Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe vraag je om hulp  (gelezen 90025 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Hoe vraag je om hulp
« Reactie #125 Gepost op: 2008/08/08, 20:33:13 »
Boot in recovery mode,

passwd je_eigen_gebruikersnaam

Voer 2x nieuw wachtwoord in

theodoor1951

  • Gast
Hoe vraag je om hulp
« Reactie #126 Gepost op: 2008/08/16, 19:33:35 »
ik heb een nieuwe fujisusiemensesprimomobile v5535 maar krijg de atherosar5007eg voor draadloosnetwerk er niet in help help

Offline Drummies

  • Lid
Hoe vraag je om hulp
« Reactie #127 Gepost op: 2008/08/16, 20:06:17 »
theodoor1951
waarschijnlijk helpt deze link je verder op weg

http://www.ubuntugeek.com/atheros-5007eg-with-madwifi-on-i386-platform.html
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline HP

  • Lid
Hoe vraag je om hulp
« Reactie #128 Gepost op: 2008/08/24, 15:47:37 »
Citaat van: rrr
Hallo, via Google:ubuntu forum nederland kwam ik op forum.ubuntu -nl.org. Boven stond o.a. logged in as rrr en iets lager : Installatie en beginners. Ik heb dit aangeklikt. Laag op de volgende pagina stond-- Sticky: Hoe vraag je om hulp. Dat wilde ik weten en klik dat aan. Ik kom in forum.ubuntu.org/topic/2 , en hier staat iets onder `t midden: beginners>>Hoe vraag je om hulp. Deze weer aangeklikt, maar nu gaat hij naar de vorige site. Na een paar maanden, vond ik `t niet meer zo interessant, maar nu zie ik een rechthoek in beeld en schrijf daar dit bericht in. Wie weet gebeurt er wat.
Op zoek naar hulp voor het tv programma de club van 100 kwam ik bij ubuntu-nl terecht, een site + forum dat al lang bij mijn bookmarks stond maar waar ik mij nog nooit voor had aangemeld.

Na hier een tijdje rondgehangen te hebben, besloot ik op zoek te gaan naar de ouste draad van het forum. En zo kwam ik op deze draad terecht. Wat is de wereld toch klein he.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

StefanP

  • Gast
Hoe vraag je om hulp
« Reactie #129 Gepost op: 2008/09/09, 16:07:44 »
Ik heb een belangrijke vraag. Ik heb Ubuntu geïnstalleerd op een oude compaq evo laptop. Deze wil ik opnemen in een thuisnetwerk met louter windows pc's en laptops. De netwerkconfiguratie werkt niet onder Ubuntu zodat ik weer terug moet naar windows. Hoe kan ik de laptop met ubuntu formatteren zonder inst.disc van windows. Ik heb alleen de inst disc van ubuntu. Hierna kan ik eventueel via het netwerk een os installeren, maar daarvoor moet ubuntu eerst verdwenen zijn.

Help me aub

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe vraag je om hulp
« Reactie #130 Gepost op: 2008/09/09, 17:28:16 »
Citaat van: StefanP
Ik heb een belangrijke vraag. Ik heb Ubuntu geïnstalleerd op een oude compaq evo laptop. Deze wil ik opnemen in een thuisnetwerk met louter windows pc's en laptops. De netwerkconfiguratie werkt niet onder Ubuntu zodat ik weer terug moet naar windows. Hoe kan ik de laptop met ubuntu formatteren zonder inst.disc van windows. Ik heb alleen de inst disc van ubuntu. Hierna kan ik eventueel via het netwerk een os installeren, maar daarvoor moet ubuntu eerst verdwenen zijn.

Help me aub
1. Formatteren met de Gparted LiveCD:
http://computertip.googlepages.com/partitioneren

2. NTLoader terugzetten met de Super Grub Disk of de Ultimate Boot CD:
http://computertip.googlepages.com/grub

Succes!  :-)

ubuntutesterke

  • Gast
Hoe vraag je om hulp
« Reactie #131 Gepost op: 2008/10/19, 20:32:14 »
Ik ben voledig nieuw en wil ubuntu testen op mijn oude laptop pentium III 1000 maar ik krijg niks opgestart vanaf CD of niks geinstaleerd. enkel hetv ubuntu logo krijg ik en daarna een knipperende cursor, onder xp werkt alles perfect maar traag. Ik heb de instalatie CD gedownload, gebrand en getest, geen fouten. Wat is de minimum configuratie of kan er iets anders mis zijn.

Ubuntutesterke

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe vraag je om hulp
« Reactie #132 Gepost op: 2008/10/19, 20:36:28 »
Citaat van: ubuntutesterke
Ik ben voledig nieuw en wil ubuntu testen op mijn oude laptop pentium III 1000 maar ik krijg niks opgestart vanaf CD of niks geinstaleerd. enkel hetv ubuntu logo krijg ik en daarna een knipperende cursor, onder xp werkt alles perfect maar traag. Ik heb de instalatie CD gedownload, gebrand en getest, geen fouten. Wat is de minimum configuratie of kan er iets anders mis zijn.

Ubuntutesterke
Voldoet je flaptop aan de minimale systeemeisen?
http://sites.google.com/site/computertip/versiekeuze

ubuntutesterke

  • Gast
Hoe vraag je om hulp
« Reactie #133 Gepost op: 2008/10/19, 20:51:54 »
blijkbaar te weinig geheugen (128 MB), ik steek nu dan maar mijn licht eens op met Puppy Linux, dan kan ik toch nog testen met mijn laptopeke.
alvast bedankt voor de link

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Hoe vraag je om hulp
« Reactie #134 Gepost op: 2008/10/19, 21:13:45 »
Er is nog wel een mogelijkheid, door een text-only systeem te nemen en daarna met de hand de grafische desktop te installeren.
Je moet dan echter wel weten hoe en wat, zoek eens op dit forum naar blokkendoos of kijk en op de wiki bij klein en snel, daar hebben diverse mensen zich over soortgelijke problemen druk gemaakt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Hoe vraag je om hulp
« Reactie #135 Gepost op: 2008/10/19, 22:32:44 »
zoek ook even op minimal ubuntu (of kijk op mijn weblog ;) )
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Jim2

  • Gast
Re: Hoe vraag je om hulp
« Reactie #136 Gepost op: 2008/12/02, 15:22:19 »
Hallo,

Onlangs heb ik een nieuw laptop aangeschaft met de volgen de procesor: pentium dual cpu 1.86 +  1.87 GHz.

Het lukt mij niet om de Ibex desktop CD op te starten. Aan het begin wanneer de logo zichtbaar is geworden blijft de disk hangen.

Heeft iemand een suggestie?

mvg,

Jim

Re: Hoe vraag je om hulp
« Reactie #137 Gepost op: 2008/12/02, 16:19:51 »
Hallo,

Onlangs heb ik een nieuw laptop aangeschaft met de volgen de procesor: pentium dual cpu 1.86 +  1.87 GHz.

Het lukt mij niet om de Ibex desktop CD op te starten. Aan het begin wanneer de logo zichtbaar is geworden blijft de disk hangen.

Heeft iemand een suggestie?

mvg,

Jim
Maak zelf een nieuw topic aan en dan kun je geholpen worden.

Jim2

  • Gast
Re: Hoe vraag je om hulp
« Reactie #138 Gepost op: 2008/12/02, 17:16:47 »
Bedankt Cumulus voor je snelle reactie.

Ik een nieuwe topic openen.

mvg,

Jim