Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Youtube bestand onvindbaar  (gelezen 1184 keer)

Offline Haris

  • Lid
Youtube bestand onvindbaar
« Gepost op: 2011/06/29, 10:28:02 »
De Youtube filmpjes slaan zichzelf netjes op in:
.mozilla/firefox/....default/cache, tot je de pc uitschakeld.
Behalve gisteren toen ik een grote (waarschijnlijks 100 mb) film wilde opslaan. Na het downloaden niet in de cache te vinden.
Ik kon de film wel opnieuw bekijken op de youtube site zonder internet connectie, dus hij moest ergens op de computer opgeslagen zijn...maar waar?

Re: Youtube bestand onvindbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/29, 15:24:32 »
Vaak worden die zaken tijdelijk in ... je raad het al ... de /tmp folder opgeslagen.
Deze staat in de root van je systeem.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline Haris

  • Lid
Re: Youtube bestand onvindbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/29, 17:52:34 »
Daar heb ik gekeken, maar was niets te vinden. Vroeger gingen de youtube filmpjes hier standaard naar toe. Nu gaan ze naar de .mozilla/firefox/....default/cache, behalve die grote van gisteren. Misschien heeft het met de grootte te maken...

Re: Youtube bestand onvindbaar
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/29, 19:01:16 »
Vaak worden die zaken tijdelijk in ... je raad het al ... de /tmp folder opgeslagen.
Deze staat in de root van je systeem.
Nope, tegenwoordig hoort dat in je browsercache te staan. Overigens is http://keepvid.com/ ook een aanrader.

Re: Youtube bestand onvindbaar
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/29, 20:17:22 »
Vaak worden die zaken tijdelijk in ... je raad het al ... de /tmp folder opgeslagen.
Deze staat in de root van je systeem.
Nope, tegenwoordig hoort dat in je browsercache te staan. Overigens is http://keepvid.com/ ook een aanrader.
Er zijn natuurlijk vele tools om youtube video/audio op te slaan.
Gebruik hier zelf DownloadHelper voor, een add-on voor firefox ... maar niet iedereen is blij met firefox add-ons.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB