Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: progje voor de mapinhoud vergelijken  (gelezen 1734 keer)

Offline ORbit

  • Lid
    • http://www.mansolein.com
progje voor de mapinhoud vergelijken
« Gepost op: 2008/10/23, 08:14:57 »
Ik heb een back-up staan van mijn foto's op een andere harde schijf maar inmiddels zag ik dat er een verschil in het aantal foto's zit tussen beide locaties.

Weet iemand of er een programma is die bijvoorbeeld twee mappen uitleest en de verschillen weergeeft tussen deze
twee mappen ?

progje voor de mapinhoud vergelijken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/23, 08:46:19 »
Zelf gebruik ik daar Krusader voor. Meer een bestandsbeheerder, maar er zit een handige functie in voor het in kaart brengen van de verschillen tussen mappen.

Ciao

Jan

Offline vanadium

  • Lid
progje voor de mapinhoud vergelijken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/23, 08:56:33 »
Met rsync met de -n optie kan je een rapport krijgen van wat rsync (zou) oen om de directories gelijk te maken: dit zou je dus ook een overzicht kunnen geven van wat er allemaal verschillend is.

Offline ORbit

  • Lid
    • http://www.mansolein.com
progje voor de mapinhoud vergelijken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/24, 07:58:33 »
Bedankt voor deze twee opties, ik wilde Krusader gebruiken maar deze vermeld dat hij het protocol niet ondersteund zodra ik via mij thuisnetwerk mijn bestanden wil synchroniseren.

Ik draai zelf 8.04 gnome, weet jij hoe ik deze ondersteuning er wel in kan krijgen Jan?

Offline woteb

  • Lid
progje voor de mapinhoud vergelijken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/24, 08:04:48 »
Krusader is een KDE programma. Het is mij al vaker opgevallen dat voor het netwerken KDE beter presteert dan Gnome (mijn ruime persoonlijke ervaring). ALs ik KDE installeer merk ik telkens dat er iets met de kernel wordt gedaan.
Mijn ervaring is ook dat Krusader op Gnome wel werkt, maar niet met netwerken. Dan kun je beter KDE erbij zetten.

Om te voorkomen dat je de hele KDE erop zet kun je je beperken tot kdebase of kde-core (het verschil tussenbeide is dat kde-core ietsje uitgebreider is). Dan worden allen de nodige KDE zaken erop gezet, enniet de hele KDE desktop die je waarschijnlijk toch niet gaat gebruiken.

Via de terminal: sudo apt-get install kde-core
of
sudo apt-get install kdebase
Hiermee voorkom te tevens dat je menustructuur van Gnome wordt overspoeld met KDE dingen. En als het goed is kun je nu ook met Krusader het netwerk op.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline ORbit

  • Lid
    • http://www.mansolein.com
progje voor de mapinhoud vergelijken
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/25, 08:28:11 »
Dank je wel woteb, nu werkt het.

Alleen nog de tijd vinden om het te gebruiken.

progje voor de mapinhoud vergelijken
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/25, 10:01:04 »
Hallo, ik doe dat met rsync:

1) fotodir op pc1 synchroniseren met pc2 op het thuisnetwerk:
$ rsync -tva fotoos/2008/jun08 famille@192.168.0.102:/home/famille/Images/2008

2) en vice versa:
rsync -tva famille@192.168.0.102:/home/famille/Images/2008 /home/paul/fotoos

heb hier een perl-scriptje van gemaakt dat ik aanroep met
$ sync okt08

Verwijderde foto's in een van de twee dirs worden als ik het wel heb niet gesynchroniseerd, maw. als je op pc1 iets verwijdert, wordt dat met dit script niet op pc2 gedaan - nogmaals, als ik het wel heb.

Groet, Paul.