Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

MP3 fade out

<< < (2/3) > >>

Haris:
Shutterencoder is gebaseerd op FFMPEG lees ik. Voordat ik hiermee aan de slag ga, vraag ik mij af of het niet met FFMPEG zou kunnen lukken?

asilnevs:
Klopt, dit werkt met ffmpeg. Als je googled hierop kom je wel wat voorbeelden tegen.
Je kunt via Shutterencoder te weten komen welk commando er wordt gebruikt om een audio file te laten uitfaden door gewoon de functie aan de wachtrij toe te voegen.
In het extra scherm dat je dan te zien krijgt is er een colom met de commando's zichtbaar.
Je moet alleen nog zien uit te vogelen hoe je een commando maakt voor meerdere mp3 files.

Haris:

--- Citaat van: asilnevs op 2024/03/18, 21:06:53 ---Je moet alleen nog zien uit te vogelen hoe je een commando maakt voor meerdere mp3 files.

--- Einde van citaat ---

Ik Google me suf, maar dit vind ik niet. Een paar mp3's outfaden gaat prima, maar waarom niet 100 tegelijk?

vanadium:

--- Citaat van: Haris op 2024/03/19, 09:43:43 ---Een paar mp3's outfaden gaat prima, maar waarom niet 100 tegelijk?

--- Einde van citaat ---
Je zit op Linux. 100 tegelijk gaat altijd. Als je het commando beet hebt voor één bestand, dan kan je met "find" dat commando automatisch uitvoeren op duizenden bestanden, bijvoorbeeld:


--- Code: ---find /home/user/Muziek -iname '*.mp3' -exec fade-out {} \;

--- Einde van code ---

Dit voorbeeld zal alle .mp3 en .MP3 bestanden onder "/home/user/Muziek" vinden en daar het (fictieve) commando "fade-out"  op uitvoeren. "{}"  staat hier voor de naam van het gevonden bestand. "\;" geeft aan dat dit het einde van het commando is (en dat het commando voor elk bestand opnieuw moet uitgevoerd worden).

asilnevs:
Misschien is dit ook iets voor jou.
Ik heb een script aangemaakt dat je gemakkelijk via het menu van Nautilus kunt aanroepen en zodoende uitvoeren.
Je selecteert dus gewoon de bestanden die je wil laten bewerken en kiest dan het juiste script (voor het geval je er meerdere hebt).
Hier staat het uitgelegd: https://linuxmag.nl/workshop/
Het script dat ik hieronder als voorbeeld toon doet het geluid van de geselecteerde videofiles omzetten naar PCM.
In het script is dus het nodige opgenomen om dus meerdere files aan te passen en naar een bepaalde map te schrijven op mijn SSD.
Dus wat jij zou kunnen doen is het commando aanpassen voor het uitfaden en dan de map aanpassen (of weglaten).

--- Code: ---#!/bin/bash

IFS=$'\n'

for FILEPATH in $NAUTILUS_SCRIPT_SELECTED_FILE_PATHS
do
ffmpeg -i $FILEPATH -vcodec copy -c:a pcm_s24le -ar 48000 -y /media/data1/cameras/VoorDavinciResolve/$(basename "$FILEPATH")_pcm24.MOV
done

--- Einde van code ---

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie