Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BackInTime  (gelezen 415 keer)

BackInTime
« Gepost op: 2015/05/05, 11:33:45 »
Omdat ik foutmeldingen krijg bij het gebruik van Deja Dup, kijk ik uit naar een andere backup programma. BackInTime staat goed aangeschreven. Het lukt me echter niet een back-up op een externe harde schijf (gekoppeld via de router) maken. Weet iemand of dit wel mogelijk is? Moet ik daarvoor 'SSH' gebruiken bij 'Modus' (onder het tabblad Algemeen), wat ik overigens al geprobeerd heb en  zo ja, wat moet daar dan komen te staan?
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: BackInTime
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/05, 16:12:34 »
Met LuckyBackup precies hetzelfde probleem: bij Destination kan ik niet mijn externe harde schijf benaderen; In Nautilus zie ik hem trouwens wel en kan ik er zo naar toe wandelen. Deja Dup ziet hem ook, maar levert af en toe een foutmelding met een afgebroken backup tot gevolg.

Ik begin te denken dat DD  een ander protocol hanteert dan de andere programma's, namelijk smb tegen de andere ssh, rsync etc. Ik weet  van die protocollen echter niets af.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline jolo

  • Lid
Re: BackInTime
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/05, 20:34:49 »
Ik ben er niet zeker van of BackInTime een goede keuze is. Ik ken 'm ook niet zo goed. Maar hier wordt in ieder geval  rsync, diff en cron genoemd. Als je de netwerkschijf met Nautilus hebt geselecteerd, dan zou je BackInTime kunnen proberen op Modus Lokaal. Zodat bij "Waar wilt u de back-ups opslaan" diezelfde map kunt selecteren. In het tabblad Opnemen voeg je de map(pen) die je wilt back-uppen. Dan op OK. Daarna zou je op dat knopje links bovenaan met dat harddisk icoon kunnen drukken. Althans dat is wat ik geprobeerd heb. Er wordt geen foutmelding getoond. Er wordt bij mij echter geen back-up gemaakt. Maakt zo te zien alleen lege mappen aan.

Bij nader inzien lijkt me Grsync makkelijker. Deze maakt daadwerkelijk de back-up, maar toont na afloop wel "Voltooid met fouten". Als ik de Rsync uitvoer check zie ik daarin wel veel rode teksten staan "failed to stat". Volgens Nautilus staan er in die zojuist gemaakte back-up 6141 items, in totaal 99,2 MB. In het origineel zijn er echter 6218 items, in totaal 100,9 MB.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: BackInTime
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/29, 10:00:39 »
Ik heb het door omstandigheden even moeten laten rusten, maar heb het dus weer opgepakt.

Als ik mijn NAS benader met 'netwerk doorbladeren' in Nautilus, dan zie ik QNAP(AFP), QNAP(FTP), QNAP(SMB) en Windows-netwerk. Met de eerste drie kan ik verbinden met de NAS; windows-netwerk is leeg. Ik denk dus dat ik vanuit mijn Linux-systemen (Xubunt 14.4 en Debian Jessie) gewoon niet kan back-uppen anders dan via Samba, omdat mijn NAS (QNAP TS-215C) het niet aankan, wegens ontbreken van ondersteuning van bepaalde protocollen. En dat ik daardoor ben aangewezen op Déjà Dup(?)

Zoals eerder gezegd zie ik het graag anders. Een gedeeltelijke restore lijkt me vanuit Déjà Dup heel moeilijk, want alles wordt ingepakt in pakketjes van ca. 25 MB.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.