Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe contacten van gsm leesbaar opslaan met Wammu?  (gelezen 1071 keer)

Hoe contacten van gsm leesbaar opslaan met Wammu?
« Gepost op: 2008/09/17, 20:29:01 »
Hallo,


mijn vriend heeft zijn Sony Ericsson W810i kunnen aansluiten op de laptop. Na wat zoeken van de poort enzo is het gelukt om verbinding te maken. Als hij bij "Ophalen" in Wammu kiest voor "Contacten - telefoon" krijgt hij heel zijn adresboek op het computerscherm. Als hij daarna kiest bij "Backup" voor "Contacten opslaan" gaat dat ook. Maar wanneer hij dan naar die map gaat waar die contacten op de computer opgeslagen zijn en dat document wil openen, krijgt hij een foutmelding. Bij mij is dat ook zo, ik heb de contacten van mijn Nokia 6070 ook met Wammu opgeslagen en ik krijg ook deze foutmelding: Kan "/home/els/Tekstdocumenten/Alle contacten in gsm.backup" niet weergeven. Er is voor dit bestandstype geen toepassing geïnstalleerd".

Hoe kunnen we die contacten op de computer zetten met Wammu en dat je dat wel kan lezen op je computer?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Els

Hoe contacten van gsm leesbaar opslaan met Wammu?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/18, 08:32:25 »
Hallo,

kan iemand mij hier mee helpen aub? Ik weet niet hoe dit moet. Alvast bedankt.

Groetjes,

Els

Offline desmond

  • Lid
Hoe contacten van gsm leesbaar opslaan met Wammu?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/18, 12:44:25 »
Meestal worden zulke exportbestanden in .csv-formaat opgeslagen (comma separated values: de velden worden door een teken, meestal een komma, gescheiden). Probeer het eens door het exportbestand te hernoemen naar Alle contacten in gsm.backup.csv of naar Alle contacten in gsm.backup.txt en probeer hem nogmaals te openen.

Hoe contacten van gsm leesbaar opslaan met Wammu?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/18, 19:10:39 »
Ja en Nee.

Ik kan je alleen de logica uitleggen en een handreiking geven want ik werk er zelf niet mee.

Wammu zal die dingen opslaan in een bepaald formaat, net zoals word dit in bijv.  .odf  opslaat.

Nu zou het kunnen zijn dat je moet aangeven dat Wammu het als tekst bestand moet opslaan of eender welk formaat jij wilt.

In het andere geval indien dit niet kan in Wammu en hij het in een eigen formaat opslaat lijkt me de enigste zinnige oplossing het opgeslagen bestandje weer te openen met Wammu.

In dat geval zou je Wammu kunnen openen en dan (als dit mogelijk is) naar het bestandje gaan en het dan openen ?

Of

Je klikt met rechts op dit bestandje en geeft dan aan dat Ubuntu Wammu moet gebruiken om het te openen.

Wat als rode draad door me verhaal loopt, is dat het belangrijk is om te weten in wat voor formaat Wammu die dingen opslaat.

Zodra je dit weet zouden we al een stap verder zijn en kunnen gaan zoeken hoe dit is te openen en met welk proggie.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Hoe contacten van gsm leesbaar opslaan met Wammu?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/18, 20:00:22 »
Mensen toch, we werken (gelukkig) met Linux, dus de file-extentie is alleen een hulpmiddel !
Gewoon rechts-klikken en kiezen voor openen-met .........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.