Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint Debian komt eraan!  (gelezen 7262 keer)

Offline timosha

  • Lid
Re: Mint Debian komt eraan!
« Reactie #25 Gepost op: 2010/09/25, 09:44:16 »
Wat zijn de voor- en nadelen van deze distributie t.o.v. de Ubuntu-versie?

Het voordeel van LMDE is dat deze distro direct op de Debian distro gebaseerd is. Dus zonder de Ubuntu tussenstap met alle mogelijke en onmogelijke regressiebugs. In Mint 9 hebben de ontwikkelaars redelijk veel werk met het buiten de deur houden van Ubuntu regressiebugs. Een ander voordeel is dat de LMDE ontwikkleaars aan de op zich zeer sobere Debian een mooie GUI gegeven hebben.

Het nadeel is dat LMDE gebaseerd is op Debian Testing ("Squeeze"). Het is dus een ontwikkelversie. Debian geeft geen distros uit op een welbepaalde datum maar zegt: "Debian is done when it's done".
« Laatst bewerkt op: 2010/09/25, 09:46:18 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline Erik_m

  • Lid
Re: Mint Debian komt eraan!
« Reactie #26 Gepost op: 2010/09/25, 17:58:18 »
"Testing" he... en hoe stabiel is hij dan? Stabiel genoeg als hoofdsysteem of alleen geschikt op een testpc?

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Mint Debian komt eraan!
« Reactie #27 Gepost op: 2010/09/25, 21:26:54 »
Voor mij is t' ie stabiel genoeg. Vanavond de stoute schoenen aangetrokken en overgestapt. Vond de reguliere Mint versie sowieso al veel te stabiel..  :rolleyes:  Hartstikke saai man, een systeem wat het altijd doet.... Dan moet ik veel te vaak te windowssystemen van mijn gezin bijwerken/onderhouden in plaats van mijn eigen peeceetje..  =D


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline timosha

  • Lid
Re: Mint Debian komt eraan!
« Reactie #28 Gepost op: 2010/09/26, 09:14:52 »
"Testing" he... en hoe stabiel is hij dan? Stabiel genoeg als hoofdsysteem of alleen geschikt op een testpc?

Ik draai Mint Debian voorlopig in Parallels Desktop en daar draait de distro super stabiel. Wat niet wil zeggen dat dat ook het geval zal zijn met echte hardware.

Een Debian ontwikkelversie is niet hetzelfde als een Ubuntu ontwikkelversie. Bij de huidige Ubuntu ontwikkelversie komen er dagelijks tientallen updates binnen. Bij Debian is dat niet het geval. Soms zijn er maar een paar updates, soms dagenlang niets. Dat komt omdat Debian zich hoeft te haasten om elke zes maanden stipt op tijd een nieuwe release uit te brengen.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline Tom

  • Lid
Re: Mint Debian komt eraan!
« Reactie #29 Gepost op: 2010/09/26, 11:23:20 »
Squeeze < Maar wat als die eenmaal stable wordt tenslotte blijft Lenney niet altijd draaien en word de testing ook maar stable.
Wat gaat Clem dan doen een nieuwe uitbrengen op die distro die dan testing is ?
Daar blik ik nog niet zo door.

Wat de huidige versie van LMDE betreft denk ik wel dat je die op een werkbak kunt draaien ,Debian gooit niet overhaastig met updates ze zullen die wel grondig testen.
En het Mint team zeer zeker ook ,dat doet het Mint team nu ook met bv Isadora gebouwd op Ubuntu.
En kleine foutjes tsja die kun je overal tegenkomen dus ook met Ubuntu LTS.
Dat komt omdat Debian zich niet hoeft te haasten om elke zes maanden stipt op tijd een nieuwe release uit te brengen. < en daar zou mijn bescheiden mening ook eens iets aan veranderd mogen worden desnoods één keer per jaar bij Ubuntu.
Hebben de Dev´s ook meer tijd en zullen er minder bugs uit voort komen ,is ook de druk van de ketel.
Prettige zondag gewenst Tom. :D
« Laatst bewerkt op: 2010/09/26, 11:25:51 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Erik_m

  • Lid
Re: Mint Debian komt eraan!
« Reactie #30 Gepost op: 2010/09/26, 11:59:17 »
Dank u allen, dan gaan we dat maar eens proberen in de komende weken :)