Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fonts niet leesbaar ubuntu client --> windows 2003 server  (gelezen 812 keer)

Offline Sam inv

  • Lid
Fonts niet leesbaar ubuntu client --> windows 2003 server
« Gepost op: 2009/07/09, 12:40:27 »
Hi,

Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Wanneer ik via terminal server of citric verbinding maak over VPN met onze windows server kan ik alles gebruiken dit werkt allemaal naar behoren.

Ik heb echter 1 probleem en dat is dat de rapporten die gegenereerd worden door de app op deze server onleesbaar zijn.
Het lettertype wordt opgeblazen en vet zodat de gegevens niet leesbaar zijn en door elkaar staan.
De rapporten staan standaard op use font from device.
Ik vermoed dus dat het probleem zit dat de font ( SANS) van Ubuntu niet op de server is geïnstalleerd.
Deze font installeren zou geen probleem zijn, moest ik de juist file kunnen vinden.

Of is er een mogelijkheid dat hij deze vertaald naar zijn equivalent?

Alvast bedankt,
Sam

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Fonts niet leesbaar ubuntu client --> windows 2003 server
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/09, 22:07:19 »
De rapporten staan standaard op use font from device.
Ik vermoed dus dat het probleem zit dat de font ( SANS) van Ubuntu niet op de server is geïnstalleerd.
Een pasklare oplossing heb ik niet. Maar "use font from device" zou ik in jou situatie vertalen als "gebruik het font van de pc".

Ik vermoed dus dat het probleem andersom is, er is een font niet op Ubuntu geïnstalleerd.  :|
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Sam inv

  • Lid
Re: Fonts niet leesbaar ubuntu client --> windows 2003 server
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/09, 22:58:28 »
Dubbel probleem blijkbaar.
Standaard font veranderd op server en blijkbaar als een printers wordt gemapt moet je zien dat ook deze de fonts heeft.

Probleem opgelost