Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos internet werkt niet.......  (gelezen 1528 keer)

Offline jeromyb

  • Lid
Draadloos internet werkt niet.......
« Gepost op: 2008/08/03, 12:49:38 »
Beste Ubuntu kenners,

In een andere threat was ik al begonnen over het feit dat mijn draadloze internet nog steeds niet werkt. Internet via ethernetkabel wel.

Laptop Dell Inspiron 1150 ( met Windows XP erop ) dual boot
Dell netwerkkaart ( Broadcom? ) bcmwl5.sys ?

Ik begrijp er geen zak van, dus probeer mij met zo weinig mogelijk jargon te bestoken.

Dank,

Jeroen


Offline jeromyb

  • Lid
Draadloos internet werkt niet.......
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/03, 19:56:06 »
Als beginner ben je gewoon veroordeeld tot Windows of Mac omdat "even" Ubuntu installeren er niet bij is.
Er zijn teveel factoren waardoor zaken net niet werken.

Inmiddels werkt mijn drradloos internet, maar ik zou echt niet weten hoe......ineens werkte het......

Deze threat kan gesloten worden.

Groet en dank.

Jeroen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Draadloos internet werkt niet.......
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/03, 20:02:54 »
Citaat van: jeromyb
Als beginner ben je gewoon veroordeeld tot Windows of Mac omdat "even" Ubuntu installeren er niet bij is.
Er zijn teveel factoren waardoor zaken net niet werken.

Inmiddels werkt mijn drradloos internet, maar ik zou echt niet weten hoe......ineens werkte het......

Deze threat kan gesloten worden.

Groet en dank.

Jeroen
Je presenteert jouw eigen ervaring, alsof die een algemeen feit zou zijn bij iedereen. En dat klopt niet. Bij de meeste computers kun je wel degelijk "even" Ubuntu installeren.

Draadloos internet werkt niet.......
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/03, 22:37:37 »
Citaat van: pjotr123
Je presenteert jouw eigen ervaring, alsof die een algemeen feit zou zijn bij iedereen. En dat klopt niet. Bij de meeste computers kun je wel degelijk "even" Ubuntu installeren.
Helemaal mee eens. Ik heb zowel op de PC als op de laptop Ubuntu zonder enige problemen geinstalleerd. Op mijn laptop werkt de draadloze internetverbinding nog niet naar behoren, maar met de tips hier gegeven ga ik aan de slag.
Ik gebruik de Sitecom WL-150 netwerkkaart. Overigens heb ik op de laptop ook nog Windows XP staan. Als ik deze verwijder, is het probleem dan zowieso opgelost? Als ik het goed begrijp, zijn er vooral problemen met een dualboot laptop, toch?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Draadloos internet werkt niet.......
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/04, 11:01:41 »
Citaat van: Metal Henkie
Citaat van: pjotr123
Je presenteert jouw eigen ervaring, alsof die een algemeen feit zou zijn bij iedereen. En dat klopt niet. Bij de meeste computers kun je wel degelijk "even" Ubuntu installeren.
Helemaal mee eens. Ik heb zowel op de PC als op de laptop Ubuntu zonder enige problemen geinstalleerd. Op mijn laptop werkt de draadloze internetverbinding nog niet naar behoren, maar met de tips hier gegeven ga ik aan de slag.
Ik gebruik de Sitecom WL-150 netwerkkaart. Overigens heb ik op de laptop ook nog Windows XP staan. Als ik deze verwijder, is het probleem dan zowieso opgelost? Als ik het goed begrijp, zijn er vooral problemen met een dualboot laptop, toch?
Windows XP kun je gewoon naast Ubuntu laten staan. Dat is echt het beste, zeker in het begin: gun jezelf de tijd om rustig te wennen aan Linux. Voor de werking van Ubuntu maakt het niks uit.

Wel even letten op de DHCP-kwestie, dus Windows dwingen om het IP-adres vrij te geven voor het afsluiten, maar dat is dan ook het enige.

Kijk hier eens:
http://computertip.googlepages.com/geennetwerkverbinding