Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitvoeren van .sh bestanden  (gelezen 1624 keer)

Offline Anno

  • Lid
Uitvoeren van .sh bestanden
« Gepost op: 2011/11/10, 16:54:51 »
Ik dacht dat ik een bestand met de extentie .sh gewoon kon aanklikken, en dat het dan wordt uitgevoerd. Maar als ik het aanklik opent een teksteditor.
Ben ik een programma kwijt of moet ik iets anders doen?

Re: Uitvoeren van .sh bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/10, 17:02:51 »
Rechtsklik > Eigenschappen > tabblad Rechten > Uitvoeren van bestand toestaan aanvinken.
En al zal je een programma kwijt zijn dan mis je heel de Linux kernel. Dat zou je heel goed doen dan :P
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Anno

  • Lid
Re: Uitvoeren van .sh bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/10, 17:26:50 »
Erg bedankt! Wat een snel antwoord, en wat een simpele oplossing. Dat had ik zelf natuurlijk moeten vinden, terwijl ik uren aan het zoeken ben geweest. O0

Re: Uitvoeren van .sh bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/10, 18:24:40 »
Als je had gegoogled of de zoekfunctie van het forum had gebruikt had je het waarschijnlijk wel gevonden ja. Maar geeft niet, hoe meer antwoorden hoe makkelijker ze gevonden kunnen worden :P
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Anno

  • Lid
Re: Uitvoeren van .sh bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/10, 22:34:17 »
Ik heb natuurlijk gegoogled, maar niet gevonden wat ik zocht. Misschien de verkeerde zoekwoorden gebruikt.

Offline Dave

  • Lid
Re: Uitvoeren van .sh bestanden
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/10, 22:48:24 »
Ik heb natuurlijk gegoogled, maar niet gevonden wat ik zocht. Misschien de verkeerde zoekwoorden gebruikt.

tsja wat je niet weet kun je ook moeilijk bewoorden met zoekacties he  =D
Het is natuurlijk krom maar Ubuntu is vaak zo schreeuwend makkelijk alleen je moet het wel net even weten en das met veel voordehandliggende zaken zo  =D
Doet me denken aan iemand die een web adres zocht voor een bedrijf. Kreeg die als antwoord nog gewoon kijken op www.datbedrijf.com
Maar goed was ook een tijd dat het nog wat minder algemeen was dat bedrijven een site hadden.

Hoe langer je met ubuntu werkt hoe lastiger je het gaat vinden als je weer eens iemand met windows moet voorthelpen.