Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinden in thuis netwerkje  (gelezen 1282 keer)

Offline xena

  • Lid
Verbinden in thuis netwerkje
« Gepost op: 2012/07/15, 07:56:20 »
Hallo,
Ik heb zopas Ubuntu 12.04 geinstalleerd en alles loopt goed.maar nu wil ik verbinding maken met mijn andere pc in een thuis netwerkje .Ik ga dus naar werkplek op afstand,verbinden ,en uiteindelijk kom ik dus op mijn andere pc uit (Mint 13) in een soort console.Na ingave van het pw moet ik dus een opdracht intikken om kunnen verder te gaan ,alleen ik weet niet wat ik moet intikken.
Kan iemand mij helpen?

mvg,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Verbinden in thuis netwerkje
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/15, 09:20:49 »
Wat bedoel je precies met 'verbinding maken met een andere pc', wil je op het bureaublad van de andere pc mee kunnen kijken?

uiteindelijk kom ik dus op mijn andere pc uit (Mint 13) in een soort console
Dus je kan al met de andere pc verbinden en op de andere pc inloggen? Heb je een link naar de stappen die je hebt gevolgd om dit op te zetten?

Offline xena

  • Lid
Re: Verbinden in thuis netwerkje
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/15, 09:38:22 »
Hallo,
Ik wil gewoon aan de bestanden kunnen en werken op de andere pc,in mint lukte mij dat maar hier is het even onduidelijk
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Re: Verbinden in thuis netwerkje
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/15, 09:46:03 »
Na ingave van het pw moet ik dus een opdracht intikken om kunnen verder te gaan ,alleen ik weet niet wat ik moet intikken.

Als ik me niet vergis is dit een programma om de pc op afstand te bedienen.
Wil je bestanden delen dan moet je de rechten van  je map(pen) veranderen.

Ga in je bestandsbeheerder naar de map of mappen die je wilt kunnen bekijken vanaf een andere computer
, klik met de rechter muisknop, en kies "deelopties"  er opend  een menu hier kun je de rechten toekennen, zoals schrijven, lezen.
Als het de eerste keer is dat je dit doet zal Ubuntu je vragen om software te installeren, sta dit toe
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline xena

  • Lid
Re: Verbinden in thuis netwerkje
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/15, 09:59:20 »
Hallo Leon,
In denk dat we mekaar verkeerd begrijpen,ik zit dus in de pc die ik wil bereiken ttz, naam@naam-asus-desktop ~ $ ............. wat vul ik in ipv de puntje om verder te gaan naar de bestanden? Zit ik mischien verkeerd
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Re: Verbinden in thuis netwerkje
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/15, 10:04:23 »
Hallo,
Ik wil gewoon aan de bestanden kunnen en werken op de andere pc,in mint lukte mij dat maar hier is het even onduidelijk

Het lijkt me dat je bestanden wil delen, het programma dat jij daarvoor wilt gebruiken is om de desktop te delen. Om de pc op afstand te bedienen.
Dat zijn heel verschillende dingen.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline xena

  • Lid
Re: Verbinden in thuis netwerkje
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/15, 11:08:15 »
Hallo,
IN Mint 9 werkte ik als volgt :menu>netwerk>bestand>verbinden met server>servertype>server>verbinden hierna was ik volledig binnen in andere pc en kon ik de bestanden bereiken en bewerken of terughalen naar de eerste pc.Alleen ik zie deze manier niet bij Ubuntu 12.04,t'zal waarschijnlijk simpel zijn maar je moet het vinden natuurlijk.

Toch al bedankt,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline xena

  • Lid
Re: Verbinden in thuis netwerkje
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/15, 12:50:35 »
Hallo Femke 98,
Goeie tip ,ik heb het gevonden we zijn weer goe bezig.Toch geb ik nog een paar vragen ttz,ik wil volgende weken Mint op mijn laptop ook ugraden naar Mint 13 LTS maar mijn laptop
heeft twee harde schijven.Hoe doe ik dan het best?
Waarom Mint 13 of Ubuntu 12.04,wat is de meerwaarde van het een ten opzichte van het ander?Ik ben op die oudere pc overgestapt van Mint 9 naar Ubuntu 12.04 omdat Mint 13 alleen verkrijgbaar is op DVD.Daar ik met een externe DVD werk kan ik niet booten vanaf deze DVD,natuurlijk wel met een aantal foefjes of door je Bios te flitsen(gevaar voor moederbord)Dit lijkt mij dan bij UBuntu beter geregeld.Graag jullie advies.
Allen bedankt
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz