Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu deinstalleren  (gelezen 5843 keer)

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: ubuntu deinstalleren
« Reactie #25 Gepost op: 2009/06/05, 16:25:07 »
@track & Ronnie:
GParted staat gewoon in het menu van de live-CD (Systeem --> Beheer --> Partitiebewerker), het is niet nodig dat via de commandline te starten...
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: ubuntu deinstalleren
« Reactie #26 Gepost op: 2009/06/05, 16:30:54 »
Sorry als we soms wat grof/onbeleefd zijn, maar (...)
Er is geen "maar" die een goede reden is om onbeschoft te zijn.  Als je te ongeduldig bent om beginners te helpen, doe het dan niet. En/of wacht tot je opwinding genoeg gezakt is om rustig te reageren...
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Re: ubuntu deinstalleren
« Reactie #27 Gepost op: 2009/06/05, 17:23:59 »
Sorry als we soms wat grof/onbeleefd zijn, maar (...)
Er is geen "maar" die een goede reden is om onbeschoft te zijn.  Als je te ongeduldig bent om beginners te helpen, doe het dan niet. En/of wacht tot je opwinding genoeg gezakt is om rustig te reageren...
Nadat we verschillende malen gevraagd om iets te doen, en dan doet iemand dat nog niet, dan mogen we toch wel serieus vragen beginnen te stellen of hij/zij wel gelezen heeft wat wij gezegd hebben?

En ik vind iemand weigeren te helpen die niet meewerkt alles behalve onbeschoft, als je geholpen wilt worden, moet je niet zelf dingen gaan verzinnen.

Maar goed, hij/zij heeft het nu begrepen, dus ik we zullen er maar over ophouden?

langkoeas: Nogmaals, kopieer en plak het commando, dan ben je zeker dat het juist is.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: ubuntu deinstalleren
« Reactie #28 Gepost op: 2009/06/05, 17:26:06 »
Of je start GParted (Systeem -> Beheer -> Partitie-editor) vanaf de live-cd, zoals JanC zegt. Dat is mooi grafisch (vindt de topicstarter denk ik aangenamer), als het je écht niet lukt om het commando uit te voeren.

Offline sceletor1

  • Lid
Re: ubuntu deinstalleren
« Reactie #29 Gepost op: 2009/08/03, 09:50:45 »
Beste mensen,

Ik zag dat we het hier over het verwijderen van |Ubuntu hebben.
Ik zelf wil dit ook , maar dan iets anders.
Ik had namelijk problemen met inloggen, dus heb ik op een gegeven moment Ubuntu onder mijn xp gezet en mijn home map gekopieerd en
Ubuntu weer netjes naast XP gezet dmv dual boot.
Maar nu komt het: Ik wil dus graag de Ubuntu die ik onder XP heb gezet verwijderen, zodat ik gewoon 1 dualboot overhoud.
Ubuntu en XP.
Hoe doe ik dit ?
By the way XP gebruik ik voor mijn HD camera films te importeren en te bewerken,voor zover ik weet is dit nog niet mogelijk onder Linux.

sceletor

Re: ubuntu deinstalleren
« Reactie #30 Gepost op: 2009/08/03, 10:21:08 »
Citaat
dus heb ik op een gegeven moment Ubuntu onder mijn xp

Met Onder XP  bedoel je IN XP ?
Dus IN XP geinstalleerd met Wubi ?

In dat geval kan je Ubuntu verwijderen net zoals je een normaal programma verwijdert IN XP.
Soms moet je de boot.ini handmatig bijwerken omdat daar de opstart regel voor Ubuntu in blijft staan.
boot.ini is van Windows.

Citaat
By the way XP gebruik ik voor mijn HD camera films te importeren en te bewerken,voor zover ik weet is dit nog niet mogelijk onder Linux.
Ik heb ook een Digitale camera en kan gewoon de filmpjes eraf halen en bekijken of bewerken ?
Hier zijn diverse programma's voor in omloop, bijv. DVD-Author of AVIDEmux enz enz



I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline sceletor1

  • Lid
Re: ubuntu deinstalleren
« Reactie #31 Gepost op: 2009/08/03, 13:01:04 »
Ik weet het niet precies, maar als ik een keuze maak voor xp krijg ik daarna weer een bootkeuze voor ubuntu en xp.

Heb jij ook een HD camera?

Re: ubuntu deinstalleren
« Reactie #32 Gepost op: 2009/08/03, 13:39:35 »
In feite kan je met elke camera op Ubuntu aansluiten.
HD of niet.
Alleen heeft Linux over het algemeen geen gebruiksvriendelijke video bewerkingssoftware.
Als het er is, dan kan je nog minder dan met WMM.