Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: driver probleem??  (gelezen 1094 keer)

Luthien

  • Gast
driver probleem??
« Gepost op: 2008/10/11, 16:20:44 »
Ik ben nu sinds ongeveer een week ubuntu gebruiker, begin het al een beetje te snappen..maarrrrr....er is een ding wat me absoluut niet zint.

Zo mag ik dus graag Second Life spelen, maar ik kan dat niet meer, want de frames gaan zo ontzettend langzaam (het lijkt meer op een fotovoorstelling dan op een spelletje) dat ik niet eens vooruit kom...

Nu heb ik de ATI drivers geinstalleerd maar het gaat nog steeds slecht en ik ben nu al een paar avonden en nachten aan het kloten geweest...iemand enig idee wat ik nog kan doen, of ben ik alleen hierom verplicht toch XP weer te installeren?

Offline lordnoid

  • Lid
driver probleem??
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/11, 16:23:01 »
Is de goede ATI driver in gebruik? Voer het commando "lsmod | grep fglrx" eens uit in de terminal en post het resultaat hier. :D

driver probleem??
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/11, 16:31:18 »
Of installeren via EnvyNG, http://sites.google.com/site/computertip/directdoen punt2.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Luthien

  • Gast
driver probleem??
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/11, 17:43:37 »
wen@wen-desktop:~$ lsmod|grep fglrx
fglrx                1721908  0
agpgart                34760  2 fglrx,intel_agp


Ik heb het geinstalleerd via Envy...dat had ik namelijk al gevonden...

Kunnen jullie hier wat mee?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
driver probleem??
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/11, 17:51:41 »
Heb je de visuele effecten al uitgeschakeld?
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs
(punt 7)

Luthien

  • Gast
driver probleem??
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/12, 14:50:09 »
Ja dat had ik gelijk al gedaan, want dat had ik gelezen..

Wat ik nu alleen lees is dat je de drivers van Ubuntu zelf het beste kunt gebruiken en ik heb de mijne gedownload op de site van AMD...zou dat het probleem kunnen zijn?

Zijn er eigenlijk mensen die SL kunnen spelen met Ubuntu en vooral MET ATI drivers?
Als dat namelijk niet zo is kan ik namelijk wel leuk blijven zoeken, maar als ik vervolgens niks ga vinden...

Maareh.............ik hou van een uitdaging dusseh..als er ook maar een mogelijkheid is, dan hoor ik die graag!!!!