Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluids drivers  (gelezen 672 keer)

Geluids drivers
« Gepost op: 2008/03/13, 22:09:54 »
Ik ben al enige tijd bezig om het eea werkend te krijgen, en loop aardig te klooien met van alles op ubuntu :) (zie onderschrift) en soms gaat er wel eens wat mis.... maar wat ik ff niet begrijp, of niet werkend kan krijgen, is dat er 2 applicaties tegelijk de geluidskaart kunnen aanspreken...

dus xmms kan niet tegelijk met totem, of een andere combi.

nou vraag ik me af, is dat een instelling? of is dat gewoon linux eigen. en hoe zit dat dat met proggies in wine? die tegelijkertijd draaien met xmms, totem of wat anders.

en ik ben hier niet aan het goeie adres ervoor, dat weet ik, maar ik krijg bijna geen proggies werkend in wine, hoewel ik het toch gewoon installeer via de wizard en wine, wine staat op xp. maar doet verder niks. hij geeft eerst dat het programma aan het opstarten is, en vervolgens gebeurt er niks. is er een programma die mij laat zien waar het misgaat of waar hij stopt met laden, een bug report?

als ik alleen al antwoord krijg op mijn eerste opmerking ben ik al gelukkig. dat van wine kan ik vast op winehq vinden... ergens :)
apt-get remove --purge wine* is geen handig commando.....

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
Geluids drivers
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/13, 23:12:04 »
Ik weet niet 100% zeker hoe het zit, maar het moet wel kunnen hier gaat het nml. goed.

Zou het niet zo kunnen zijn dat beide applicaties met een andere driver de geluidskaart willen aanspreken?
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Offline rja

  • Lid
Geluids drivers
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/15, 00:48:36 »
Citaat van: danoontjepower
Ik ben al enige tijd bezig om het eea werkend te krijgen, en loop aardig te klooien met van alles op ubuntu :) (zie onderschrift) en soms gaat er wel eens wat mis.... maar wat ik ff niet begrijp, of niet werkend kan krijgen, is dat er 2 applicaties tegelijk de geluidskaart kunnen aanspreken...

dus xmms kan niet tegelijk met totem, of een andere combi.

nou vraag ik me af, is dat een instelling? of is dat gewoon linux eigen. en hoe zit dat dat met proggies in wine? die tegelijkertijd draaien met xmms, totem of wat anders.

en ik ben hier niet aan het goeie adres ervoor, dat weet ik, maar ik krijg bijna geen proggies werkend in wine, hoewel ik het toch gewoon installeer via de wizard en wine, wine staat op xp. maar doet verder niks. hij geeft eerst dat het programma aan het opstarten is, en vervolgens gebeurt er niks. is er een programma die mij laat zien waar het misgaat of waar hij stopt met laden, een bug report?

als ik alleen al antwoord krijg op mijn eerste opmerking ben ik al gelukkig. dat van wine kan ik vast op winehq vinden... ergens :)
Ik heb net nog geprobeerd, 2 applicaties kunnen uitstekend samenwerken met een geluidskaart, naast elkaar, ik zie niet in waarom, maar dan is een andere vraag.

Je moet specifieker zijn, wat voor geluidskaart heb je en met welke applicaties heb je een probleem  ?

En met welke Windows applicaties heb je een probleem ?