Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik krijg de volgende melding  (gelezen 1702 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Ik krijg de volgende melding
« Gepost op: 2017/01/10, 12:11:38 »
Na een update krijg ik de volgende melding. Wie weet wat dit is en wat ik er mee moet doen?
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)


Re: Ik krijg de volgende melding
« Reactie #2 Gepost op: 2017/01/10, 16:52:08 »
had hetzelfde voor in LinuxMint 18 Xfce 64-bit (vandaag)  --- dit was na een volledig nieuwe installatie.
Kon het oplossen, na alle andere updates uitgevoerd te hebben, door een terminal opdracht uit te voeren.

Probeer het eens als volgt op te lossen: (dit lukte voor mijn systeem --- hopelijk lukt dit ook bij jou)

Open de terminal;

tik in:        sudo apt-get update         
passw. intikken ...

... en laat lopen ... de terminal open laten ....

daarna:

tik in:        sudo apt-get upgrade        ... dan zal je zien dat de achtergebleven updates /opwaarderingen zullen binnengehaald en geïnstalleerd worden.
Er wordt, ergens tussenin, gevraagd of je wil doorgaan ... --> J/n  ---> antwoord uiteraard met J(a )!  :)

Daarna de terminal afsluiten met exit. Dat zou moeten lukken.
Kijk in synappakketbeheer of dit daadwerkelijk gebeurd /geïnstalleerd is wat je wou updaten/installeren.
Succes.

Groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2017/01/10, 17:04:50 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Ik krijg de volgende melding
« Reactie #3 Gepost op: 2017/01/10, 19:18:49 »
@Spievensterke, er is niets binnen gehaald maar voor je bericht kreeg ik te zien dat er veiligheidsupdates waren o.a image 4.4.0.59 Deze heb ik binnen gehaald en na een uur die mail van u gelezen en volgens opdracht in de terminal update en upgrade. Ook geen melding meer. Volgens mij was dit bij de update van Shockwave flash.
Trouwens die melding heb ik ook opgezocht in Synaptic. Is dit een programma van MS die ik volgens de lijst van Pjotr na installatie er in gebracht heb?
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Ik krijg de volgende melding
« Reactie #4 Gepost op: 2017/01/10, 19:38:38 »
Henk heb je dit al eens geprobeerd.

In de terminal:

sudo touch /var/lib/update-notifier/package-data-downloads/ttf-mscorefonts-installer
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline HWE64

  • Lid
Re: Ik krijg de volgende melding
« Reactie #5 Gepost op: 2017/01/10, 20:19:49 »
In de terminal:

sudo touch /var/lib/update-notifier/package-data-downloads/ttf-mscorefonts-installer
Hoi maasnet, in de terminal gezet maar hij doet er ook niets mee. Trouwens ik heb nu geen nieuwe meldingen meer. Dus na de veiligheidsupdates niet meer.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Ik krijg de volgende melding
« Reactie #6 Gepost op: 2017/01/12, 19:20:18 »
>wget http://ftp.de.debian.org/debian/pool/contrib/m/msttcorefonts/ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.debsudo dpkg -i ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb
>sudo dpkg -i ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb

Dit was bij mij uiteindelijk de oplossing.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Ik krijg de volgende melding
« Reactie #7 Gepost op: 2017/01/12, 19:39:24 »
>wget http://ftp.de.debian.org/debian/pool/contrib/m/msttcorefonts/ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb    sudo dpkg -i ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb
>sudo dpkg -i ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb

Dit was bij mij uiteindelijk de oplossing.
Wim, .deb is dat het einde van de koppeling?  Hij zegt dat dit een Debian pakket is. Kan ik dit ook gebruiken in Xubuntu? Bij mij zit 3.4 in.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Ik krijg de volgende melding
« Reactie #8 Gepost op: 2017/01/12, 19:57:27 »
>wget http://ftp.de.debian.org/debian/pool/contrib/m/msttcorefonts/ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb    sudo dpkg -i ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb
>sudo dpkg -i ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb

Dit was bij mij uiteindelijk de oplossing.
Wim, .deb is dat het einde van de koppeling?  Hij zegt dat dit een Debian pakket is. Kan ik dit ook gebruiken in Xubuntu? Bij mij zit 3.4 in.
Henk


Ja dat kan.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline HWE64

  • Lid
Re: Ik krijg de volgende melding
« Reactie #9 Gepost op: 2017/01/12, 20:26:36 »
>wget http://ftp.de.debian.org/debian/pool/contrib/m/msttcorefonts/ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb    sudo dpkg -i ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb
>sudo dpkg -i ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb

Dit was bij mij uiteindelijk de oplossing.
Wim, .deb is dat het einde van de koppeling?  Hij zegt dat dit een Debian pakket is. Kan ik dit ook gebruiken in Xubuntu? Bij mij zit 3.4 in.
Henk


Ja dat kan.
Via de koppeling kon ik installeren alleen de inhoud is alleen de 3.6 terwijl in de door mij geplaatste 3.4  een 1 en 2 Ubuntu aan hangt. (zie afbeelding 2017 0110) Dit uitgevoerd op laptop. Als alles goed is later op desktop(werkpaard).
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline HWE64

  • Lid
Re: Ik krijg de volgende melding
« Reactie #10 Gepost op: 2017/01/14, 07:59:02 »
>wget http://ftp.de.debian.org/debian/pool/contrib/m/msttcorefonts/ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.debsudo dpkg -i ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb
>sudo dpkg -i ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb

Dit was bij mij uiteindelijk de oplossing.
Zowel laptop als desktop geen melding meer gehad. Laptop staat op 3.6 maar desktop staat nog op 3.4. Ik weet niet wat de oplossing is geweest maar voorlopig ben ik van de melding af. Bedankt voor jullie adviezen.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)