Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dubbel-probleem na branden test-versie 14.04  (gelezen 257 keer)

Dubbel-probleem na branden test-versie 14.04
« Gepost op: 2014/08/27, 11:44:37 »
Beste mede-nuxers,

Sorry dat ik jullie weer lastig val met een probleem. Hetvolgend is het geval:
Na enkele addons in Firefox te hebben geïnstalleerd (GreaseMonkey & de IP-address catcher) heb ik probleemloos door kunnen werken zonder Restart van de browser. Het was niet essentieel dat de opties ook onmiddellijk zouden functioneren.
Tijdens het branden van een CD met de testversie van 14.02 dimde het beeld plotseling en nadat het weer normaal werd kwam er een fout-melding.
Helaas heb ik die specificatie niet opgeschreven.

Toen ik kort daarne een koude start maakte, genoodzaakt door Shutdown tgv LowBattery heb ik tegelijk even F12 ingedrult om de boot-sectie te kunnen bekijken Ik heb daarin absoluut géén veranderingen aangebracht. Na de boot-sectie verlaten te hebben dmv 'exit' ging vrijwel alles goed totdat ik probeerde 2 partities van mijn primaire disk aan te spreken, waarop software staat die ik standaard gebruik, die waren echter volkomen verdwenen. Op één van de twee staat mijn Email-programma, dat ikm dus nu niet kan bereiken.

Omdat ze er uiteraard wel opstaan en andere zaken gewoon goed verlopen, graag advies hoe ik die 2 partities  weer kan mounten.

Een tweede anomalie is dat wanneer ik nu bv Kate opstart dat die niet LOS op mijn desk verschijnt, maar ahw vastgeplakt aan de bovenkant van het scherm. Hetzelfde geld voor Firefox en meer  progs. Iemand enige ervaring met dit verschijnsel?
Gaarne jullie adviezen mbt 2 bovenstaande vragen
BVD (niet dus de nieuwe AIVD  ^-^ )
« Laatst bewerkt op: 2014/08/27, 11:51:16 door ekhnaton »
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Re: Dubbel-probleem na branden test-versie 14.04
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/27, 21:11:53 »
Hoe heb je dit nu opgelost??

Re: Dubbel-probleem na branden test-versie 14.04
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/27, 21:48:06 »
De dikke Ubuntu 10.04-bijbel erbij gehaald en het stuk over mounten doorgenomen
Daarna  met  Gparted de juiste partities op /dev/sda opgeschreven en hun formats
en toen in een terminal met
sudo /mount  /dev/sda2
de juiste partitie op de disk weer aanspreekbaar gemaakt

De overige problemen zijn daarna (snap niet waarom) ook verdwenen
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)