Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen bureaublad en icoontjes na upgraden 12.10  (gelezen 794 keer)

Offline Kappie

  • Lid
    • Studio U
Geen bureaublad en icoontjes na upgraden 12.10
« Gepost op: 2013/01/20, 13:21:50 »
Hallo beste ubuntu kenners.
Ik heb een upgrade gedaan naar 12.10 maar nu kan ik nergens meer bij, er verschijnt geen tabblad met de gebruikelijke icoontjes om ubuntu te gebruiken.
Op[ het internationale forum is hier al veel over geschreven en behandeld maar is voor mij iets te ingewikkeld en de aangedragen oplossingen werkte ook niet voor iedereen...
Wie kan mij helpen.
dit geeft ie aan:

No system tray detected on this system
Unable to start, exiting.

Ik kan natuurlijk ook het gehele programma eraf halen maar heb dan een kale computer zonder programma inhoud om 12.10 te instaleren...?

Kappie
« Laatst bewerkt op: 2013/01/20, 14:15:41 door Kappie »

Offline Kappie

  • Lid
    • Studio U
Re: Geen bureaublad en icoontjes na upgraden 12.10
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/20, 13:31:59 »
Hallo beste ubuntu kenners.
Ik heb een upgrade gedaan naar 12.10 maar nu kan ik nergens meer bij, er verschijnt geen tabblad met de gebruikelijke icoontjes om ubuntu te gebruiken.
Op[ het internationale forum is hier al veel over geschreven en behandeld maar is voor mij iets te ingewikkeld en de aangedragen oplossingen werkte ook niet voor iedereen...
Wie kan mij helpen.
Ik kan natuurlijk ook het gehele programma eraf halen maar heb dan een kale computer zonder programma inhoud om 12.10 te instaleren...?

Kappie

Re: Geen bureaublad en icoontjes na upgraden 12.10
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/20, 14:44:25 »
Het is al vaker gezegd op dit forum, een verse installatie is beter dan een upgrade.
Je muziek, foto, video bestanden en je documenten op een externe harddisk zetten, als mede de verborgen bestanden van je home directory van .thunderbird en .mozilla

Je Ubuntu Partitie verwijderen met Gparted en opnieuw instellen. Dan een verse installatie doen.
Kijk ook eens op de site van Pjotr: https://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen
« Laatst bewerkt op: 2013/01/20, 14:46:57 door Leon_III »
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline daniel

  • Lid
Re: Geen bureaublad en icoontjes na upgraden 12.10
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/20, 16:50:56 »
Je kan misschien nog proberen via teminal venster om ubuntu onderdelen opnieuw te instaleren bv..

sudo apt-get install ubuntu*
of klik voor het sterrentje op tab om te zien welke er nog geinstaleerd kunnen worden..
dus
sudo apt-get install ubuntu (druk op tab)
heeft bij mij ooit geholpen toen ik hetzelfde had als jou..

succes

Offline daniel

  • Lid
Re: Geen bureaublad en icoontjes na upgraden 12.10
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/20, 16:53:56 »
belangerijke zijn:

sudo apt-get install ubuntu-desktop
sudo apt-get install ubuntu*     (je kan het proberen)
 :D

Offline Kappie

  • Lid
    • Studio U
Re: Geen bureaublad en icoontjes na upgraden 12.10
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/22, 15:45:59 »
Ik heb veel gedaan, heb beeld,kan ermee werken.
Sudo apt-get install ubuntu ook zojuist gedaan en kreeg deze mededeling:
~$ sudo apt-get install ubuntu
[sudo] password for marcel:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar
E: Kan pakket ubuntu niet vinden

 start continu met de mededeling:
The system is running in Low-Graphics mode, your screen,graphics card and input device settings could not be detected correctly, you must do it yourself.....

hoe kom ik hieruit, er zijn veel topics hierover maar uiteraard met een andere oorzaak denk ik....

Re: Geen bureaublad en icoontjes na upgraden 12.10
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/22, 16:15:34 »
Ik raad aan om een verse installatie te doen. Er is niks mis met een verse installatie. Windows en Linux vinden dat allemaal fijn, gelijk van je rommel af en alle belangrijke dingen komen op de juiste plek keurig terug. Voorkomt problemen zoals dit.
Zelfs al zou je dit oplossen loop je binnen de kortste keren weer tegen de paal en blijf je door gaan.
Onder andere komt dit doordat je software uit oudere pakketbronnen gehaald hebt en deze hebben vervolgens nieuwe versies die niet op de oudere software is afgestemd. Dat wordt gewoon één grote rommel.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline daniel

  • Lid
Re: Geen bureaublad en icoontjes na upgraden 12.10
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/25, 14:17:55 »
In dit geval moet ik gelijk geven dat een schone installatie dan het best gedaan kan worden...
Maak even een backup (altijd makkelijk te hebben) en installeer hem opnieuw als ..
sudo apt-get -f install ubuntu* --fix-missing

niet wil helpen...

Succes