Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Vreemd upgrade bericht.  (gelezen 356 keer)

[OPGELOST]Vreemd upgrade bericht.
« Gepost op: 2013/05/15, 08:25:38 »
Ik gebruik Ubuntu 12.04.2 LTS

Tijdens een upgrade krijg ik:
    Media change: please insert the disc labeled
     'Ubuntu 13.04 __ - Release i386 (20130502)'
    in the drive '/media/cdrom/' and press enter
     ???
« Laatst bewerkt op: 2013/05/15, 11:46:09 door henkoegema »
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Vreemd upgrade bericht.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/15, 11:13:03 »
De volgende keer graag de tekst selecteren en ook als tekst op het forum plaatsen. Dat neemt veel minder ruimte in, iedereen kan het direct lezen zonder het plaatje te moeten vergroten en je kan er later nog eens op zoeken. Alvast dank :)

Om dit probleem op te lossen moet je in de softwarebronnen de installatiecd verwijderen. Dit kan via de voorkeuren van het Softwarecentrum, Synaptic. Zoek in de bronnen de cd op en haal het vinkje weg (of verwijder hem helemaal).

Re: Vreemd upgrade bericht.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/15, 11:45:24 »
De volgende keer graag de tekst selecteren en ook als tekst op het forum plaatsen. Dat neemt veel minder ruimte in, iedereen kan het direct lezen zonder het plaatje te moeten vergroten en je kan er later nog eens op zoeken. Alvast dank :)

Zal ik doen Johan.  :)

Om dit probleem op te lossen moet je in de softwarebronnen de installatiecd verwijderen. Dit kan via de voorkeuren van het Softwarecentrum, Synaptic. Zoek in de bronnen de cd op en haal het vinkje weg (of verwijder hem helemaal).

Gelukt.
Dank je.   :D
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)