Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Feisty Fawn en Win98  (gelezen 862 keer)

CJ

  • Gast
Feisty Fawn en Win98
« Gepost op: 2007/10/08, 14:53:41 »
Beste mensen,

Ik heb me oude laptopje gered (zie harware afdeling) en gewoon maar Win98 geïnstalleerd. Nu wil ik me 98 laptopje aan me Desktop hangen met een Ubuntu 7.04 installatie. Van ubuntu naar Win98 is geen enkel probleem. Van Win98 een share map bekijken op de Ubuntu installatie geeft me een aanmeldprobleem. "U moet een wachtwoord opgeven voor deze verbinding". Bij mijn weten zijn er helemaal geen wachtwoorden ingesteld voor de verbinding. Geen wachtwoord op de Win98 laptop of op de Ubuntu 7.04 Desktop. Er wordt wel gesuggereerd dat ik de Win98 gebruiker moet toevoegen aan de Ubuntu installatie om de toegang te verkrijgen, maar de Win98 laptop loopt zonder een speciale gebruiker en een wachtwoord, slechts met een Windows Familie aanmelding. Suggesties iemand?

CJ

P.S. Sorrie ga eerst ff rondlezen hierzo...

Offline Duckie

  • Lid
Feisty Fawn en Win98
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/08, 15:38:53 »
Heb je op de Ubuntu computer al een samba gebruiker aangemaakt?
Zo niet dan doe je dat als volgt:

"sudo smbpasswd -a naam" (naam kun je natuurlijk veranderen in wat je maar wilt)
Dan vraagt ie eerst om je sudo wachtwoord, en daarna om het nieuwe samba wachtwoord, die je zelf moet bedenken.
Vanaf Windows 98 kun je dan als het goed is inloggen met je nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord.
Eventueel eerst samba even opnieuw starten of de computer gewoon rebooten.
____________________________________________