Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [NU OPGELOST] Debian-grub detecteert wel Windows Vista, maar geen Ubuntu  (gelezen 7545 keer)

Kijk eens in Debian, ik weet niet hoe het precies heet in Debian, onder Systeem>Beheer>Schijfgereedschap of je tweede harddisk gemount is.
Aangezien in je fstab en bilk wel de schijf gezien wordt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline canti

  • Lid
volgens "Disk Utility" is sdb1 niet gekoppeld. Daar is ook een knop aanwezig om sdb1 te koppelen. Zal ik het doen, of is er een veiligere en duurzamere manier?

Kan je gewoon op klikken dan wordt je schijf gekoppeld. Daarna nog een keer os-prober en grub-update uitvoeren.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline canti

  • Lid
Dat heb ik gedaan (al voordat jij het aangaf, ongeduldig maar ook onverschrokken als ik ben ^-^), en warempel, Ubuntu heb ik weer terug gekregen in de Grub-lijst!! Zo eenvoudig! Zucht, je moet maar eens weten...

Gijs, je krijgt wéér een borrel van mij!!

Groetjes en fijn weekend!
canti

Re: [NU OPGELOST] Debian-grub detecteert wel Windows Vista, maar geen Ubuntu
« Reactie #29 Gepost op: 2011/05/07, 20:48:22 »
Mooi dat het opgelost is, je moet alleen weten waar het allemaal zit. In de terminal had het ook gekund. Dat ik net begon met Linux moest ik het ook allemaal opzoeken. En nog steeds leer ik bij. Dat is juist het leuke van Linux, vind ik. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline canti

  • Lid
Re: [NU OPGELOST] Debian-grub detecteert wel Windows Vista, maar geen Ubuntu
« Reactie #30 Gepost op: 2011/05/07, 20:58:14 »
Inderdaad, alles wat grafisch kan, kan ook met terminal. Dat laatste kan zelfs meer dan wat grafisch kan. Ik ben niet vies om commando's te gebruiken, zeker niet. Maar ja, ik heb niet altijd de tijd om verschillende commando's te kennen. Er valt zeker genoeg nieuws te ontdekken. Ik heb elke dag plezier met Linux!