Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Quake servertje bouwen  (gelezen 993 keer)

Offline Math.

  • Lid
Quake servertje bouwen
« Gepost op: 2006/06/05, 08:42:52 »
Hallo,

Tijd geleden weer dat ik hier wat schrijf.
En zoals gewoonlijk zit ik natuurlijk weer met een vraag. ;-)

Om te beginnen, ik heb een pc met windowsXP en een 'Linux-pc' staan.
Ze hebben beiden de zelfde domeinnaam, maar het lijkt erop dat ze elkaar niet kunnen vinden.
(nu moet ik er wel bijzeggen dat ik vrij weinig verstand heb van verbindingen en netwerkjes)
Opzich is dit nog niet zo'n groot probleem, want ik kan altijd nog via m'n usb-pen bestanden overzetten.
Maar wat ik wel een probleem vind is, is dat ik het niet helemaal voor elkaar krijg een Quake III Arene(spel) servertje op te starten, daar deze pc voor bedoeld is.

Toen ik nog een verbinding bij Casme(kabelinternet) had was 't me wel gelukt een Quake III Arena server onder Linux te maken.
Nu ik ADSL heb met daar een router tussen kon ik nog wel een server maken, maar kon m'n poort niet meer handmatig instellen, deze bepaalde hij (de modem?) zelf.
Met casema had ik dit probleem eerst ook, maar wanneer ik firestarter had uitgeschakeld had ik weer toegang tot alle poorten.
Zelfs met firestarter uitgeschakeld kon ik nu niet meer met m'n ADSLverbinding via het spel mijn poort instellen.
Ik had me er maar bij neergelegd en gebruikte dan maar de poort die hij dan zelf uitkoos.

Nu heb ik laatst een nieuwe videokaart in mijn 'Linux-pc' gezet en omdat ik niet zo snel wist hoe ik deze kaart opnieuw kon instellen heb ik besloten Linux opnieuw te installeren.

Nu, wanneer ik opnieuw een Q3A-server onder Linux probeer te starten kan ik hem vervolgens helemaal niet meer terugvinden, zelfs niet als ik op mijn 'Windows-pc' naar lokale servers zoek, wat voorheen wel het geval was.

De server heeft wel gewoon verbinding, want ik zie dat er mensen inkomen.
Heel vreemd, want ik kan 'm zelf nergens terugvinden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik alsnog een eigen poort voor deze verbinding kan instellen en hoe ik eventueel de beiden computers zo in kan stellen dat ze elkaar toch kunnen zien?

Alvast bedankt!

tzijlstra

  • Gast
Quake servertje bouwen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/05, 13:31:36 »
Wat heb je in je hosts.allow en je hosts.deny staan? deze kun je, uit mijn hoofd, vinden in de /etc/ directory.

Offline Math.

  • Lid
Quake servertje bouwen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/05, 20:29:21 »
Kheb deze bestanden gevonden en even geviewed.
Maar er staat alleen wat informatie in, alle regels met een # teken ervoor.
Ik neem aan, dat hij deze bestanden dan als leeg ziet?

Offline mcgyver

  • Lid
Quake servertje bouwen
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/05, 22:45:42 »
Ik dacht van wel, ja.

Offline Math.

  • Lid
Quake servertje bouwen
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/07, 23:04:54 »
Hmm... niemand die weet hoe je dit op de juiste manier kunt doen?

Pc, staat hier nu een beetje voor Jan Doedel :P