Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Subwoofer instellingen  (gelezen 1322 keer)

Offline Schele

  • Lid
Subwoofer instellingen
« Gepost op: 2009/11/24, 16:26:15 »
Goede middag,

Sinds zondag ben ik ook hard bezig met Karmic, maar ik merkte dat bij het afspelen van muziek niet alles goed staat ingesteld.

Ik had 6.1 geluid maar heb dit nu veranderd naar 3.1, op het moederbord zitten evenveel stekkers erin, m'n subwoofer regelt het allemaal.

Ik heb nooit met 6.1 gewerkt in ubuntu.

Het lijkt er nu op alsof karmic het geluid gelijk verdeelt, dus alsof hij het ziet als 4.0.
Uit mijn subwoofer komt nu lelijk geluid ipv alleen de bass.

Is het mogelijk om in te stellen hoe mijn bass functioneert ? of bijv hoeveel speakers ik heb ?
Kon dit namelijk niet vinden.

En ja ik ben erg nieuw met linux dus misschien is het iets makkelijks...maar op dit moment is het voor mij niet duidelijk.


Alvast Bedankt

Thomas

Re: Subwoofer instellingen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/24, 16:29:33 »
Klik met de rechtermuisknop op het geluidicoontje in het systeemvak rechtsboven. Kies dan voor Geluidsvoorkeuren. Vervolgens opent een nieuw scherm. Ga nu naar het tabblad Uitvoer. Als het goed is, kun je hier een geluidsprofiel kiezen. Daar hoort 6.1 tussen te staan.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Subwoofer instellingen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/26, 03:02:54 »
6.1 staat er niet tussen, 5.1 is het hoogste, maar het ergste is dat het audio-menu compleet veranderd is t.o.v. 9.04 en het werkelijk een eeuw terug in de tijd is...    >:( >:(  Wel kun je proberen, Thomas, om Gnome Alsa Mixer te installeren in je Ubuntu Softwarecentrum. Daar kun je heel wat mee regelen, maar het zou niet zo moeten zijn dat je dit allemaal zou moeten installeren om je geluid goed te krijgen. Helaas is dat in 9.10 het geval en dat is allesbehalve vooruitgang...

Offline chaos7

  • Lid
Re: Subwoofer instellingen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/26, 07:08:04 »
6.1 is geheel nieuw voor mij.

je hebt toch 2.0 --> stereo
2.1 --> stereo met ondersteuning van een subwoofer
4.0 --> quadrafonie geluid (live concerten pink floyd?)
5.1 --> 2 hoofdluidsprekers, 2 rear luidsprekers, 1 centerspeaker en een subwoofer.
7.1 --> 2 hoofdluidsprekers, 2 rear luidsprekers, 2 zij luidsprekers, 1 centerspeaker en een subwoofer?

wat is dan 6.1?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Subwoofer instellingen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/26, 14:34:48 »
@chaos7 ter uwer info

6.1 Dit is een doorontwikkeling van de 5.1-opstelling. Achteraan komt er een middenkanaal bij, zodat er een systeem met zes kanalen ontstaat: twee voor, twee achter, één middenvoor en één middenachter. Plus de subwoofer. Het geluid voor middenachter zit verpakt in het signaal voor links- en rechtsachter. Dit geeft een beter geluid rondom, zodat er geen gaten vallen bij geluiden die van de ene naar de andere kant overlopen. Het geluid springt dus niet ineens van de ene naar de andere luidspreker. 6.1 bestaat in twee belangrijke varianten: Dolby Digital EX 6.1 en DTS ES 6.1.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Schele

  • Lid
Re: Subwoofer instellingen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/27, 12:30:11 »
Mensen....dit was daadwerkelijk een droevig verhaal.

Bleek dat me broer aan de fysieke knop had zitten draaien...en dus was alles vervormd >_< ach ja weet nu wel beter waar alle instellingen te vinden zijn.


Sorry...had dit eerst moeten controleren.


Toch bedankt !

Offline chaos7

  • Lid
Re: Subwoofer instellingen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/27, 18:24:13 »
maakt niet uit
jij geleerd, ik geleerd, allebei blij ;) XD
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt