Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP printer werkte goed, opeens niet meer  (gelezen 42478 keer)

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Gepost op: 2010/09/06, 09:58:19 »
Dag beste mensen,

Mijn printer ... zucht ... deed het eerst hartstikke goed, vooral toen ik toch maar nieuwe cartridges kocht ipv ze bij te vullen, maar nu geeft'ie  opeens bericht 'niet aangesloten'. Ik heb hem tig keer opnieuw aangesloten, alle mogelijkheden aan drivers en weet ik veel wat allemaal uitgeprobeerd, maar noppes:-(((

Ergens in het scherm van Systeem > Afdrukken vond ik een knop 'problemen oplossen', waar ik maar eens op klikte, heel programma doorlopen en dit was het resultaat. Iemand die dit snapt wellicht?  =D

o het moet in een ander bericht, want het is te laaaaaang.



Alvast veel dank! Groeten ,Sophia

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/06, 10:00:47 »
Nee het lukt niet, ff kijken of het als pfd erbij kan ...
eh ...??? hoe moet dat nou???

Offline heir4c

  • Lid
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/06, 10:16:22 »
Is het een screenshot dan moet je die eerst even uploaden naar een upload site.  http://www.tinypic.com   bijvoorbeeld.
Gaat het om een bestand dan kan je met Kopiëren en Plakken het hier plaatsen eventueel tussen code-tags. (knopje boven het antwoord invoerveld met het # teken.

Welk bestandstype is het? Deze kan je gebruiken:
doc, gif, jpg, pdf, png, txt, zip, odt, svg, tar, gz, odf, ods
« Laatst bewerkt op: 2010/09/08, 11:38:40 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/06, 10:41:44 »
Dag heir,
Ik heb er een pdf-je van gemaakt in de hoop dat ik het dan als afbeelding kon uploaden, maar dan moet er iets tussen de tags [ img ] en ik weet niet wat er dan moet staan  ???. De tekst is te lang om in een bericht te zetten en ook veel te lang om een screenshot van te maken!
In elk geval is dit de belangrijkste zin, vermoed ik, want die krijg ik overal en ergens te zien:

{'printer-state-message': u'Herstelbare fout: netwerkhost &aops;localhost&aops; is bezig; nieuwe poging over 30 seconden...',

Snap je er iets van?

Offline heir4c

  • Lid
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/06, 13:27:13 »
Begrijp de foutmelding niet direct, ben daar ook niet thuis in wat betreft printers.
Je pdf kan je uploaden naar een bestanden upload-site. Via google kwam ik deze tegen. Ken het niet maar voor eenmalig gebruik misschien wel goed:
http://uploading.com/files/upload/  Registratie: http://uploading.com/registration/
http://www.persianupload.com/
Of eens kijken bij Google Docs (zelf nog geen ervaring mee). Daar zou je Documenten kunnen plaatsen die je kan delen. https://docs.google.com
« Laatst bewerkt op: 2010/09/06, 18:26:48 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/06, 18:22:12 »
veel te ingewikkeld! Ik zet hem wel in stukken hier neer  ;)

o nee, het zijn 18 pagina's ... dat is geen doen, ook niet uploaden!!! is er niemand die dit snapt? de printer zegt gewoon dat 'ie niet verbonden is, terwijl ie dat wel is. ik heb een andere usb-kabel gebruikt, een nieuwe, maar dat hielp niet, dus de kabel is goed. Wat kan dan het probleem zijn? Er is toch wel iemand die hier iets mee kan? GRAAG!!!!! :-)))))))))))))

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/06, 19:13:04 »
femke, bedankt! Dit zegt'ie:

 * Restarting Common Unix Printing System: cupsd                         [ OK ]

Zegt dit je iets?

Daarna dacht ik: even een testpagina afdrukken, maar weer dezelfde melding: printer mogelijk niet verbonden (hij is echt WEL verbonden!) helaas

Offline Mikkel

  • Lid
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/06, 20:08:08 »
Mijn printer ... zucht ... deed het eerst hartstikke goed, ..............
............. maar nu geeft'ie  opeens bericht 'niet aangesloten'.

Logische vraag is dan: wát heb je gedaan/gewijzigd/geïnstalleerd/verwijderd/aangesloten/afgekoppeld of wat dan ook, vlak vóórdat de printer het liet afweten?


Edit: heb je misschien een dual boot met Windows, of Windows op een andere pc/laptop staan, om te testen of daarmee wél geprint kan worden, Sophia?
« Laatst bewerkt op: 2010/09/06, 20:12:33 door Mikkel »

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/07, 00:54:37 »
sorry voor mijn trage antwoorden - het gaat tussen kinderen en werk door steeds.

Dit doe ik morgen Femke, ben nu doodmoe! Bedankt voor het idee

Mikkel, ik geloof dat er niets gebeurd is ... hij deed het gewoon opeens niet meer. En nee, ik heb geen dual boot, alleen linux

Welterusten

Offline MKe

  • Lid
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/07, 08:35:55 »
Femke's oplossing zou moeten werken. Ik had hetzelfde probleem met mijn laserjet 1100 na de upgrade van 10.04.0 naar 10.04.1. Ubuntu was de printer ineens kwijt. Het was niet het CUPS probleem van 04.0, want CUPS draaide normaal. Installeren van de printer zoals Femke beschrijfd deed bij prima en nu nog geen problemen weer gehad. Ik hoefde alleen niet de printer te verwijderen, aangezien hij toch al niet aanwezig was.

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #10 Gepost op: 2010/09/07, 10:21:18 »
Nou, hij blijft zichzelf als niet-verbonden zien hoor! Maar als ik hem opnieuw installeer, kan ik kiezen uit een hele hoop opties waar ik niks van snap. Bijv: in het venstertje 'apparaat selecteren'. Eerst kiezen tussen andere printer of netwerkprinter. Bij andere moet je aan de rechterkant iets invullen en ik weet niet wat, dus kies ik maar voor netwerkprinter. Dan 4 opties:

AppSocket/HPJetDirect
InternetPrintingProtocol (ipp)
LPD/LPR-host of printer
Windows printer via SAMBA

Nou geen idee natuurlijk, maar de enige waarbij ik iets kan selecteren a.d. rechterkant vh scherm, is LPD/LPR dinges, dus die kies ik maar en als host localhost. Weet ik veel?? Ik ben toch geen systeembeheerder? Waarom moet ik dat soort dingen weten???

Dan detecteren > volgende > merk printer selecteren, beetje raar, want hij ging hem toch detecteren??? Goed, HP dus en type. Dan staan er 5 stuurprogramma's, waarvan er bij de eerste aanbevolen staat. Dus die kies ik dan maar, maar ik heb ze allemaal geprobeerd: geen enkel verschil!

En uiteindelijk geeft'ie wéér het bericht dat 'ie nietaangesloten is ... zucht en ik moet van alles printen voor klanten, die mensen zitten al zolang te wachten op betaalbewijzen en een paar andere dingen, wat is dit nou??  ???

O: ja de printer is wel aanwezig, en hij staat op 'aangezet' en op 'delen' ...

« Laatst bewerkt op: 2010/09/07, 10:26:32 door Sophia »

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #11 Gepost op: 2010/09/07, 10:28:09 »
sorry hoor, het is gewoon een PRINTER! Ik ben een gebruiker, geen systeembeheerder!

Het is een HP PSC 2210 en die staat er gewoon tussen verder, alleen blijft hij niet verbonden, wat ik ook doe

Wat is een netwerkprinter dan??? Het is gewoon een printer, Femke, zo'n ding dat print, scant en kopieert, een 3in1, niets bijzonders. En ik heb maar 1 pc die erop aangesloten is, geen netwerk. Dus dan zou je normaliter moeten kunnen concluderen dat het geen netwerkprinter is. Alleen als je dát selecteert tijdens het installeren, moet je zelf een apparaat URI (Uri Geller? Wat willen ze dan?) invullen en meer dingen. En dat weet ik natuurlijk niet, als normale gebruiker.

En ja, ik heb een USB-aansluiting en printen doe ik via de computer, niet via wifi. Als je bedoelt hoe mijn internetaansluiting is: gewoon met een kabeltje, geen wifi.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/07, 10:34:19 door Sophia »

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #12 Gepost op: 2010/09/07, 10:37:14 »
Nog iets:
Als je bij Systeem>Beheer>afdrukken kijkt, kun je een server selecteren. Bij mij kan ik kiezen tussen iets moeilijks, even zien of ik dat kan kopiëren ... /var/run/cups/cups.sock of localhost. Maakt niet uit wat je selecteert, waarna je klikt op 'verbinden', want hij verbindt toch met localhost.

Het is echt een groot raadsel!

Bij printerstatus in het scherm (zie boven en dan eigenschappen) staat: inactief; herstelbare fout: netwerkhost &aops;localhost&aops;is bezig;nieuwe poging over ... seconden (verandert steeds)
« Laatst bewerkt op: 2010/09/07, 10:42:47 door Sophia »

Offline MKe

  • Lid
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #13 Gepost op: 2010/09/07, 10:45:29 »
Rustig aan, we proberen je te helpen. Een netwerk printer is een printer die aan een printerserver of een andere computer hangt die je over het netwerk aanstuurd. Dat heb je duidelijk niet.
Heb je hplip geinstalleerd? Kun je vinden in synaptic. Dat is de aansturing van hp printers. Er is geloof ik ook een gui voor hplip. Misschien dat die makkelijker is?

edit: Femke was me voor :)

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #14 Gepost op: 2010/09/07, 10:50:37 »
ok, de meeste dingen die je te zien krijgt in Synaptic, waren al geïnstalleerd (niet door mij trouwens, maar dat mag niet deren). Ik ben bezig de rest van de pakketten ook te installeren. HPLIP Cups bijv. was niet geïnstalleerd en hij zegt steeds iets over Cups ... goed het is klaar. Alleen staat er nog hpoj, dat is een driver voor Officejet, maar om die te installeren, moet de rest er weer af, doe ik dus maar niet dan ...

Bedankt voor de uitleg van wat een netwerkprinter is.

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #15 Gepost op: 2010/09/07, 10:55:48 »
ja mijn printer staat er wel in bij voorkeuren>afdrukken, de hele tijd al.

Maar nu het volgende weer: er is niets veranderd na het avontuur met Synaptic ... als ik 'andere' selecteer ipv netwerkprinter, moet ik weer die URI invullen. Inmiddels gezien dat dat de host is (waarom staat er dan niet HOST??), maar iets invullen helpt niet. En verder staat er weer hetzelfde rijtje met netwerkprinters ... zucht
geen usb, nop

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #16 Gepost op: 2010/09/07, 11:02:59 »
Ik denk dat het probleem is, dat hij niet op localhost zit ... zou dat kunnen? En als dat zo zou zijn ... waar zou 'ie dan kunnen zitten? Wat is localhost eigenlijk trouwens?

Nog even een ander usb-kabeltje uitgeprobeerd, maar ik wist eigenlijk al dat het probleem daar niet zat. Bij URI staat: lpd://localhost en dan dus die foutmelding

inactief; herstelbare fout: netwerkhost &aops;localhost&aops;is bezig;nieuwe poging over ... seconden
« Laatst bewerkt op: 2010/09/07, 11:07:07 door Sophia »

Offline Roc.am

  • Lid
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #17 Gepost op: 2010/09/07, 11:11:33 »
Zolang de printer niet op de usb aansluiting gezien wordt, zal er ook het lijstje met printers verschijnen.
Zou het kunnen zijn dat de kabel defect is (of er misschien niet goed in zit) gezien het feit dat hij niet gezien wordt.
Misschien eens een andere usb poort proberen  ???

Het zijn maar suggesties, ik weet ook niet wat het kan zijn.

-Roc

Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #18 Gepost op: 2010/09/07, 11:16:52 »
Citaat
Wat is localhost eigenlijk trouwens?

dat is je eigen computer.  :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #19 Gepost op: 2010/09/07, 11:24:52 »
bedankt Progger  =D

De kabel is niet defect, heb al een andere geprobeerd en ook de usb-ingang is ok.

Ben inmiddels toch een nieuwere versie van hplip-driver aan het installeren met die terminal ... zweten is dat altijd weer ... moet nu wachten ergens op

Nou hij is klaar, maar hij vindt hem weer niet hoor!!! Er staat nu wel usb-printer tussen, maar nop ...

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #20 Gepost op: 2010/09/07, 11:42:56 »
jullie weten het ook niet meer he??? Hij herkent de printer gewoon opeens niet meer! Idioot, terwijl hij doodnormaal werkte en ik had net nieuwe cartridges erin gedaan en geconstateerd dat 'ie weer mooi printte ...

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #21 Gepost op: 2010/09/07, 11:49:29 »
Femke, hij herkent hem gewoon niet! Hij zegt dat 'ie geen printer vindt

Ik heb nu een afspraak, moet helaas weg ... als jullie nog eits weten, heel graag hoor

Ik heb die driver nóg eens geinstalleerd, maar op een geg. moment zei hij 'restart' en ik dacht dat hij de printer ging herstarten, maar twas dus de pc zucht ... kan ik WEER opnieuw beginnen met installeren. Dit is echt niet leuk meer :-((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( ok ik moet gaan nu, bedankt tot dusver in ieder geval!!!

Offline MKe

  • Lid
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #22 Gepost op: 2010/09/07, 12:59:04 »
femke, zou het een USB-rechten probleem kunnen zijn?

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #23 Gepost op: 2010/09/07, 19:44:44 »
lieve mensen, de vorige keer dat mijn printer gek deed (die 2 items hoorden bij elkaar,was samen één probleem), was er iets fout met de installatie. Daarná deed'ie het heel goed tot opeens een dag ... niets meer.

Printers geven altijd gezeur, ik heb echt nog nooit langer dan een paar weken meegemaakt dat ik normaal kon printen met één druk op de knop. Windows, Linux, maakt niks uit, Lexmark, HP, ... allemaal hetzelfde: ze doen het gewoon bijna nooit  :(

Wat dit is, snap ik echt helemaal niet en ik heb het steeds zo druk, dat ik ook geen tijd heb om het te fixen. ik heb alle3 de usb-poorten uitgeprobeerd, 2 kabels geprobeerd, 100x opnieuw geïnstalleerd, alle stuurprogramma's en hoedanigheden geprobeerd, maar de computer herkent het ding opeens niet meer. Er is helemaal niets gebeurd wat dit veroorzaakt kan hebben, dat is het gekste nog. Misschien mijn blijheid toen 'ie het eindelijk weer deed de vorige keer?

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: HP printer werkte goed, opeens niet meer
« Reactie #24 Gepost op: 2010/09/07, 19:46:17 »
o ja: ik ben beheerder en heb alle rechten op mijn pc, zover ben ik inmiddels wel met Linux dat ik dat weet in te stellen  XD

en ja, bij de printer staat alles goed ingesteld. Alles is ok, alleen herkent de pc de printer niet ...