Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Extra Scherm  (gelezen 732 keer)

Offline yJi

  • Lid
Extra Scherm
« Gepost op: 2016/04/01, 17:44:18 »
Ben met mijn computer vanmiddag naar Digno gegaan.
Drie extra schermen waren er op aangesloten en het leek dat  dit in Linux Mint goed was gegaan.
Vervolgens startte ik VirtualBox op met Windows erin.
Met als resultaat dat alleen mijn eigen scherm nog  wel zichtbaar was, maar van de  drie extra schermen geen één meer.

Volgens die man van Digno ligt dit aan de frequentie van Linux en ook in het scherm over Beeldschermen was daar dus niets aan
te veranderen qua instellingen. Ook een kleiner beeldformaat van 1024x756 maakte ook niets uit.
De extra schermen bleven zwart.

Nu is mijn vraag kan dat niet in Linux?
Als het wel zou kunnen, kun je me uitleggen hoe dat dan wel kan ingesteld worden/gaat? 

bedankt voor de info.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline MKe

  • Lid
Re: Extra Scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/01, 20:16:37 »
Wat de verkoper zegt is onzin. Linux kan prima met 2schermen. Je zei dat het met mint alleen ( cinemon?) goed gaat. Ik denk da dit aan virtualbox ligt. Ik heb niet veel verstand van vb, maar volgens mij heb je een toolset nodig die je in het os in vb( windows in dit geval) installeert voor een beter integratie met je desktop. Heb je dat al geprobeerd?
« Laatst bewerkt op: 2016/04/01, 21:41:50 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline yJi

  • Lid
Re: Extra Scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/01, 20:53:49 »
Wat de verkoper zegt is onzin. Linux kan prima met 2schermen. Je zei dat het met mint alleen ( cinemon?) goed gaat. Ik denk da dit aan virtualbox ligt. Ik heb niet veel verstand van vb, maar volgens mij heb je een toolset nodig die je in het os in vb( windows in dit geval) installeerd voor een beter integratie met je desktop. Heb je dat al geprobeert?

dat ga ik onderzoeken, je hoort van mij...maar bedankt voor deze tip!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Extra Scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/02, 09:39:54 »
@MKe, is dit wat jij bedoelt?

 1.
(computing) a set of predefined tools (for opening files, cutting and pasting, etc) that is associated with a particular computer application
moet  het niet voor het OS zijn?
 
alleen in het engels of ook wel in het nederlands te vinden (zoek nog even door)

Windows in VB in Linux;  moet het dan voor Windows zijn of toch wel voor Linux?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Extra Scherm
« Reactie #4 Gepost op: 2016/04/02, 17:16:56 »
Wat de verkoper zegt is onzin. Linux kan prima met 2schermen. Je zei dat het met mint alleen ( cinemon?) goed gaat. Ik denk da dit aan virtualbox ligt. Ik heb niet veel verstand van vb, maar volgens mij heb je een toolset nodig die je in het os in vb( windows in dit geval) installeert voor een beter integratie met je desktop. Heb je dat al geprobeerd?

En dan komt met Windows in beeld via VB, die draait immers in de virtuele zandbak en dat goed zelfs.
Maar mijn scherm is niet voldoende groot voor mijn digitizer programma's (Janome Digitizer Jr & Patternmaker).
Dat staat het wijzigen en veranderen meer en meer in de weg in de weg dan.

Vind in softwarebeheer programma's als:
- system-config-samba (soort van grafische interface)
- compizconfig--settingsmanager (dit beheert de instelling maar of dit dan om de schermen gaat?)
- virtmanager (voor het beheren van virtuele systemen vallen de schermen dan toch ook onder?)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Extra Scherm
« Reactie #5 Gepost op: 2016/04/02, 17:43:08 »
Heb de oplossing voor 2 schermen in Virtualbox te installeren gaat dus op de volgende manier:

http://www.ashokraja.me/tips/How-to-enable-dual-or-multi-monitor-support-in-Oracle-Virtual-Box

Mogeljk ga ik dat maandag proberen, nu zijn de winkels immers dicht!

Bedankt
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro