zelf ben ik overgestapt naar Clementine waarbij je de volgorde van de kolomhoofden gewoon kunt veranderen door te slepen. Verder  zijn er veel meer kolomhoofd-mogelijkheden dan in Rhythmbox (ook bestandstype).
Het bijwerken van een grote muziekcollectie gaat in Clementine veel sneller. Het indexeren van de muziekbibliotheek duurt alleen de eerste keer lang.
Nummerinformatie (met lyrics) en artiest informatie is ook prima.
Ik zou zeggen probeer Clementine eens.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Rhythmbox: volgorde tabbladen wijzigen?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/13, 20:16:06 »
Het bijwerken in Rhythmbox gaat hier anders supersnel en ik heb toch een muziekcollectie van meer dan 50 GB die op zijn minst 1x per week wordt uitgebreid. Ik voeg het nieuwe nummer toe in mijn collectie en 5 seconden later staat hetin Rhythmbox. Vind ik toch supersnel.

Offline wowo

  • Lid
Re: Rhythmbox: volgorde tabbladen wijzigen?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/13, 20:44:28 »
Ik heb een muziekcollectie van meer dan 250 GB.
Snelheid zal natuurlijk ook met de hardware te maken hebben, mijn oude pentium heeft daar best wel moeite mee.
Ik luister overigens het meest met Squeezeboxen mbv Logitech Media Server die op mijn NAS-server draait.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Rhythmbox: volgorde tabbladen wijzigen?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/13, 20:48:00 »
Ik heb een muziekcollectie van meer dan 250 GB.
Snelheid zal natuurlijk ook met de hardware te maken hebben, mijn oude pentium heeft daar best wel moeite mee.
Ik luister overigens het meest met Squeezeboxen mbv Logitech Media Server die op mijn NAS-server draait.

Dat kan inderdaad het verschil zijn (overigens is mijne ook veel groter dan 50 GB maar ik rekende alleen even wat fysiek op mijn computer staat). Ik heb een moderne i3 met 6GB DDR3 RAM dus dat zal inderdaad ook te maken hebben met de snelheid van RB ;)

Offline Nassara

  • Lid
Re: Rhythmbox: volgorde tabbladen wijzigen?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/14, 09:29:15 »
OK - ik blijf dan maar bij Quodlibet hangen...