Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SabNZB  (gelezen 1815 keer)

Offline koelieman

  • Lid
SabNZB
« Gepost op: 2014/04/30, 12:19:36 »
Hoi luitjes,
ik wil graag het proggie Sabnzb gebruiken. Dit heb ik in het verleden via Synaptic geinstalleerd en later weer verwijderd.
Nu heb ik hem weer opgezet, maar hij komt nog steeds met de instelling van de vorige provider.
Waar kan ik de instellingen van dit programma veranderen? ik bedoel hiermee dus dat ik server-adres, Host en poort moet opgeven.

Of is er een ander manier voor usenet in Ubuntu?

Alvast dank en een vriendelijke groet.

Offline PKing

  • Lid
Re: SabNZB
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/30, 12:47:04 »
Het lijkt er dus op dat het e.e.a. dus niet echt verwijderd was :angel:

Ik zou het nog een keer verwijderen, en daarna dit doen in een terminal:

sudo apt-get install sabnzbdplus
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: SabNZB
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/30, 13:40:36 »
Ik kan even niet bij SabNZBD+, maar er zit ergens een instellingenknop waar je ook de servers kan configureren. Daarvan ben ik geheel zeker - ik heb het zelf gebruikt namelijk.

Offline PKing

  • Lid
Re: SabNZB
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/30, 13:48:37 »
Dat zit volgens mij gewoon bij instellingen linksboven in het rijtje van ik meen drie knoppen.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: SabNZB
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/30, 18:36:20 »
ik configureer de server altijd met de prog Lotta, eenvoudiger kan haast niet.

Frederik

  • Gast
Re: SabNZB
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/01, 11:18:03 »
Bijlage:

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: SabNZB
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/01, 14:52:41 »
Je kan de info van Binaries4all gebruiken aangezien het via de browser bediend wordt.
http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/


Offline koelieman

  • Lid
Re: SabNZB
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/01, 18:23:27 »
Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties.
Maar waar het eigenlijk om gaat is dat ik volgens mij helemaal niet in het programma kom om instellingen te veranderen.
Ik weet niet hoe je een screenshot maakt in Ubuntu, maar onderstaand heb ik de tekst gekopieerd die ik dan te zien krijg als ik het proggie wil opstarten. Je kan alle poorten opgeven wat voorgesteld wordt, maar telkens komt ie weer met deze melding. Groet.


sabnzbdplus 0.7.16

 

    SABnzbd heeft een vrije TCP/IP poort nodig voor de interne web server.
    Poort 124 op reader6.xlned.com is geprobeerd, maar is niet beschikbaar.
    Een ander programma gebruikt de poort al of SABnzbd is al aktief.

    Start SABnzbd met een ander poort nummer.

    Open een "Terminal" venster en type deze regel in (voorbeeld):
        /usr/bin/sabnzbdplus --server reader6.xlned.com:125

    Als je dit bericht weer krijgt, probeer dan een ander nummer.


Programma is niet opgestart!

Offline PKing

  • Lid
Re: SabNZB
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/01, 18:33:19 »
Usenet poort is onbeveiligd volgens mij altijd poort 119?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline jan11000

  • Lid
Re: SabNZB
« Reactie #9 Gepost op: 2014/05/01, 18:38:39 »
Sabnzb verwijderen.
Dan map .sabnzbd verwijderen, dit is een verborgen map in je home map, dus verborgen files even aanzetten.
Dan weer sabnzb installeren.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: SabNZB
« Reactie #10 Gepost op: 2014/05/01, 19:38:09 »
Hoi luitjes,
ik wil graag het proggie Sabnzb gebruiken.
Waar kan ik de instellingen van dit programma veranderen? ik bedoel hiermee dus dat ik server-adres, Host en poort moet opgeven.

Volg de handleiding op binaries4all.nl eens om SABnzbdplus in te stellen.
Zelf start ik SABnzbdplus altijd via de terminal, dan opent het gewoon in je browser. Zonder de tekst die je in je bericht hierboven vermeldt.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: SabNZB
« Reactie #11 Gepost op: 2014/05/01, 20:06:27 »
Je kan alle poorten opgeven wat voorgesteld wordt, maar telkens komt ie weer met deze melding. Groet.
Voor de duidelijkheid --server <srv:port> bepaalt waarop sabnzbdplus luistert. Bijvoorbeeld --server localhost:9000
Dan in je browser http://localhost:9000. Hoewel het voorbeeld lage poortnummers noemt mag je als gebruiker alleen hoge poortnummers gebruiken (> 1024).
Klik links bovenin op Documentatie

Offline koelieman

  • Lid
Re: SabNZB
« Reactie #12 Gepost op: 2014/05/02, 16:58:23 »
Allemaal bedankt voor de reacties.
Ik heb het nog niet werkend, maar ga het na het weekend weer eens proberen.

Grtz.

Offline koelieman

  • Lid
Re: SabNZB
« Reactie #13 Gepost op: 2014/05/03, 09:54:45 »
Nog even voor het weekend enkele tips hierboven uitgeprobeerd.
In het Terminalvenster heb ik ook geprobeerd te starten, maar dan krijg ik onderstaand te zien:

  ServerAdapter.start(self)
  File "/usr/share/sabnzbdplus/cherrypy/process/servers.py", line 62, in start
    self.wait()
  File "/usr/share/sabnzbdplus/cherrypy/process/servers.py", line 97, in wait
    raise self.interrupt
error: [Errno 99] Kan verzochte adres niet toewijzen
2014-05-03 09:46:04,207::ERROR::[sabnzbdplus:304] Kan web interface niet starten : [Errno 99] Kan verzochte adres niet toewijzen

(process:2428): GLib-CRITICAL **: g_slice_set_config: assertion 'sys_page_size == 0' failed

(firefox:2428): GLib-GObject-WARNING **: Attempt to add property GnomeProgram::sm-connect after class was initialised

(firefox:2428): GLib-GObject-WARNING **: Attempt to add property GnomeProgram::show-crash-dialog after class was initialised

(firefox:2428): GLib-GObject-WARNING **: Attempt to add property GnomeProgram::display after class was initialised

(firefox:2428): GLib-GObject-WARNING **: Attempt to add property GnomeProgram::default-icon after class was initialised
john@john-desktop:~$

Ik weet helaas te weinig van Linux af om dit te kunnen ontcijferen.
Suggesties en tips zijn en blijven van harte welkom.

ps. Lottanzb heb ik ook geprobeerd, maar dit wil dan Sabnzbdplus starten die hij niet kan vinden.

Hoe dan ook; prettig weekend, John.

Offline jan11000

  • Lid
Re: SabNZB
« Reactie #14 Gepost op: 2014/05/03, 19:53:38 »
Nog een keer,

Sabnzb verwijderen.
Dan map .sabnzbd verwijderen, dit is een verborgen map in je home map, dus verborgen files even aanzetten.
Dan weer sabnzb installeren

Offline koelieman

  • Lid
Re: SabNZB
« Reactie #15 Gepost op: 2014/05/04, 09:41:17 »
Hallo jan11000,
Bedankt voor je reactie. Het werkt nu.
Ik moet je er wel bij vertellen dat ik de vorige keer jouw tip ook uitgevoerd had. Maar op de een of andere manier ging het proggie niet weg. Deze keer trouwens ook hetzelfde; na verwijdering in Synaptic, de pc herstart en toch kon ik sabnbzd weer opstarten, gek he?
Toen heb ik via Synaptic gezien dat er nog 2 proggies waren nl: sabnzbdplus-theme-plush en sabnzbdplus-theme-smpl.
Na deze ook verwijderd te hebben en de pc opnieuw gestart te hebben, heb ik Sabnzbd weer geinstalleerd. En deze keer  . .  joepie, hij deed het.

Nogmaals bedankt en een groet, John.