Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rabobank internetbankieren en KMyMoney  (gelezen 27810 keer)

Re: Rabobank internetbankieren en KMyMoney
« Reactie #25 Gepost op: 2010/01/04, 23:48:05 »
:) Ziet er goed uit Raymond. Bedankt dat je dit met ons deelt.

Offline janubuntu

  • Lid
Re: Rabobank internetbankieren en KMyMoney
« Reactie #26 Gepost op: 2010/02/10, 20:04:21 »
Wanneer ik het script uitvoer verdwijnt het mut.txt bestand keurig in de juiste directory.
Als ik het daarna wil invoeren krijg ik een pop-up scherm waarin gevraagd wordt de juiste datum van het invoer bestand te selecteren.
Ik kan kiezen uit 5 mogelijkheden.
Deze zien er echter allemaal zo uit: %y %m %d.

Bij een keuze uit een van de mogelijkheden gebeurt er echter niks?





Re: Rabobank internetbankieren en KMyMoney
« Reactie #27 Gepost op: 2010/02/10, 21:12:05 »
Heb je voor het importeren exact deze werkwijze gevolgt?

Citaat
Start KMyMoney op, file->import->QIF
browse naar /home/gebruikersnaamhierinvullen/.Rabobank/Rabobank.qif (dit hoef je alleen de eerste keer te doen)
en druk op de knop import

kies het juiste acount en druk op ok.

Offline lucaspr

  • Lid
Re: Rabobank internetbankieren en KMyMoney
« Reactie #28 Gepost op: 2010/04/14, 22:47:40 »
Misschien heel dom, maar is /home/gebruikersnaam niet beter te vervangen door ~ ?


Re: Rabobank internetbankieren en KMyMoney
« Reactie #29 Gepost op: 2010/04/14, 23:39:55 »
Ja, dat scheelt een hoop typen. :) Ik denk dat degenen die dat weten het ook wel zullen doen. Voor wie niet weet dat dit kan maakt het 't denk ik wat ingewikkelder om te begrijpen. Vandaar dat ik /home/gebruikersnaam nog maar laat staan.
Thx. voor de tip. :)

Offline teushagen

  • Lid
ABN-AMRO, ING, Bank of Scotland of RABO bankieren en KMyMoney
« Reactie #30 Gepost op: 2011/04/11, 13:36:34 »
Bijgesloten een geupgrade versie van convert2qif Perl filter.

Deze filter accepteert MTA940 en CSV bestanden van ABN-AMRO, ING, RABO en Bank of Scotland. Er wordt gebruik gemaakt van intelligentia om uit beschrijvings velden "payee" informatie te halen zoals klantnummer, locatie gegevens, en bank nummer die in een payee bestand (KMyMoney ondersteunt payee QIF records niet) zoals bijv vCard DB op te slaan.
Hierdoor ontsaat de mogelijkheid om afgekorte namen en gegevens weer uniek te krijgen zodat ook payee namen in KMyMoney eenduidig en volledig worden.
De filter heeft een automatisme om categorie (labels) te hangen aan payee namen en aan beschrijvings patronen.

Voor ABN-AMRO en ING is de filter uitvoerig getest (CSV en MTA records). Voor de RABO bank is gebruik gemaakt van de RABO bank beschrijving en beschikbaargestelde test set. Maw geen real world test. (Wie?).

De filter en bijbehorende ini file (voorbeeld ini file is te genereren vanuit de filter; zie ./convert2qif.pl -help of man convert2quif.pl) zijn zodanig dat voor een aantal "institutes" KMyMoney in staat is met een click een gedownloade file in KMYMoney te importeren is.

De filter maakt geen gebruik meer van Text::CSV Perl module. Voor integratie met vCards is wel Text::VCard Perl module nodig.

De filter herkent uit de input vanzelf het gevoerde input formaat (MTA of CSV) en de betreffende bank (elke bank heeft zijn eigen definitie van gebruikte velden en data er in...

Omdat er nog maar weinig testwerk is verricht (een handje vol personen is niet genoeg) en omdat er maar met een paar banken ervaring is opgedaan, is aanvulling gewenst (daar is Open Source voor).

Graag feedback aan teus at theunis dot org

Sleutelwoorden: CSV2QIF ,  MTA2QIF ,  QIF conversion.

teus hagen