Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe foto's van pc (of camera) naar PicasaWeb zetten?  (gelezen 1277 keer)

Hoe foto's van pc (of camera) naar PicasaWeb zetten?
« Gepost op: 2011/11/25, 08:59:11 »
Hoe kan ik foto's van de (geleende) digitale camera naar het PicasaWeb overbrengen?
Ik ben er wel in geslaagd om de 82 foto's binnen 3 min in duimnagel-formaat van mijn Gallery naar iemand toe te mailen. Maar ze zijn wel erg klein nu en zijn ook niet groter te klikken (op het scherm van afzender of ontvanger).

Degene van wie de camera is, vroeg me om haar foto's op PicasaWeb te zetten, maar hoe doe ik dat.

Ik heb F-spot en ik heb gisteren KPhotoAlbum geïnstalleerd.

Hoor het graag en ja: ik kan Engels lezen, dus al diverse handleidingen gelezen op internet, maar het is nog niet gelukt.
Welk programma heb ik nodig en is er evt een alternatief voor PicasaWeb (dat een die vriendin ook kan benaderen, zij is niet into Ubuntu, zij gebruikt een Apple).

Groet Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Hoe foto's van pc (of camera) naar PicasaWeb zetten?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/25, 13:01:05 »
Thanx Femke, ja met de cardreader en het kabeltje haal ik de foto's van de camera af. Overigens wel een kopie: ze blijken als kopie in mijn F-spot te staan. En dan verder van F-spot naar PicasaWeb. Ik ga nog eens struinen.

PS ik zie nu pas je grapige smiley onder in beeld.  :-*
Groet Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Hoe foto's van pc (of camera) naar PicasaWeb zetten?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/25, 17:56:01 »
F-spot vind ik zelf een vreselijk ding om mee te werken, ik heb liever Shotwell.
Als de foto's op het kaartej blijven staan dan kan je besluiten om het sd kaartje gewoon leeg te maken, maar in jouw geval zou ik dat nog maar even niet doen.
Precies Femke, weg is weg en laat maar even staan, ook al staat het dan even op een verkeerde plek.

Ik zal eens kijken naa Shotwell. F-spot is voldoende als ik 'niets' met de foto's wil, behalve uitlezen, opslaan en verder mailen. Bedankt voor het meedenken.

Groet Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline Wout55

  • Lid
Re: Hoe foto's van pc (of camera) naar PicasaWeb zetten?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/26, 13:07:33 »
Ik heb zelf picasa op mijn Ubuntu geïnstalleerd en dan wijst het zichzelf allemaal uit. Enige minpuntje vind ik dat Google (Picasa) voortdurend probeert om je foto´s te verkleinen tot handzame pakketjes van 250 KB. Ik zet liever de originele bestanden op het web zodat er nog iets valt te verwerken. Maar enfin, dat verkleinen valt te omzeilen, het uploaden duurt dan wat langer. Overigens gebruiken puriteinen onder de Linuxgebruikers Picasa niet omdat het niet geheel (of geheel niet) Linux is maar deels op Wine draait. Maar de gewone gebruiker heeft daar verder geen last van (ik niet tenminste).

Re: Hoe foto's van pc (of camera) naar PicasaWeb zetten?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/26, 20:49:07 »
Ikzelf ben ook Linux-minded, maar weet nog te weinig van de oorsprong van programma's af, dus zal ik hier wel zo nu en dan vloeken in de kerk, al is dat grotendeels onbewust. Ik vermoedde wel dat Picasa van Google is (aan de werkbalk boven Picasa te zien: een en al Google).

Ik ga de tips toepassen...

Groet Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?