Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: smart tv3 met ubuntu  (gelezen 1785 keer)

Gast

  • Gast
smart tv3 met ubuntu
« Gepost op: 2006/08/16, 15:37:13 »
halo ik heb het chip artikel gelezen en ubuntu won de test ik wil ook eens iets met linux gaan doen. ik heb gekeken in de hardware compatibiliteits lijst alleen de smart tv3 stond er niet bij maar de 2 wel. mischien dat deze gewoon met dezelfde driver kunnen werken. alleen kwam dan het volgende probleem er stond iets achter van een probleem, en dat je iets moest wijzigen alleen ik snapte er geen bal van. ook vroeg ik me af als ik ubuntu heb geinstalleerd+de drivers voor de smart tv3 moet ik dan nog apart een programma downloaden om tv te kunnen kijken of zit dat al in ubuntu. het zelfde geld voor mijn logitech quickcam communicate drivers wel gevonden maar kan ik er ook gelijk mee aan de slag, als ik alles volledig heb geinstalleerd.


alvast bedankt

Azalin

  • Gast
smart tv3 met ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/16, 15:46:06 »
Allereerst zou je eens kunnen proberen de installatie CD van Ubuntu Dapper Drake te downloaden.
Die stelt je, naast installeren van je systeem, ook in staat om ZONDER dat je je systeem aanpast, Ubuntu te proberen. Je kan dan zo zien wat er out-of-the-box (ofwel zonder extra installatie) werkt. Verder zou je eens op het forum moeten zoeken want over die quickcam zag ik wel wat voorbij komen.

Om TV te kijken dien je wel extra software te installeren maar die zijn gewoon via het systeem van Ubuntu te installeren... en dat is super gemakkelijk. Je hoeft niet naar sites te zoeken, installatie bestanden handmatig te downloaden en handmatig te installeren. In de zogenaamde Synaptics Manager kun je het door jou gewenste pakket selecteren en alle benodigde bestanden worden geinstalleerd. Om TV te kijken zijn er een aantal pakketten, tvtime, MyhTV, noeem maar op... kijk en vergelijk en beslis welke voor jou  het lekkerste werkt. MythTV is erg populair maar ik zelk vond het erg moeilijk op te zetten. Komt ook omdat ik er niet echt de tijd voor had genomen maargoed.

Kortom: start je PC eens op met die installatie CD van Dapper Drake, kies voor Ubuntu Starten (of iets dergelijks) en Ubuntu wordt vanaf de CD opgestart.. zo kun je zien of het je bevalt of niet en wat er allemaal meteen werken wil.

Gast

  • Gast
smart tv3 met ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/16, 16:54:53 »
kan ik ook meerdere programma's tegelijk instaleren voor tv net als bij windows(waarschijnlijk is dit een domme vraag) ik denk dat ik een dual boot ga maken en eens een tijdje wat ga testen. maar weet je nog wat over de tv-kaart van me.

ook viel me op dat als ik ubuntu wou downloaden de dvd versie pas bij 5.010 was en de cd versie bij 6.06 is

budster

  • Gast
smart tv3 met ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/16, 17:01:46 »
Uiteraard kan je meerdere programma's installeren, dat kan zelfs gelijktijdig (het installeren zelf) probeer dat maar eens op windows :P

Offline theokus

  • Lid
smart tv3 met ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/16, 17:54:51 »
Smart TV3 van Hercules, heb ik geprobeerd in Ubuntu > gaat niet dus.
Wel Pinnacle i40, die gaat goed.

Hauppauge Wint-TV pvr 150, gaat ook niet.

G
As good as it gets

Gast

  • Gast
smart tv3 met ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/16, 19:09:24 »
dat is wel lastig want ik gebruik die tv-kaart vaak.

budster

  • Gast
smart tv3 met ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/16, 19:32:13 »
Probeer dan zo een pinnacle op de kop te tikken (marktplaats?) enige alternatief is wachten tot er driver uitkomt (als die ooit komt)

Gast

  • Gast
smart tv3 met ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/17, 13:33:18 »
dan zal het wachten worden ik ben 15 en heb geen baantje ofzo dus kopen kan ik niet