Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Moblin v2 is uit!  (gelezen 4157 keer)

Offline Mij

  • Lid
Moblin v2 is uit!
« Gepost op: 2009/09/24, 20:33:34 »
http://moblin.org/community/blogs/imad/2009/moblin-v20-moblin-garage-and-moblin-v21

Ook wordt versie 2.1 aangekondigd die ook op mobiele apparaten als MID (Mobile Internet Devices) draait. En een applicatie installer.

Meer info en video's op http://moblinzone.com/

Download
« Laatst bewerkt op: 2009/09/24, 20:50:45 door Mij »

Re: Moblin v2 is uit!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/24, 20:41:14 »
Zo, die gaan we eens uittesten in Virtualbox :)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Moblin v2 is uit!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/25, 08:58:42 »
Cool, toevallig me netbook bij me op me werk, dus die ga ik is even installeren, hoop dat ze de wirless issue hebben opgelost met m'n compaq.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Moblin v2 is uit!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/12, 14:28:51 »
Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik Moblin kan testen in Virtualbox?
Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd, maar ik krijg het niet werkend tot dusver  ???
Misschien een linkje naar een guide of iets, zou zeer gewaardeerd worden!

Re: Moblin v2 is uit!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/12, 17:09:48 »
Ik krijg het ook niet geinstalleerd in virtual box. Krijg de foutmelding dat de cpu architectuur niet ondersteund wordt. Nu weet ik er niet heel veel van, maar als je software virtualiseerd hoef je toch niet per se een atom cpu te hebben?

DarkEra

  • Gast
Re: Moblin v2 is uit!
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/12, 19:26:16 »
Hoort eigenlijk hier thuis daar het een andere linux distributie betreft dus bij deze verplaatst.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Moblin v2 is uit!
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/16, 10:11:27 »
Ik krijg het ook niet geinstalleerd in virtual box. Krijg de foutmelding dat de cpu architectuur niet ondersteund wordt. Nu weet ik er niet heel veel van, maar als je software virtualiseerd hoef je toch niet per se een atom cpu te hebben?

Ik denk het wel, Moblin is echt gericht op de atom CPU, het kan heel goed, dat hij andere dingen gewoon niet acepteerd tijdens het opstarten.

Offline Double12

  • Lid
Re: Moblin v2 is uit!
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/16, 10:39:51 »
Ziet er veelbelovend uit, intuitieve interface, zo kan Linux eindelijk eens voet aan de grond krijgen op allerlei apparatuur.
Maar wat is het voordeel om dit op je netbook te installeren t.o.v. bijv. Ubuntu Netbook Remix?

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Moblin v2 is uit!
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/21, 19:49:58 »
Ziet er veelbelovend uit, intuitieve interface, zo kan Linux eindelijk eens voet aan de grond krijgen op allerlei apparatuur.
Maar wat is het voordeel om dit op je netbook te installeren t.o.v. bijv. Ubuntu Netbook Remix?

Sneller, voor een hoop mensen een betere interface, geoptimaliseerd voor hardware, gecustomized door intel voor specifieke netbooks, enz enz enz.