Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: meer dan 2 werkbladen maken in 11.10 ?  (gelezen 1673 keer)

meer dan 2 werkbladen maken in 11.10 ?
« Gepost op: 2011/10/11, 19:59:13 »
Ik heb 11.10 onder Virtualbox draaien en probeer wat uit om uit te testen en te bepalen wat ik ga doen op termijn: unity ligt er uit bij mij. Ik test nu Gnome-shell dat lijkt er al iets meer op met wat extensies erbij. Nog steeds een ronduit beroerde beslissing om de taakbalk en menubalk weg te gooien zoals het nu makkelijk en direct toegangkelijk is onder 11.04. Maar genoeg daarover. Mijn vraag is de volgende: ik krijg het niet voor elkaar om mijn 4 desktops in 11.10 aan de praat te krijgen. Ik wissel nu onder 11.04 gemakkelijk met mijn Cube tussen de verschillende werkbladen, superhandig om overzicht te houden. Ik heb in 11.10 wel Compiz settings manager en stel daar 4 horizontale bladen in maar wat ik ook doe, ik blijf maar 2 werkbladen houden......Ik heb uiteraard hier ook al gezocht maar niets gevonden. Mis ik iets of is het een bug???
ik hoor graag jullie wijsheid !
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Re: meer dan 2 werkbladen maken in 11.10 ?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/11, 21:08:59 »
Is dit dan onder Unity of Gnome-Shell?

Met Unity zou de CompizConfig Settings Manager gewoon moeten werken.
Met Gnome-Shell niet, aangezien die geen Compiz gebruikt. Zij gebruiken dynamische workspaces, en worden dus toegevoegd/verwijderd naargelang ge ze nodig hebt. Door vensters naar de rechterbalk te slepen, kunt ge er extra toevoegen.

Re: meer dan 2 werkbladen maken in 11.10 ?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/12, 19:26:53 »
Dankje, ik gebruik dus Gnome-shell. met deze informatie ben ik dus verder, dank! Maar ik kan dus compiz beter maar verwijderen als ik alleen gnome-shell wil gebruiken?? en kan ik dan geen effecten als meebewegende vensters, 3d cube niet meer gebruiken dan in Gnome-shell?? dat was nou wel erg mooie eye candy die ik zeer waardeerde !
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb