Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Het nut van ,,mono,,  (gelezen 802 keer)

Offline Tom

  • Lid
(opgelost) Het nut van ,,mono,,
« Gepost op: 2010/02/27, 23:46:41 »
Vraagje wat is het nut van  > mono < wat standaard geinstalleerd is.
Ok Tomboy en Fspot gebruiken het.
Ik heb eens mono verwijderd met >  sudo apt-get remove --purge mono-common libmono0
Is best wel het één en ander weg gehaald.
Heb mijn PC  herstart en ook mijn programma´s geprobeerd en alles werkte als voorheen.
Nu vraag ik mij wat is het nut van mono ,voor wat en wie word het gebruikt.
Tomboy en F spot gebruik ik niet.
http://translate.google.be/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.theopensourcerer.com/2008/11/16/how-to-remove-mono-from-ubuntu-intrepid-ibex/ Dit artikel is mij niet duidelijk genoeg. 8)

PS: ik gebruik Karmic. XD
« Laatst bewerkt op: 2010/02/28, 11:59:59 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Het nut van ,,mono,,
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/28, 09:49:31 »
Mono: .NET voor Linux. Tomboy, F-Spot, Moonlight en dergelijke werken ermee. Je kunt het gerust verwijderen als je geen .NET-software gebruikt. Waarom is me een raadsel, zoveel schijfruimte neemt het nou ook niet in.

Offline Tom

  • Lid
Re: Het nut van ,,mono,,
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/28, 11:59:26 »
Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Waarom verwijderen tsja als je het niet gebruikt , waarom staan laten ? is dus volkomen nutteloos ( rond 30 MB ). :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: (opgelost) Het nut van ,,mono,,
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/28, 12:00:58 »
Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Waarom verwijderen tsja als je het niet gebruikt , waarom staan laten ? is dus volkomen nutteloos ( rond 30 MB ). :D
tja... Je moet eens weten hoe veel software er op een systeem staat die niet gebruikt wordt. Met de enorme opslagcapaciteiten van tegenwoordig is het voor mij geen probleem :)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: (opgelost) Het nut van ,,mono,,
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/28, 12:22:29 »
Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Waarom verwijderen tsja als je het niet gebruikt , waarom staan laten ? is dus volkomen nutteloos ( rond 30 MB ). :D
Met de enorme opslagcapaciteiten van tegenwoordig is het voor mij geen probleem :)

Probleem speelt wél op de live-CD....

Re: (opgelost) Het nut van ,,mono,,
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/28, 12:22:50 »
Cumulus007, eigenlijk is Wanda een Zeeuw, ons bint zunig. XD

Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Waarom verwijderen tsja als je het niet gebruikt , waarom staan laten ? is dus volkomen nutteloos ( rond 30 MB ). :D
Met de enorme opslagcapaciteiten van tegenwoordig is het voor mij geen probleem :)

Probleem speelt wél op de live-CD....
???
« Laatst bewerkt op: 2010/02/28, 12:46:03 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.