Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird configureert mail van KPN niet goed  (gelezen 3259 keer)

Thunderbird configureert mail van KPN niet goed
« Gepost op: 2014/05/15, 23:14:14 »
Mijn buurman is 93 en omdat hij met Windows 7 problemen had heb ik LinuxMint op zijn nieuw desktop gezet.
Maar nu loop ik tegen een probleem aan.
Als ik in Thunderbird zijn email-adres van kpnplanet.nl heb ingebracht, haalt Thunderbird heel braaf zijn mail op.
Echter wanneer er dan mail moet worden verzonden lukt dat niet. Ook niet als ik de door Thunderbird benoemde poort 587 omzet in 25 en smtp verander in mail lukt het niet. Wie heeft hiervoor de oplossing?
Bart
« Laatst bewerkt op: 2014/05/15, 23:17:09 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Thunderbird configureert mail van KPN niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/15, 23:31:19 »
Off topic:
Ik heb even geen oplossing, ik heb mijn schoonvader overgehaald om webmail te gebruiken. Zijn reactie na enkele weken gebruik: werkt perfect.
Waarom zou je Thunderbird willen gebruiken?

Re: Thunderbird configureert mail van KPN niet goed
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/15, 23:45:36 »
Off topic:
Ik heb even geen oplossing, ik heb mijn schoonvader overgehaald om webmail te gebruiken. Zijn reactie na enkele weken gebruik: werkt perfect.
Waarom zou je Thunderbird willen gebruiken?
Zoals ik al zei, het is een oude man die gewend is aan Outlook Express.
Ik heb overigens ook aan Webmail gedacht. Dan zou ik een starter op het bureaublad willen maken die automatisch in de webmail komt. Ik kom echter niet verder als dit commando in die starter:
firefox %u https://mps.kpnmail.nl/cp/ps/main/richui/main#Maar ik zou niet alleen het inlog scherm willen zien, maar automatisch door willen gaan naar het webmail scherm. Aan de bovenvermelde code zouden dan het emailadres en het wachtwoord moeten worden toegevoegd, alleen: hoe doe je dat?
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Thunderbird configureert mail van KPN niet goed
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/16, 00:03:05 »
Je maakt een bladwijzer in Firefox en die sleep je vervolgens naar het bureaublad.
Mijn schoonvader was ook gewend aan outlook maar wil nu niet meer terug, ik bedoel, na een uurtje uitleg en enkele keren daarna hulp moet het lukken  :D

Offline Anco

  • Lid
Re: Thunderbird configureert mail van KPN niet goed
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/16, 00:04:24 »
Heb je bij uitgaande mail ook dat je geen gebruikersnaam en ww hebt? (en dus ook bij authenticatiemethode geen hebt ingevuld?)
Linux user #485563

Offline jan11000

  • Lid
Re: Thunderbird configureert mail van KPN niet goed
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/16, 05:25:35 »
firefox %u https://mps.kpnmail.nl/cp/ps/main/richui/main#
Maak hier van,
firefox  https://mps.kpnmail.nl/cp/ps/main/richui/main of wat het adres is.
Dan in firefox het wachtwoord laten onthouden om in te loggen.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Thunderbird configureert mail van KPN niet goed
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/16, 08:49:39 »
Je instellingen lijken goed, mijn uitgaande server (KPN) moet ik ook altijd veranderen naar "mail"
Maar is KPN ook je internetprovider (waarschijnlijk wel) want uitgaande mail loopt via de uitgaande server van de provider als ik mij niet vergis.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: Thunderbird configureert mail van KPN niet goed
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/20, 17:40:24 »
De buurman werkt nu met webmail van KPN.
@femke98:
Wat je voorstelt werkt hier niet, dat heb ik al geprobeerd. Mogelijk omdat het mailadres een @kpnplanet.nl adres is en geen @kpnmail.nl.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Frederik

  • Gast
Re: Thunderbird configureert mail van KPN niet goed
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/20, 21:40:35 »
De buurman werkt nu met webmail van KPN.
@femke98:
Wat je voorstelt werkt hier niet, dat heb ik al geprobeerd. Mogelijk omdat het mailadres een @kpnplanet.nl adres is en geen @kpnmail.nl.

De instellingen die Femke heeft door gegegeven zijn helemaal correct en staat helemaal los van het  e-mailadres. Dat kan gewoon een kpnplanet of hetnet adres zijn. Allemaal maken ze gebruik van dezelfde smtp server gegevens.
Welke foutmelding geeft TB ?
« Laatst bewerkt op: 2014/05/20, 21:51:49 door Frederik »

Re: Thunderbird configureert mail van KPN niet goed
« Reactie #9 Gepost op: 2014/05/20, 22:57:58 »
De buurman werkt nu met webmail van KPN.
@femke98:
Wat je voorstelt werkt hier niet, dat heb ik al geprobeerd. Mogelijk omdat het mailadres een @kpnplanet.nl adres is en geen @kpnmail.nl.

De instellingen die Femke heeft door gegegeven zijn helemaal correct en staat helemaal los van het  e-mailadres. Dat kan gewoon een kpnplanet of hetnet adres zijn. Allemaal maken ze gebruik van dezelfde smtp server gegevens.
Welke foutmelding geeft TB ?
De eerste is wanneer ik Thunderbird zijn gang laat gaan: smtp + poort 587
De tweede wanneer ik een het via een handmatig aangemaakte server mail.kpnmail.nl probeer
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline PKing

  • Lid
Re: Thunderbird configureert mail van KPN niet goed
« Reactie #10 Gepost op: 2014/05/21, 07:58:56 »
Je moet wanneer TB het e.e.a. gevonden heeft na het aanmaken van het account, kiezen onderin voor handmatig config, mijn ervaring is dat de gebruikersnaam (vaak het mailadres) altijd fout is....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline PKing

  • Lid
Re: Thunderbird configureert mail van KPN niet goed
« Reactie #11 Gepost op: 2014/05/21, 17:37:18 »
lol dat zeg ik :-*
Ik dacht dat het zo wat duidelijker was, ik schrijf uit een newbie oogpunt :blank:
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04